HJÆLP! Herpes/forkølelsessår! :((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.913 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. november 2011

Anonym trådstarter

Håber nogen kan hjælpe mig lidt her!

Sagen er den at jeg DESVÆRRE døjer med herpes.

Jeg fik mit første udbrud for mange år siden og mens jeg var gravid fik jeg af vide at det ingen betydning havde så længe jeg havde haft udbrud før og at baby ville få antistoffer imod herpes fra mig af, mens baby lå inde i maven. Så det var jo rart!

Nu har jeg så været så skide uheldig også at få forkølelsessår på munden!!! Ej, hvor er det herpes noget skidt!

Men mit spørgsmål er så nu:

Har min baby stadig antistoffer i sig i mod herpes??

Jeg kysser hende selvfølgelig ikke så længe jeg har udbrud eller lign. men er da kommet til at kysse hende på kinden før jeg vidste at det var et forkølelsessår jeg havde fået.

Kan jeg have smittet min baby med forkølelsessår nu??

Eller har hun stadig antistoffer i sig og burde derfor være imun?

Og i værste tilfælde: hvad hvis min lille baby også får det?

Er så forfærdelig bange for at have smittet min lille baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Anonym trådstarter

Anyone??

Anmeld

3. december 2011

Anonym trådstarter

Er der virkelig ingen med svar?

Anmeld

3. december 2011

MorEllen

Når kroppen først har dannet antistoff mod et antigen (i dette tilfelle herpesvirus) så vil den vanligvis danne immunitet mot antigenet. Så jeg tror ikke du skal bekymre dig for at du smitter barnet. Men det er alltid en god idè at forhindre direkte eller indirekte kontakt med såret. Du kan jo kontakte lægen igen hvis du er meget i tvivl

Anmeld

3. december 2011

Jeg har samme problem, og prøver virkeligt også at huske at lade vær med at kysse, og drikke/spise af samme ting, når jeg har det.. Mit sidder altid på underlæben.   Heldigvis har ejg kun haft det 2 gange, siden ejg fødte, og havde det slet ik imens jeg var gravid!

Jeg bruger meget de der plastrer, og så smørrer jeg også fusidin  creme på... Zovir er til at stikke op i r..en synes jeg!!

Stine og Lisa.

Anmeld

3. december 2011

Leneur

Hmm ved ikke helt hvordan det hænger sammen men jeg fik at vide af min læge at hvis jeg havde herpes når jeg skulle føde, så ville de højst sandsynligt anbefale et kejsersnit, fordi jeg ville kunne smitte min datter ved normal fødsel, så forstår ikke at du har fået andet at vide?? Jeg vil mene at du altid skal passe på når du har herpes, for den kan godt nok lave meget ravage den dumme virus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.