spørgsmål fra nysgerrig ang KH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. november 2011

Muffinmus

Jeg vil egenligt bare vide hvordan man står hvis man nu er sygemeldt med deppression, har været på DP, men smidt af og er på KH og vil flytte sammen med sin kæreste der har hus og bil??

Jeg tænker på min svigerinde der netop har eget hus og har haft det en del ås, mens hedes kæreste er på KH og sikkert ikke er klar til at arbejde foreløbigt, men ikke kan få flere sygedagpenge.

De har snakket om at flytte sammen nede ved hende, men vil han så miste hans HK eller kan han stadig få noget. For hun har ikke råd til at sidde for en løn i det hus MED ham, kan kun lige sidde der når hun er alene.

Jeg ved hun påtænker at få familie osv engang i nærmeste fremtid 8indenfor 1-4 år)og det kan jo kun hvis man bor sammen,ellers duer det jo bare ikke. Så tænkte i søde piger herinde sikkert ved lidt om den slags??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

jydeinden

MariaE skriver:

Jeg vil egenligt bare vide hvordan man står hvis man nu er sygemeldt med deppression, har været på DP, men smidt af og er på KH og vil flytte sammen med sin kæreste der har hus og bil??

Jeg tænker på min svigerinde der netop har eget hus og har haft det en del ås, mens hedes kæreste er på KH og sikkert ikke er klar til at arbejde foreløbigt, men ikke kan få flere sygedagpenge.

De har snakket om at flytte sammen nede ved hende, men vil han så miste hans HK eller kan han stadig få noget. For hun har ikke råd til at sidde for en løn i det hus MED ham, kan kun lige sidde der når hun er alene.

Jeg ved hun påtænker at få familie osv engang i nærmeste fremtid 8indenfor 1-4 år)og det kan jo kun hvis man bor sammen,ellers duer det jo bare ikke. Så tænkte i søde piger herinde sikkert ved lidt om den slags??

medmindre reglerne er blevet lavet om, så har det ingen betydning hvad din kæreste har, så længe i ikke vælger at blive gift imens du er på KH

Anmeld

30. november 2011

Isabella_mor

jydeinden skriver:

medmindre reglerne er blevet lavet om, så har det ingen betydning hvad din kæreste har, så længe i ikke vælger at blive gift imens du er på KH

så længe man ikke er gift så mister man ikke sin kh... 

ellers så kan du altså ringe på det telefon nummer der er til den ydelsesservice der har med kh at gøre, de kan give dig det korrekte svar..

Anmeld

30. november 2011

Toshiba

MariaE skriver:

hvad han ejer og har - er hans - med mindre de gifter sig - får hun da kontanthjælp

Anmeld

30. november 2011

Muffinmus

Hmm, dvs at så længe de ikke er gift kan han stadig få sin KH??

DEt ville da være lækkert for dem selv om jeg personlit ELSKER at kunne være gift med min egen mand og synes det er lidt synd hvis de ikke kan gifte sig af den grund.

Lige på det punkt kan jeg ikke se forskellen i om man er gift eller samboende, men det kan kommunen åbenbart jo.

Men tak for svarene:-)Så må de jo flytte sammen og nyde deres ugifte liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.