Rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2009

Mormilla

Drengenesmor skriver:

LUFT LUFT LUFT

Luft til huden er det allervigtigste i pleje af hud. Nu har jeg undervist en del i sårpleje og ved en del om pleje af huden.

Du tænker sikkert, hvordan gør jeg det med et blebarn Jeg ville gøre det sådan at når du netop har skiftet ham og gjort ham ren efter stort, så skulle sandsynligheden for at der sker noget den næste ½ times tid være meget lille.

Så jeg ville lade hans lille numse ligge uden ble på, og stritte Du vil opleve at de små hudafskrab som der er kommet får sår på, og tørre ud. Så kan du benytte Zink, når det efter en ½ times tid er tid for ble på igen.

Jeg ville gøre det 3-4 gange om dagen. Det hjælper med det samme.

Har man ikke den tålmodighed, kan man med en føntørrer blæse lun luft på laveste hastighed på barnets numse (også godt efter bad) så er man sikker på at den lille "popo" er helt tør.

God bedring til ham.

Han har med at tisse 10 minefter han har fået han`s ble af. Så jeg har købt en potte som han kan sidde på så der ikke er tis over det hele.
Men jeg har os købt E-vitaminsalve og det er super!!! Har brugt det i en dag og det er næsten væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2009

Susan1978

Pusling30 skriver:

Hvis du har nogle stofbleer eller gamle viskestykker. Så klip dem så de passer hans numse, og kog dem. når de er kølet af så læg dem på hans numse, og husk at lade ham ligge lidt uden ble, så huden kan ånde! Ellers prøv med E-vitaminsalve, som fås på apoteket!
Knus Anja mor til 3

ja igang med kludene - det er så godt og virker efter allerede en omgang i bleen..

Anmeld

25. februar 2009

Lusi

Zafir skriver:

WELEDA!!!! Det eneste eneste eneste jeg kunne få bugt med rød numse ved med Idun. Jeg prøvede det, fordi jeg fik en lille prøvepakke, med numsesalven(den hvide), børnecremen og olien.

Alle delene er rigtig rigtig gode...

Det skal være WELEDA CALENDULA serien. (Calendula er det latinske ord for morgenfrue og morgenfrue er jo godt for ALT! Derudover er der e-vitamin i, der også hjælper på at sår-heling).

Når numsen helt hænger i laser, så oplevede jeg en god idé var at forsigtigt vaskede den med lunkent vand, derefter masserede jeg den med morgenfrue olien og lade den få luft bagefter. Når den har fået luft i en times tid eller noget, så smøre numse-cremen på... og bleen på igen. Det burde altså virke

Men WELEDA CALENDULA serien. Det er det ALLER ALLER MEST fantastiske af alt. Jeg bruger det stadig til det hele. Hvis hænderne sprækker eller er tøre, hvis man har let lidt udslet, alt muligt forskelligt. Små-sår, skræmmer osv. (nu er vi bare gået over til børnecremen og ikke numse-cremen.) også godt, når større piger skal lære at tørre sig selv, så kan de godt blive røde i perioder også. Så bruger vi det også der.

Held og Lykke

Ja Weleda er bare guld værd.. Brugte også kogtvands klude og hjalp ikke rigtigt, men begyndte så at bruge weleda og der gik 2 dage så var det væk..

Anmeld

25. februar 2009

BinaMor

min pige har ikke haft rød numse efter jeg begyndte på stofbleer istedet for papir.

Anmeld

26. februar 2009

charlottekri

sabina22 skriver:

min pige har ikke haft rød numse efter jeg begyndte på stofbleer istedet for papir.

jeg kan ikke helt se hvordan det kan være praktisk og sundt at bruge stofbleer i stedet for engangsbleer... al den stærke urin lige mod huden, som i øvrigt er helt fugtigt lige indtil man skifter den lille... det kan da ikke være godt for den sarte hud?? Selvfølgelig skal man sørge for at skifte ofte, men hvis de nu tisser lige efter de er blevet lagt ud og sover og ligger der i flere timer med en våd syreholdig klud mod bagen??? jeg skulle ikke nyde noget...

Anmeld

26. februar 2009

BinaMor

jeg kan ikke helt se hvordan det kan være praktisk og sundt at bruge stofbleer i stedet for engangsbleer... al den stærke urin lige mod huden, som i øvrigt er helt fugtigt lige indtil man skifter den lille... det kan da ikke være godt for den sarte hud?? Selvfølgelig skal man sørge for at skifte ofte, men hvis de nu tisser lige efter de er blevet lagt ud og sover og ligger der i flere timer med en våd syreholdig klud mod bagen??? jeg skulle ikke nyde noget...

Godmorgen

okay du udtrykker dig klart må jeg sige. jeg gav et råd videre som jeg selv fik engang og blev glad for.

på dette link er der adskellige artikler og undersøgelser der taler til stofbleernes fordel.

der er alt muligt kemisk i papris. bla er TBT som er et horomon forstyrrende stof.
hvorfor tror du ellers de ka være så tynde og suge så meget? der er 5 grader varmere i en papirs end i en stofble.
der er undersøgelser der tyder på at den lave sædkvalitet er også pga papirsbleer. jeg vil ikke skrive alt muligt nu (for der er meget mere) men den vil jeg bruge på folk der ligesom jeg går op i hvad barrnet har på numsen af martialer.

sidste bemærkning er at det er dejligere for børnene. ville du gå feks rundt med bind hele tiden? der er jo en grund til at min og adskellige andre børns numser er fine og ikke røde mere. jeg købte mig fattig i brentan babypasta, zink salver osv osv.
http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=33903&highlight=hvorfor+stofbleer

Anmeld

26. februar 2009

BinaMor

jeg har lige kopieret dette fra naturebaby

Børn får ikke røde numser i stofbleer. I modsætning til engangsbleer får huden lov til at beholde sin naturlige fugt og bleerne er uden kemi, derfor ser vi aldrig nogen røde numser. Sundhedsplejerskerne plejer at sige, at hvis dit barn døjer med rød numse, så skift til stofbleer. Dog skal du være opmærksom på, at hvis du for nyligt er gået fra engangsbleer til stofbleer, kan det vare nogen dage inden dit barn har vænnet sig til den nye ble. Alle engangsbleer indeholder superabsorbanter. Det er et plastikmateriale, som opsuger fugt meget effektivt, men som også opsuger den naturlige fugt i huden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.