Trylleskoven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.665 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Er der nogen andre der kan huske den plade?

Prøved at google trylleskoven men det er der åbenbart en skov der hedder hvor der er sket slemme ting i løbet af de sidste par år...

Det er noget med en skov hvor der bor et par bjørnebrødre, og en papegøje der konstant snakker, der er en heks der laver honning og har en drik mod ondt i maven når man har spist for meget af det...

iihhh... de havde sådan nogle sjove sange kan jeg huske men kan ikke huske teksterne fra dem... kan huske et omkvæd der havde sætningen alla: her i trylleskoven er der altid rart...

nogen der kan hjælpe med at finde et link eller lignende eller ved om den udkom senere hen på cd måske? der var også en masse med et lyskryds der blev uvenner om hvem der var vigtigst... og en masse andre gode lidt belærende sange om forskellige ting...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

eirene

Wampires skriver:

Prøved at google trylleskoven men det er der åbenbart en skov der hedder hvor der er sket slemme ting i løbet af de sidste par år...

Det er noget med en skov hvor der bor et par bjørnebrødre, og en papegøje der konstant snakker, der er en heks der laver honning og har en drik mod ondt i maven når man har spist for meget af det...

iihhh... de havde sådan nogle sjove sange kan jeg huske men kan ikke huske teksterne fra dem... kan huske et omkvæd der havde sætningen alla: her i trylleskoven er der altid rart...

nogen der kan hjælpe med at finde et link eller lignende eller ved om den udkom senere hen på cd måske? der var også en masse med et lyskryds der blev uvenner om hvem der var vigtigst... og en masse andre gode lidt belærende sange om forskellige ting...

Hvor gammel er det og hvor har du set/hørt det?

Anmeld

4. december 2011

M (:

Wampires skriver:

Kunne det være "Bamse i Trylleskoven" du søger? (:

Kender kun Bamse, men ikke den omtalte Trylleskov. Men som beskrivelse på den fundne dvd står følgende:

Bamse i Trylleskoven - Bamse er verdens stærkeste bjørn!

"Når Bamse spiser Farmors magiske krafthonning, bliver han verdens stærkeste bjørn! Verdens sødeste bjørn er han altid. Og sammen med vennerne Lille Hopsa og Ole Opfinder kommer han på masser af spændende eventyr.

Denne DVD indeholder 2 x ½-times tegnefilm: 

Bamse i Trylleskoven: 
Lille Hopsas ører forvandles til gulerødder, Mikkeline får kostehale, og Ulven bliver til en ballon. Er heksen begyndt at hekse igen? Så er det kun Bamse, der kan stoppe hende. Men vejen til hendes grotte er lang, og der lurer mange farer i Trylleskoven! 

Skattekortet og Skattejagten: 
Bamse og Lille Hopsa finder et gammelt kort hos Farmor. Det er et skattekort! Sammen med Ole Opfinder tager de på skattejagt i båden Victoria. Men Ulven og sørøverne følger efter dem. De er nemlig også ude efter skatten.."

http://www.homeenter.com/dk/filmklub-det-for-born/product_readmore/bamse-i-trylleskoven-dvd/208255/972847/

På dvdpriser koster dvd'en (kun) 75 kr.:

http://www.dvdpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=150747

På youtube findes afsnittet desværre kun på svensk (Bamse i Trollskogen), men her er da lige en lille intro:

http://www.youtube.com/watch?v=Fa0hCOR6Fvw

Anmeld

4. december 2011

Wampires

uha det er helt fra min barndom den var på LP

nok en 20 år siden jeg sidst havde Lp'en i hånden...

og nej det er ikke bamse stærk ham havde jeg som tegneseriehæfte i stedet

Anmeld

4. december 2011

M (:

Wampires skriver:

uha det er helt fra min barndom den var på LP

nok en 20 år siden jeg sidst havde Lp'en i hånden...

og nej det er ikke bamse stærk ham havde jeg som tegneseriehæfte i stedet

Hm, kunne det så være denne her?

http://www.tradebit.com/filedetail.php/50051005-trommetroldens-sange

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. december 2011

Wampires

nej desværre heller ikke

det er meget gammelt der er sikkert bare ikke noget lagt på nettet med det da det er fra før internettets tid

uhh kunne selvfølgelig prøve biblioteket der er lidt ældre personer der det kan være de kender den XD

Anmeld

5. december 2011

Wampires

har lige husket at sladderpapegøjens snag har et omkvæd med ordene:

"hvad andre siger rager mig et hak" og så er det enten: snakke di snakke di snakke di snak eller lignenede der bliver sunget før og efter det...

ihhh... slet ingen der kender den LP?

der er som sagt også historien om lyskrydset hvor farverne kommer op og skændes om hvem der er mest vigtig.. og sang om hvad farver man får når man mixer bestemte farver.. og en sang om noget med tiden...

ihhh.. kender kun at titlen foran hed Trylleskoven... og så var der tegnet bjørnebrødrene og heksen i sit hus og papegøjen...

rettelse:

fandt lige et billede via google:

http://www.qxl.dk/pris/cd-lp-fan-merchandise/musik---grammofonplader/dansk-musik/trylleskovenogsaa-for-boernjesper-klein-osv1976/v/an652769312/

nogen der ved om den nogensinde kom på CD måske?

Anmeld

1. september 2014

p_reiche

Hej

jeg ved det er længe siden du har lavet dette indlæg, men fandt du nogensinde LP'en?

jeg kan nemlig huske den fra da jeg var barn og jeg har ligesom dig ledt efter den

Anmeld

1. september 2014

Wampires

p_reiche skriver:

Hej

jeg ved det er længe siden du har lavet dette indlæg, men fandt du nogensinde LP'en?

jeg kan nemlig huske den fra da jeg var barn og jeg har ligesom dig ledt efter den

Nej fandt den ikke desværre...

var da lidt sjovt at se det indlæg igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.