Hurtig hjælp tak - nogle der pumper mælk ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.288 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. november 2011

MaybeBaby

På knap 5 uger har vores bette søn på nu 10 uger tabt sig 350 gr til 4400 uden at han på nogen måde har beklaget sig - ja selv SP kan godt forstå, at vi ikke har bemærket det, så rar han er. så nu er der kommet en flaske mme om dagen på programmet af 100 ml. Enten imellem to amninger eller i forlængelse af en amning. I går prøvede vi i forlængelse af amning og forventede en del gylp, men der kom kun to små omgange af gylp - måske på str. med en femmer! Så tænkte jeg, at min mælkeproduktion måske var gået ned og lånte en brystpumpe af min veninde. Har lige pumpet i 30 min (som er det tidsrum han plejer at spise i) og det stoppede faktisk efter 10-15 min med at komme. De sidste 15 min kom der måske 10 ml og ialt har jeg kun pumpet 60 ml! Og selvom mængden af mælk de kræver er forskelligt, så virker 60 ml fra et helt fyldt bryst (4 timer siden sidst), som utrolig lidt? Så ville spørge om, der er nogle med en 2-3 mdr gammel baby, der ved ca hvor meget I pumper ud? Ved kun at man ved MME skal have ca 6% af kropsvægten, men det gælder vel ikke også ved modermælk? Hilsner fra Mette, der lige skal have ringet til SP i morgen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Maja88

MaybeBaby skriver:

På knap 5 uger har vores bette søn på nu 10 uger tabt sig 350 gr til 4400 uden at han på nogen måde har beklaget sig - ja selv SP kan godt forstå, at vi ikke har bemærket det, så rar han er. så nu er der kommet en flaske mme om dagen på programmet af 100 ml. Enten imellem to amninger eller i forlængelse af en amning. I går prøvede vi i forlængelse af amning og forventede en del gylp, men der kom kun to små omgange af gylp - måske på str. med en femmer! Så tænkte jeg, at min mælkeproduktion måske var gået ned og lånte en brystpumpe af min veninde. Har lige pumpet i 30 min (som er det tidsrum han plejer at spise i) og det stoppede faktisk efter 10-15 min med at komme. De sidste 15 min kom der måske 10 ml og ialt har jeg kun pumpet 60 ml! Og selvom mængden af mælk de kræver er forskelligt, så virker 60 ml fra et helt fyldt bryst (4 timer siden sidst), som utrolig lidt? Så ville spørge om, der er nogle med en 2-3 mdr gammel baby, der ved ca hvor meget I pumper ud? Ved kun at man ved MME skal have ca 6% af kropsvægten, men det gælder vel ikke også ved modermælk? Hilsner fra Mette, der lige skal have ringet til SP i morgen!

her hen ad aftenen kunne jeg kun pumpe 60ml ud.. og om morgenen kunne jeg pumpe 120ml ud. så det lyder ok for mig... en pumpe kan slet ikke få alt ud som baby kan..

og brystet er jo så smart indrettet at det giver udbud efter efterspørgsel og kunne forestille mig han ikke spiser mere end 60 nu her

Anmeld

29. november 2011

Kofoed.

Min veninden med bebse på 2½ uge pumper ligeså lidt ud og det er fra begge bryster. De suplere med MME flere gange dagligt indtil produktionen bliver normal igen. (Hendes piger vejer omkring de 2700 g).

Så jeg tror en samtale med sp er nødvendig og tror du så pumpe ud i begge bryster hver 4. time for at få det op at køre igen. Men håber i finder hurtigt ud af det, selvom han er så skøn, at han ikke brokker sig.

Anmeld

29. november 2011

DK

Hej

Jeg har selv altid været en utrolig dårlig "udpumper" og har aldrig kunne pumpe mere end 40-50 ml ud af gangen. Og jeg har holdt mine babyer godt mætte med modermælk (Richard kun til han var 3,5 mdr. men han var en kæmpe baby på 4242gram fra starten af).

Men nogen er bare ikke ret gode til at pumpe ud, trods at der er masser af mælk. Jeg kan f.eks. kun pumpe ud hvis jeg kigger på baby/tænker koncentreret på amning, og så bare MOSER mine bryster imens jeg pumper (bedst med hånden).

Anmeld

29. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Da jeg pumpede til min datter, kunne jeg fylde en flaske i løbet af 10 min, og afhængig af tidspunktet på dagen, kunne jeg fylde to flasker fra hvert bryst. Så for mig lyder 60 ml som meget lidt, men det kan ske, du bare ikke har grebet om at gøre det, hvis du ikke er vant til det, og baby faktisk får meget mere end det, når h*n ligger ved brystet

Anmeld

29. november 2011

MaybeBaby

DK skriver:

Hej

Jeg har selv altid været en utrolig dårlig "udpumper" og har aldrig kunne pumpe mere end 40-50 ml ud af gangen. Og jeg har holdt mine babyer godt mætte med modermælk (Richard kun til han var 3,5 mdr. men han var en kæmpe baby på 4242gram fra starten af).

Men nogen er bare ikke ret gode til at pumpe ud, trods at der er masser af mælk. Jeg kan f.eks. kun pumpe ud hvis jeg kigger på baby/tænker koncentreret på amning, og så bare MOSER mine bryster imens jeg pumper (bedst med hånden).

Dejligt at høre dette var så en elektrisk en og var måske også både ret træt og kold på øh... "udpumpnings"-tidspunktet. Og nu har vi oppet os og spiser lidt flere gange om dagen, så måske det lige sætter der hele op! Og så glæder Jeg mig til ar se hvad SP siger til vægten torsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.