Lige endnu et spørgsmål ang. start på skemad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. november 2011

lycly

Vi er begyndt at give Julia skemad, altså et par skefulde hver dag. Hun er ikke så god til teknikken i at spise af en ske, men hun kan godt lide grøden, og lapper den i sig, så snart den er inde i munden.

Hun har sovet igennem i noget tid, men de sidste 2 nætter er hun vågnet om natten og har været sulten. 

Startede med grøden i onsdags. Hvor vi som sagt hver dag har givet hende et par skefulde, når hun har været i godt humør og ikke for sulten/mæt. 

Mit spørgsmål er nu: Hvornår begynder man at gå fra smagsprøver til at erstatte 1 flaskemåltid? Skal man trappe langsomt op? Altså gå fra 1-2 skefulde, til 4-5 skefulde. Og skal man gøre det, lige inden man normalt ville give flaske, så man kan slutte af med flaske, efter et par skefulde grød??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

JeNoVa

LunaLykke skriver:

Vi er begyndt at give Julia skemad, altså et par skefulde hver dag. Hun er ikke så god til teknikken i at spise af en ske, men hun kan godt lide grøden, og lapper den i sig, så snart den er inde i munden.

Hun har sovet igennem i noget tid, men de sidste 2 nætter er hun vågnet om natten og har været sulten. 

Startede med grøden i onsdags. Hvor vi som sagt hver dag har givet hende et par skefulde, når hun har været i godt humør og ikke for sulten/mæt. 

Mit spørgsmål er nu: Hvornår begynder man at gå fra smagsprøver til at erstatte 1 flaskemåltid? Skal man trappe langsomt op? Altså gå fra 1-2 skefulde, til 4-5 skefulde. Og skal man gøre det, lige inden man normalt ville give flaske, så man kan slutte af med flaske, efter et par skefulde grød??

Jeg ville bare lade hende spise, til hun ikke gider at spise mere. Bagefter kan du fylde hende op med mælk, og ja, jeg ville tilbyde grøden, når det alligevel er tid til at spise.

Jeg ved ikke, hvornår det er tid til at lade et grødmåltid helt erstatte et mælkemåltid, men jeg gjorde det selv, da mine børn var omkring 8 måneder, og de var blevet rigtig glade for at drikke vand også. Det er jo vigtigt, at barnet stadig får væske.

Anmeld

28. november 2011

cash83

Her giver vi sønnen til han ikke vil have mere :-) det har vi gjort fra start.. Han får 2 skemåltider, som erstatter 1 flaske.. Han får 3 flasker og de 2 måltider pr. Dag :-) og han er 6 mdr.

Anmeld

28. november 2011

lycly

cash83 skriver:

Her giver vi sønnen til han ikke vil have mere :-) det har vi gjort fra start.. Han får 2 skemåltider, som erstatter 1 flaske.. Han får 3 flasker og de 2 måltider pr. Dag :-) og han er 6 mdr.

Okay, og hvornår startede I med grøden? Og har I bare fra start givet ham til han selv sagde fra? Og hvordan vidste I så at I nu kunne erstatte et mælkemåltid? Jeg tænker lidt at man mon kan se hun er mæt, hvis jeg bagefter skemåltid tilbyder flaske, og hun så ikke spiser så meget, eller slet ikke vil have flasken?

Arh undskyld alle spørgsmålene, men synes det er SÅ svært, og vil så nødig give hende maveonde

Anmeld

28. november 2011

cash83

Vi startede da han var 4 mdr, hvor han bare fik til han sagde fra..og gradvist har han så ikke haft behov for så mange flasker :-) hvis han er mere sulten efter skemåltid tilbyder vi ham mme, hvor han så spise en lille smule.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.