Hjælp, Jakob bider :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. november 2011

Jakob'sMor

Jakob er begyndt at bide os, hvad har i af fif, vi siger selvfølgelig at han ikke må - men det siver ikke ind. Han er næsten 11 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Moar2012

Jakob er begyndt at bide os, hvad har i af fif, vi siger selvfølgelig at han ikke må - men det siver ikke ind. Han er næsten 11 mdr.

Min datter bed også da hun var 11 md ca.. Og der forstod hun heller ikke når man sagde hun ikke måtte. 

En dag bed hun mig i skulderen så tog jeg hendes arm og bed der, ikke hårdt bare så hun kunne mærke det og i dag er hun 23 md og bider ikke mere og har ikke gjort det siden..

Anmeld

28. november 2011

Jakob'sMor

Moar2012 skriver:

Min datter bed også da hun var 11 md ca.. Og der forstod hun heller ikke når man sagde hun ikke måtte. 

En dag bed hun mig i skulderen så tog jeg hendes arm og bed der, ikke hårdt bare så hun kunne mærke det og i dag er hun 23 md og bider ikke mere og har ikke gjort det siden..

Det var også det jeg havde tænkt mig - så gør jeg det næste gang han bider tak for svar

Anmeld

28. november 2011

Louise83

Jeg kunne aldrig drømme om at bide mit barn, det er den slags pædagogik man brugte i 80erne, det er jo det samme som at lære barnet at det må man gerne, "her, nu skal du se hvordan man gør"   Sådan et lille barn tænker jo ikke "nå ja, av for søren min arm, det må jeg hellere lade være med gøre igen på andre"!!!

Her siger jeg "NEJ det gør av av" og fjerner hende/barnet og så skal det bare gentages mange mange gange. Det er i øvrigt kun naturligt at børn prøver den slags af og tit er det fordi barnet bliver frustreret og ikke kan udtrykke sig verbalt!

Anmeld

28. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn er næsten 14 måneder og han bider også. Jeg lader som om det går ondt og græder, og lige pludselig giver han mit kys. Men efter et par dage bider han igen Så hmmm øv kan ikke komme med gode råd

Anmeld

28. november 2011

kirsti

Vi fik et tip fra sp da noah gjorde det. I stedet for at trække f.Eks armen til dig skal du presse den ind mod hans mund, ikke hårdt hårdt bare så det er ubehageligt. 

Den med at bide igen synes jeg personligt er en dårlig ide af flere grunde. Dels bør man i min optik ikke svigte barnets tillid hvilketjeg synes man gør. Dels så bør man efter min mening gennem egenopførsel vise hvad der er ok. Bider du igen, hårdt eller ej sender du et signal om at det er ok at bide og det vil i hans verden virke meget mærkeligt at mor gør det når nu hun siger man ik må. 

Anmeld

28. november 2011

Jakob'sMor

kirsti skriver:

Vi fik et tip fra sp da noah gjorde det. I stedet for at trække f.Eks armen til dig skal du presse den ind mod hans mund, ikke hårdt hårdt bare så det er ubehageligt. 

Den med at bide igen synes jeg personligt er en dårlig ide af flere grunde. Dels bør man i min optik ikke svigte barnets tillid hvilketjeg synes man gør. Dels så bør man efter min mening gennem egenopførsel vise hvad der er ok. Bider du igen, hårdt eller ej sender du et signal om at det er ok at bide og det vil i hans verden virke meget mærkeligt at mor gør det når nu hun siger man ik må. 

Okay, det lyder ret fornuftigt - kan være jeg skal starte ved det først

Anmeld

28. november 2011

Pia.

Jakob'sMor skriver:

Det var også det jeg havde tænkt mig - så gør jeg det næste gang han bider tak for svar

Du må for gud skyld IKKE bide igen... Han lytter og lære alt hvad I gør nu og han suger alt til sig - Bider I fortæller I jo det er okay at bide ....

Kan jo stille et simpelt spørgsmål, som hvad gør du den dag han slår dig ? - Nej vel...

Det er rigtig trist når børn bider - men der er jo gerne en grund til de gør - enten er det frustration over noget man gerne vil fortælle og ting man endnu ikke kan udtrykke... Eller også kan det være vrede - som man igen ikke kan forklare på andre måder...

Tal og fortæl - det er vejen frem ... Og noget han vil kunne bruge senere i livet... Bid eller slå aldrig dit barn...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.