Brysterne lige før fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.484 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. november 2011

Moms

Godaften de damer!

Jeg er i dag 38 + 4

Kan I huske om der skete noget med jeres bryster de sidste dage op til fødslen?

Jeg synes mine har været ret "stabile" de sidste mange uger - måske endda måneder.

Hvis jeg trykker på brystvorten, kan jeg sommetider få lidt mælket sekret ud - ellers bare vandigt eller ingenting.

Hvis min baby skal kunne få noget ud af dem lige efter fødslen, må der skulle noget aktivitet i dem op til.

Blev jeres ømme? Mere fyldige? Kom der mælk?

Kan jeg bruge brysterne som indikation på, at fødslen nærmer sig?

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

ano14316

Moms skriver:

Godaften de damer!

Jeg er i dag 38 + 4

Jeg synes mine har været ret "stabile" de sidste mange uger - måske endda måneder.

Hvis jeg trykker på brystvorten, kan jeg sommetider få lidt mælket sekret ud - ellers bare vandigt eller ingenting.

Hvis min baby skal kunne få noget ud af dem lige efter fødslen, må der skulle noget aktivitet i dem op til.

Moms

Mine bryster blev helt vildt spændte dagen før..

jeg oprettede det her d. 6 https://www.baby.dk/debat/138415pi1/foedsel/ekstra- spaendte-bryster-op-til-foedsel.aspx#GoToMessage

og fødte om morgenen d. 8.

Anmeld

26. november 2011

Moms

ano14316 skriver:

Mine bryster blev helt vildt spændte dagen før..

jeg oprettede det her d. 6 https://www.baby.dk/debat/138415pi1/foedsel/ekstra- spaendte-bryster-op-til-foedsel.aspx#GoToMessage

og fødte om morgenen d. 8.

Hej og tak for dit svar.

Det var ikke meget respons du fik på det indlæg.

Gad vide om det bare smuttede nedad på listen eller om det bare ikke er almindeligt.....

Jeg synes, det ville være dejligt med sådan en håndgribelig forvarsel...

Moms

Anmeld

26. november 2011

Tona

Moms skriver:

Godaften de damer!

Jeg er i dag 38 + 4

Moms

Jeg mærkede ingen forskel på mine bryster

Anmeld

26. november 2011

Molly8

Moms skriver:

Godaften de damer!

Jeg er i dag 38 + 4

Moms

Intet skete for mig op til fødslen - og faktisk heller ikke umiddelbart bagefter. Jeg var totalt i tvivl om, hvorvidt den lille faktisk fik noget. Men jordemødrene blev ved med at forsikre mig om, at det gjorde han. Efterhånden lærte jeg at håndmalke lidt ud, men først på 5. dagen løb mælken rigtigt til: AV da! Få endelig hjælp til at lære at massere brystet og malke toppen af, så barnet kan få fat. Den nat mælken løb rigtigt til, fik jeg stramt, varmt omslag på og 2 panodiler at sove på.

Anmeld

26. november 2011

Ayasmor

Det er ikke nødvendigvis aktivitet der skal i brysterne op til fødslen, for at du er i stand til at give dit barn råmælk lige efter fødslen. Det samme hormon som er årsagen til at du får veer, er nemlig det samme hormon som stimulerer mælkeproduktionen. Dermed ikke sagt at du ikke kan have brystspændinger op til fødslen, men det er ikke umiddelbart forløberen til en fødsel.

Anmeld

26. november 2011

Gaia

Mine gav kun meget minimalt gennemsigtigt råmælk, mini dråber. Men stadig efter fødslen bam bam mælk til lille pigen. Så du skal ikke være bekymret for om du har mælk. Det skal du nok have. Vær du bare glad for du ikke lækker oveer det hele

Anmeld

26. november 2011

Moms

Amandas-mor skriver:

Jeg mærkede ingen forskel på mine bryster

hej og tak for svar!

hm...så står der 1:1

Moms

Anmeld

26. november 2011

Mother-love

Ingen forskel her. Jeg kunne presse råmælk ud i flere måneder før hun kom ud. De løb ikke i graviditeten, jeg skulle presse det ud.

Anmeld

26. november 2011

Moms

Ayasmor skriver:

Det er ikke nødvendigvis aktivitet der skal i brysterne op til fødslen, for at du er i stand til at give dit barn råmælk lige efter fødslen. Det samme hormon som er årsagen til at du får veer, er nemlig det samme hormon som stimulerer mælkeproduktionen. Dermed ikke sagt at du ikke kan have brystspændinger op til fødslen, men det er ikke umiddelbart forløberen til en fødsel.

Hej og tak for dit svar.

Ja, det har du jo nok ret i.

Det kræver lidt af systemet, hvis man så har en lynfødsel på bare få timer.

Men det er vel lavet til det

Moms 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.