Hollybaby skriver:
Ja som overskriften lyder, så vil jeg høre om der mon er nogle herinde, som læser til pædadog på denne måde?
Jeg har nemlig meldt mig på pædadogseminariet, på deres netbaserede undervisning,hvor man kun møder op en gang om ugen, og vist en weekend i ny og næ.
Jeg er så spændt på at starte, men alligevel nervøs for om jeg har selvdiciplin nok til at studere på den her måde. Og om jeg skulle vente og søge ind til sommer, på den alm uddannelsesmåde...
Jeg læser til pædagog på fjernstudie og er snart færdig med mit 2. semester. Og jeg har valgt den helt rigtige måde at studere på. Jeg var/er meget skole træt så skulle jeg møde op hver da på en skole så kom jeg ikke afsted. så det her er lige mig.
Ja det kræver selvdisiplin men det viser sig at det har man faktisk, mere end man måske tror. Vi mødes på skype eller communicator. Men i den gruppe jeg er i har vi tit taget den over mail eller facebook også. Så det er nok hvad grupperne lige er til. Og hvad man synes der fungere bedst.
Jeg har et job ved siden af. Et job der kan laves hjemmefra også, men skal føde til juni, og begynder i praktik til februar. Har bestemt mig for at droppe jobbet når jeg begynder i praktik. Pengene bliver mindre men det kan jeg godt leve med. Tror ikke jeg vil have energien til det når jeg er gravid og samtidig skal arbejde 32 timer om ugen. Og når den lille kommer skal jeg heller ikke have job ved siden af.
Går alt vel tager jeg tre måneders barsel og starter op på studie til august 2012. Og den mulighed har jeg kun fordi jeg læser hjemmefra. Og jeg vil stadig have tid til den lille. Ja det bliver hårdt, men det må man tage med.
Jeg kan kun anbefale den uddannelsesform..
Anmeld