Nogle selvstændige med ansatte der har hvidpladet firmabil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. november 2011

K&S

Halløjsa

Er der nogle, der kan hjælpe mig med, hvordan reglerne er for firmabiler på hvide plader - altså personbiler

Hvilken udgift har virksomheden ved at udstyre en ansat med en firmabil?

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Loa

K&S skriver:

Halløjsa

Er der nogle, der kan hjælpe mig med, hvordan reglerne er for firmabiler på hvide plader - altså personbiler

Hvilken udgift har virksomheden ved at udstyre en ansat med en firmabil?

Katja

Diesel/benzin

Vægtafgift

Vedligeholdelse

Forskring

Parking evt.

Brobizz evt. 

Hvad tænker du nærmere på? 

Anmeld

28. november 2011

K&S

Loa skriver:

Diesel/benzin

Vægtafgift

Vedligeholdelse

Forskring

Parking evt.

Brobizz evt. 

Hvad tænker du nærmere på? 

Jeg tænker mest på hvilke udgifter, man som virksomhedsejer har ved at udstyre en ansat med en firmabil, der også må bruges i fritiden.

Manden har tidligere haft firmabil, så vi ved godt, hvad han skal betale - men han er ved at prøve at overbevise sin chef om, at det vil være en god investering at udstyre ham med en firmabil

Anmeld

28. november 2011

bøgelund

K&S skriver:

Jeg tænker mest på hvilke udgifter, man som virksomhedsejer har ved at udstyre en ansat med en firmabil, der også må bruges i fritiden.

Manden har tidligere haft firmabil, så vi ved godt, hvad han skal betale - men han er ved at prøve at overbevise sin chef om, at det vil være en god investering at udstyre ham med en firmabil

jeg ville da gå ud fra, at chefen skal betale moms af bilen.. hvis den skal bruges privat.. 

mere tror jeg ikke der er i det.. ikke fordi det er lidt..

Anmeld

28. november 2011

Loa

K&S skriver:

Chefen kan ikke trækken momsen fra bilen...

Og så ville jeg egentlig gerne svare dig en helt masse mere, men fatter simpelthen nada af hvad manden fortæller mig..... (Han er revisor) Og nu forklarer han på livet løs  

Anmeld

28. november 2011

K&S

Loa skriver:

Chefen kan ikke trækken momsen fra bilen...

Og så ville jeg egentlig gerne svare dig en helt masse mere, men fatter simpelthen nada af hvad manden fortæller mig..... (Han er revisor) Og nu forklarer han på livet løs  

Så prøver jeg med nogle mere specifikke spørgsmål:

Hvis nu ejeren leaser en bil - har han så kun leasingudgiften ved at give en ansat firmabil?

Eller skal han også betale noget til SKAT?

Og hvordan foregår det med betaling af benzin, broafgift + andre daglige udgifter i arbejdstiden - hvem skal betale det?

Anmeld

28. november 2011

Loa

K&S skriver:

Så prøver jeg med nogle mere specifikke spørgsmål:

Hvis nu ejeren leaser en bil - har han så kun leasingudgiften ved at give en ansat firmabil?

Eller skal han også betale noget til SKAT?

Og hvordan foregår det med betaling af benzin, broafgift + andre daglige udgifter i arbejdstiden - hvem skal betale det?

Uanset om du Leaser eller køber skal chefen ikke betale andet end vægtafgiften til skat. 

Man lægger selv ud (medmindre man får et firma kort eller noget selvf) og så får man det retur med lønnen eller bare udbetalt. Det er chefen der skal betale det, så længe det er en firma bil....

Anmeld

28. november 2011

Svenne

... ja og så bliver din mand jo beskattet af fri bil.

Anmeld

28. november 2011

K&S

Loa skriver:

Uanset om du Leaser eller køber skal chefen ikke betale andet end vægtafgiften til skat. 

Man lægger selv ud (medmindre man får et firma kort eller noget selvf) og så får man det retur med lønnen eller bare udbetalt. Det er chefen der skal betale det, så længe det er en firma bil....

Tusind tak for hjælpen (til din mand )...!

Anmeld

28. november 2011

K&S

Svenne skriver:

... ja og så bliver din mand jo beskattet af fri bil.

Ja, selvfølgelig - men den del har vi prøvet før, men der havde firmaet bilen til rådighed fra dag 1 - det har de ikke her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.