Udslæt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.432 visninger
11 svar
1 synes godt om
29. november 2011

Rosengreen

Hej 

Har lige brug for nogle kloger hoveder  Min datter har fået noget udslæt. Det er værst omkring munden (især om aftenen) men hun har også nogle plamager på benene og numsen der ligner meget det om munden (bare ikke helt så rødt)

Hun har haft det i en uges tid, men virker ikke påvirket af det, derfor har vi ikke været hos lægen endnu.

Min tanke er at det måske kan være børneeksem da jeg selv havde det som lille, men ved ikke om det ser sådan ud 

Hvis børneeksem, skal man så til læge med det? Hun skal snart til to-års undersøgelse, så tænkte at vi kan vente med at spørge lægen der? 

Nogen bud på hvad det kan være?

Billederne er fra i dag, har ikke lige fået et af hendes ben 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Rosengreen

30. november 2011

Frk Mig

december mor skriver:

Hej 

Har lige brug for nogle kloger hoveder  Min datter har fået noget udslæt. Det er værst omkring munden (især om aftenen) men hun har også nogle plamager på benene og numsen der ligner meget det om munden (bare ikke helt så rødt)

Hun har haft det i en uges tid, men virker ikke påvirket af det, derfor har vi ikke været hos lægen endnu.

Min tanke er at det måske kan være børneeksem da jeg selv havde det som lille, men ved ikke om det ser sådan ud 

Hvis børneeksem, skal man så til læge med det? Hun skal snart til to-års undersøgelse, så tænkte at vi kan vente med at spørge lægen der? 

det om munden kunne godt ligne lidt det Noah han får når han savler og bruger sut .. men han får det mest når han er udenfor i koldt vejr .. 

bruger hun evt sut?

Anmeld

30. november 2011

Rosengreen

Frk Mig skriver:

det om munden kunne godt ligne lidt det Noah han får når han savler og bruger sut .. men han får det mest når han er udenfor i koldt vejr .. 

bruger hun evt sut?

Ja, men kun når hun sover  

Anmeld

30. november 2011

Frk Mig

december mor skriver:

Ja, men kun når hun sover  

jaa så ved jeg ikke lige .. Det kan være noget pga at det er begyndt at blive kolder .. 

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

december mor skriver:

Hej 

Det ligner frugtudslæt.
Får hun mange citursfrugter eller andet?

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2011

Rosengreen

SussieThyssen skriver:

Det ligner frugtudslæt.
Får hun mange citursfrugter eller andet?

Kærligst
Sussie

Okay, tak 

Ja, det er jo årstiden for appelsiner og clementiner så det får hun da jævnligt 

Måske vi skulle prøve at holde en lille pause med det..

Anmeld

30. november 2011

Rosengreen

Frk Mig skriver:

jaa så ved jeg ikke lige .. Det kan være noget pga at det er begyndt at blive kolder .. 

Ja, det kan sagtens være det bare er det  

Jeg er nok bare en pyller-mor 

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

december mor skriver:

Okay, tak 

Ja, det er jo årstiden for appelsiner og clementiner så det får hun da jævnligt 

Måske vi skulle prøve at holde en lille pause med det..

Ja det er også sundt og godt...men nogle børn får nemlig det man kalder frugtudslæt eller frugtknopper, hvis de får fx citrusfrugter eller æbler, og det viser sig netop rundt om munden.
Det er en form for allergisk reaktion.
Tomater kan også forårsage det, og jordbær.
Og der er ikke andet end at prøve sig frem og se hvad der forværrer det.

Er du sikker på hun ikke er ved at få tænder?
Det kunne nemlig også ligne tandudslæt

Anmeld

28. oktober 2014

Dorithejslet

Hej

Min søn har nøjagtig det samme udslæt - fandt du nogensinde ud af, hvad det skyldes og hvordan behandlede du det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.