Spørgsmål angående prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2011

Anonym trådstarter

hej og godaften piger

jeg vil høre ad, om der er nogen herinde, der har nogle gode råd at give med på vejen, og som måske kan svare mig på et par spørgsmål.

Sagen er den, at jeg har store problemer med prævention. Min mand og jeg har for et år siden fået en datter, og efterfølgende skulle jeg jo så starte prævention op igen. Men da jeg ikke kan tåle halvdelen, er det er stort problem for mig.

Jeg startede med en kobberspiral her efter hendes fødsel, som så røg ud, og det resulterede i en uønsket graviditet. Efter at have valgt en abort, har jeg så fået lagt en hormonspiral op som et nyt forsøg, dog uden at være sikker på om jeg kan tåle den. Jeg kan nemlig ikke tåle p-piller generelt, ej heller p-ringe. Nå, men jeg har ikke fået nogen migærne anfalde af den, som jeg havde frygtet, men bortset fra det er det rent bøvl. Det er snart to måneder siden, jeg fik den lagt op, jeg blødt stort set uafbrudt de første 6 uger!! Ikke bare pletblødning, men mens aftigt blødning. Så er det endeligt holdt op, og det går okay, hvorefter jeg her til aften får vildt ondt i underlivet, ondt og  kramper i livmoderen. Nu har jeg taget 2 panodiler og 1 ipren, og det har taget toppen, men det er ikke morsomt. jeg har en kraftig følelse af at min krop ikke vil acceptere den her spiral.

Hvilket så gør at vi måske ender tilbage ved udgangspunktet.

For hvad så!?! Kondomer er en dårlig ide. Det er ufedt, og måske bliver man en enkelt gang imellem fristet til at sige, 'det går nok' og så vips, har man balladen igen. Eller også springer skidtet, med samme resultat til følge. P-piller og p-produkter kan jeg som sagt ikke tåle. Jeg overvejer at prøve en p-ring i en cyklus igen. Sidste gang jeg prøvede, fik jeg migræne i stort set en hel uge i træk, men jeg har jo født et barn i mellemtiden, og da jeg har kunnet tåle dem tidlige, før mit første barn, kunne det jo være at tingene havde ændret sig.

Men hvis ikke, så er der ikke så mange muligheder tilbage. Mini-piller har jeg tidligere prøvet, men det er bøvlet, med at de skal tages så præcist. Jeg kan jo blive nødt til at prøve dem af igen er jeg bange for.

Men så er der vel heller ikke flere muligheder tilbage, er der??

Vi snakkede om, hvorvidt min mand, hvis vi ikke kan få andre muligheder til at virke, måske skal have klippet strengene. Men vi vil jo gerne have et barn til om 5 år, og så er det jo dårlig planlægning. Men jeg ved at man kan få frosset strå ned med sæd, er der nogen der ved noget om det, hvordan det virker, hvorlænge de kan ligge og ikke mindst hvad det mon koster??

Det er virkeligt noget bøvl, - æv!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Pianisten

Jeg tænker du har da ikke nævnt pessar?

Jeg har hørt flere som har talt meget godt om pessar, selvom det måske virker bøvlet og usexet "liiiige" at skulle et smut på toilettet når man nu er "in the mood", men altså... Så næsten hellere det end kondomer! Men så som du siger kan man jo så også komme til at stå i situationen med at "det går nok".. Men så ser jeg så også bare sådan på det, at så må man tage sig selv i nakken og sige, nej det går altså ikke..

Anmeld

30. november 2011

Anonym trådstarter

jeg opper den lige

der må da være nogen, der ved noget om nedfrysning af sæd??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.