diarre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.536 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. november 2011

2721

Ved godt den har været oppe mange gange og har også fået råd før, men syntes ikke rigtig der er noget der virker lige nu så måske der er nogen det ligger inde med et råd jeg ikke har prøvet endnu

Min søn har sådan en dårlig mave og spiser næsten intet og han bliver bare ved med at have diarre minimum 1 ble i timen pt

Lægen forslog rismelsgrød men ikke på vilkår om han ville have det.
Han drikker fint, men er jo efterhånden ret afkræftet da det har stået på i lidt over 3 dage.
Så del endelig det i har gode erfaringer med da jeg så gerne vil ham Sp han ikke længere skal være så plaget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Jonatansmor

Puslingen skriver:

Ved godt den har været oppe mange gange og har også fået råd før, men syntes ikke rigtig der er noget der virker lige nu så måske der er nogen det ligger inde med et råd jeg ikke har prøvet endnu

Min søn har sådan en dårlig mave og spiser næsten intet og han bliver bare ved med at have diarre minimum 1 ble i timen pt

Lægen forslog rismelsgrød men ikke på vilkår om han ville have det.
Han drikker fint, men er jo efterhånden ret afkræftet da det har stået på i lidt over 3 dage.
Så del endelig det i har gode erfaringer med da jeg så gerne vil ham Sp han ikke længere skal være så plaget.

Har du overvejet at blande noget i den rismelsgrød? Most banan f.eks?

Hold tilbage med mælken og giv ham istedet tykmælk eller lign, det kan hjælpe en tynd mave.

HVad var det vi fik i "gamle dage" da vi havde diarre? .... Århha det kan jeg ikke huske, måske der står noget i min mormors "husgeråd" der ligger i kælderen.

Finder den lige ...

Anmeld

28. november 2011

2721

Jonatansmor skriver:

Har du overvejet at blande noget i den rismelsgrød? Most banan f.eks?

Hold tilbage med mælken og giv ham istedet tykmælk eller lign, det kan hjælpe en tynd mave.

HVad var det vi fik i "gamle dage" da vi havde diarre? .... Århha det kan jeg ikke huske, måske der står noget i min mormors "husgeråd" der ligger i kælderen.

Finder den lige ...

Ja, det har jeg, lægem sagde bare det var en dum ide så det undlod jeg

Banan giver ham kvalme

Tykmælk, vil jeg da så give et forsøg

Tak, hvor er du sød

Anmeld

28. november 2011

Jonatansmor

Puslingen skriver:

Ja, det har jeg, lægem sagde bare det var en dum ide så det undlod jeg

Banan giver ham kvalme

Tykmælk, vil jeg da så give et forsøg

Tak, hvor er du sød

Ej det er ikke noget at takke for - viden er allemandseje

Det er en tudsegammel bog fyldt med naturlægeråd, her står der om Kanel:

Ifølge kinesisk naturlægeråd hjælper te på en stykke knust kanelstang mod kvalme, opkast og diarre. Stødt kanel, ca 1 teskefuld pr kop kan sagtens bruges.

Og om Malurt:

Malurthe-brændevin har også effekt på diarre - dog er denne ret besk

Så tror ikke det er det du skal bruge - den kan dog sødes med honning. Men jeg erindrer det ikke som en udpræget nydelse, denne Malurthete

Pøjpøj med det

Anmeld

28. november 2011

2721

Jonatansmor skriver:

Ej det er ikke noget at takke for - viden er allemandseje

Det er en tudsegammel bog fyldt med naturlægeråd, her står der om Kanel:

Ifølge kinesisk naturlægeråd hjælper te på en stykke knust kanelstang mod kvalme, opkast og diarre. Stødt kanel, ca 1 teskefuld pr kop kan sagtens bruges.

Og om Malurt:

Malurthe-brændevin har også effekt på diarre - dog er denne ret besk

Så tror ikke det er det du skal bruge - den kan dog sødes med honning. Men jeg erindrer det ikke som en udpræget nydelse, denne Malurthete

Pøjpøj med det

Tak, det vil jeg prøve

Anmeld

28. november 2011

malo

Har hørt man skal holde sig fra mejeriprodukter ved dårlig mave. Prøv evt. tynd havregrød, evt. med lidt sukker i, hvis det glider bedre ned. Revet æble siges også at være godt.

god bedring

Anmeld

28. november 2011

2721

malo skriver:

Har hørt man skal holde sig fra mejeriprodukter ved dårlig mave. Prøv evt. tynd havregrød, evt. med lidt sukker i, hvis det glider bedre ned. Revet æble siges også at være godt.

god bedring

Tak for svar
Det skal prøves

Anmeld

28. november 2011

TaAsJu

Her hjemme hvis det er rigtig slemt er det kartoffelmel blandet med vand til voksne og saft til børn.. Det sanger nemlig ikke godt. Men det danner en prop. Havergrød lavet kun på vand. revet æbler og æble juice. Ja bare æbler genneralt.. Døjer selv med mn mave og desvære har Anna-Sophie arvet den.. Tuc salt kiks for at opret holde salt balancen og saft for en smule energi. Rynkeby rød er en af de naturligste. Ingen sukkerfrie for det er sukkerne man skal have..

Anmeld

28. november 2011

2721

Mor til 2, snart 3 skriver:

Her hjemme hvis det er rigtig slemt er det kartoffelmel blandet med vand til voksne og saft til børn.. Det sanger nemlig ikke godt. Men det danner en prop. Havergrød lavet kun på vand. revet æbler og æble juice. Ja bare æbler genneralt.. Døjer selv med mn mave og desvære har Anna-Sophie arvet den.. Tuc salt kiks for at opret holde salt balancen og saft for en smule energi. Rynkeby rød er en af de naturligste. Ingen sukkerfrie for det er sukkerne man skal have..

Tak for svar
Jeg kan desværre ikke få saft i ham an nægter det fuldstændigt, men smothie vil han gerne.
Digestiv kiks er også lykkes at komme ned 1 gang, men tror han har rigtig meget kvalme.
Æbler har jeg ikke prøvet i dag, men det må jeg gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.