Sygeplejersker - hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.160 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. november 2011

Livas mor

Kære sygeplejersker

Jeg er færdiguddannet pr. 16. januar som sygeplejerske og har sendt et hav af ansøgninger ud, dog flest til psykiatrien, da jeg foretrækker at arbejde her. Nu er sagen den at jeg søreme er så heldig at være blevet kaldt til jobsamtale (dog skal jeg konkurrere med 5 andre kandidater) i morgen.. Men hvodan forebereder man sig til sådan en? Hvad kan de finde på at spørge om?

Knus Rikke (der er lettere nervøs ved tanken)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

--BabyMus--

Ved desværre ingenting om dette job, vil bare lige oppe den for dig. Og ønske dig mange gange held og lykke med samtalen

Anmeld

28. november 2011

Livas mor

--BabyMus-- skriver:

Ved desværre ingenting om dette job, vil bare lige oppe den for dig. Og ønske dig mange gange held og lykke med samtalen

Hvor var det dog betænksomt for dig, mange tak Send endelig en masse held og lykke støv i min retning i morgen ved en 15-tiden

Anmeld

28. november 2011

Angelica

Held og lykke med samtalerne

Jeg har selv været indlagt, og en sød 'ny' sygeplejerske kan altså gøre en verden til forskel, når man ligger og har brækket hovedet  

Anmeld

28. november 2011

Moar2012

Livas mor skriver:

Kære sygeplejersker

Jeg er færdiguddannet pr. 16. januar som sygeplejerske og har sendt et hav af ansøgninger ud, dog flest til psykiatrien, da jeg foretrækker at arbejde her. Nu er sagen den at jeg søreme er så heldig at være blevet kaldt til jobsamtale (dog skal jeg konkurrere med 5 andre kandidater) i morgen.. Men hvodan forebereder man sig til sådan en? Hvad kan de finde på at spørge om?

Først vil jeg lige sige held og lykke med i morgen. Er selv nyuddannet sygeplejerske som har fået fast job. Da jeg var til samtale havde jeg ikke forberedt mig så meget jeg svarede bare på deres ? Og så var jeg heldig:-)

Anmeld

28. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Livas mor skriver:

Kære sygeplejersker

Den berømte spørgsmål er. Hvorfor skal vi vælge dig fremfor de andre ? hvad gør dig specielt egnet til jobbet?

Anmeld

28. november 2011

klmf

Tillykke med at du skal til samtale!

Jeg blev spurgt om sådan noget som:

- mine værdier i min sygepleje

- evne til at holde hovedet koldt i akutte situationer (er på intensiv)

- holdning til vagter (vi skal have 8 vagter p en 4-ugers plan, dog tæller det dobbelt hvis man har aften eller nat i en weekend og der er ingen vej udenom)

- lyst til efteruddannelse

- personlige interesser

De kan jo spørge om havd som helst, bare husk at være smilende og positiv - min erfaring er at man lige så meget bliver ansat på sin personlighed som sine evner

Held og lykke

Anmeld

30. november 2011

Livas mor

UPDATE: Tak for jeres dejlige støtte og gode råd.. Fik jobbet og starter nu tre dage efter endt bacheloreksamen

Anmeld

30. november 2011

Faith

De gange jeg har været til jobsamtale som sygeplejerske, har jeg faktisk ikke rigtig forberedt mig. Min erfaring siger mig at de foretrækker at man kommer afslappet og svarer fuldstændig som det falder en ind. Det viser selvstændighed og afslappethed. Selvfølgelig skal man også kunne argumtere for hvorfor man er den helt rette til jobbet og vise at ens faglighed er i orden, og det kan man jo gøre ved at læse lidt om specialet og trække på den erfaring man har med sig.

PS: Jeg har fået alle de 3 job jeg har søgt, selvom der var adskillige ansøgere

Pøj pøj.

Anmeld

30. november 2011

Leneur

Livas mor skriver:

UPDATE: Tak for jeres dejlige støtte og gode råd.. Fik jobbet og starter nu tre dage efter endt bacheloreksamen

Tillykke, tillykke, så dejligt for dig.... HURRA!!!!!.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.