Baby på 7 snart 8 uger, hvor meget ( Mælk )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.422 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. november 2011

Levi&LilysMor

Her på søndag skal vi i bowl n' fun og synes ikke jeg har lyst til at hive patten frem for alle, derfor vil jeg malke ud, men mit spg. er så, hvor meget sådan en lille en på 8 uger drikker ?

De flasker vi har købt med pumpen er på 125 ml . Kan han drikke mere end de 125 ml pr. gang ?

Regner med at tage 2 flasker med, ved ikke hvor længe vi skal være der nemlig

Håber der er nogen som kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Filippa & Liva

uuh, det er svært at sige hvor meget han mon spiser men kan da sammenligne med at her spiser lillepigen 120 ml. pr. måltid men hun er så også kun ca. 6 uger.

Så måske han spiser lidt mere, eller?

Anmeld

29. november 2011

vitapigen

LevisMor skriver:

Her på søndag skal vi i bowl n' fun og synes ikke jeg har lyst til at hive patten frem for alle, derfor vil jeg malke ud, men mit spg. er så, hvor meget sådan en lille en på 8 uger drikker ?

De flasker vi har købt med pumpen er på 125 ml . Kan han drikke mere end de 125 ml pr. gang ?

Jeg har fået at vide at de drikker ca. 10 % af deres egen vægt pr. døgn. Så kan du selv regne ud Men det er jo forskelligt hvad de tager pr. gang

Men måske du skulle prøve med flaske inden søndag for det er slet ikke sikket at baby vil drikke af sutteflaske Det vil min pige nemlig ikke

Men man kan altså nemt amme diskret.... Det havde jeg gjort Det andet er alt for bøvlet efter min mening

Men pøj pøj med det

Anmeld

29. november 2011

Levi&LilysMor

vitapigen skriver:

Jeg har fået at vide at de drikker ca. 10 % af deres egen vægt pr. døgn. Så kan du selv regne ud Men det er jo forskelligt hvad de tager pr. gang

Men måske du skulle prøve med flaske inden søndag for det er slet ikke sikket at baby vil drikke af sutteflaske Det vil min pige nemlig ikke

Men man kan altså nemt amme diskret.... Det havde jeg gjort Det andet er alt for bøvlet efter min mening

Men pøj pøj med det

Okay må lige prøve at regne det ud

Han har fået flaske nogle gange nu med min mælk og det vil han meget gerne , når der er mad er han glad

Anmeld

29. november 2011

vitapigen

LevisMor skriver:

Okay må lige prøve at regne det ud

Han har fået flaske nogle gange nu med min mælk og det vil han meget gerne , når der er mad er han glad

okay så er det jo ikke noget problem

Anmeld

29. november 2011

TrineMine86

LevisMor skriver:

hej

nu regner vi jo meget på hvor meget Magnus skal have pr måltid, da han jo er flaskebarn

Du kan regne det ud således at du tager Levis vægt og devidere med 6, det er den mængde mad han skal have på et døgn og så devidere med 6  igen, det svarer ca til hvad han skal have pr måltid hvis han ca spiser hver 4 time

Anmeld

30. november 2011

Levi&LilysMor

TrineMine86 skriver:

hej

nu regner vi jo meget på hvor meget Magnus skal have pr måltid, da han jo er flaskebarn

Du kan regne det ud således at du tager Levis vægt og devidere med 6, det er den mængde mad han skal have på et døgn og så devidere med 6  igen, det svarer ca til hvad han skal have pr måltid hvis han ca spiser hver 4 time

Okay Det lyder godt,  

Der er nogle gange hvor han vil have hver 2. stadig,  men ellers prøver jeg at få ham væk fra babserne

Anmeld

30. november 2011

KLN

Blander mig lige lidt, selvom jeg ikke har nogen erfaring med at malke ud. Har selv en datter på knap seks uger og vi skal os igang med at prøve og malke ud.

Det jeg tænker er - hvis man malker ud og tømmer et bryst, så svarer det vel til, hvad de spiser pr gang?

Anmeld

30. november 2011

Hulubulu86

KLN skriver:

Blander mig lige lidt, selvom jeg ikke har nogen erfaring med at malke ud. Har selv en datter på knap seks uger og vi skal os igang med at prøve og malke ud.

Det jeg tænker er - hvis man malker ud og tømmer et bryst, så svarer det vel til, hvad de spiser pr gang?

Det kan man desvaerre ikke regne med

Barnet sutter meget mere efftektivt end moderen kan malke ud.

Jeg har laest en herinde skrive hun maksimalt kan malke 120ml ud per dag, og jeg kan personligt malke mere end 160ml ud paa under 5min

Ellers havde det vaeret en smart maade at ''regne den ud'' paa

Anmeld

30. november 2011

Hulubulu86

Alt afhaengigt af hvor tit og hvor laenge din lille spiser ville jeg nok tage mere end de 2 flasker med.

Hvor mange gange spiser han ca i loebet af dagen? De skal gerne spise 1/6 af deres vaegt og det skal du saa dividere med det antal gange han spiser om dagen, men det er forskelligt hvornaar paa dagen de smaa spiser mest, derfor kan man ikke helt regne det ud.

Min spiser langt mere end 1/6 dog, derfor ville jeg tage ekstra maelk med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.