At malke ud?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. november 2011

Marisen81

Jeg er igang med at malke ud, så jeg kan komme til julefrokost om 14 dage. Jeg kan ikke finde ud af min brystpumpe, men det er også lige meget, for jeg malker bare ud med hånden.

Mit spørgsmål går på hvor lang tid man må malke ud og samle det til en portion? På et døgn kan jeg ca malke 12o ml ud - max, så jeg synes det ku være rart hvis jeg havde lidt længere tid at gøre med.

Nogen der har erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

Hulubulu86

Du maa malke ud over en dag (i forskellige beholdere) og saette det i koeleskabet for saa at haelde det sammen om aftenen og fryse det ned.

Det er saadan jeg har forstaaet det i hvert fald

Anmeld

26. november 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Den kan holde sig 3 døgn i køleskabet. Lægger du den i fryseren, og er det en fryser, der gå ned til –18 grader, så kan mælken holde sig i 3 måneder. Når du skal tø mælken op, er det godt, hvis du kan gøre det nænsomt. Fx ved at sætte den i lunkent vand. Du kan også tø den op i en mikroovn. Men forsøg om du kan holde temperaturen under 60 grader for at bevare så mange af antistofferne mv. som muligt. Når barnet skal have mælken, skal den være omkring 37 grader varm. Hvis barnet ikke spiser al mælken, må du kassere resten.

Fandt lige det her på nettet... håber det kan hjælpe...

http://www.sundhedsplejersken.dk/Find-svar/Find-alle-svar-demo/Mad/Malke-malk-ud---opbevaring-af-malk/?alpha=25948

Anmeld

26. november 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Men du må godt blande det sammen (Pr. dag) når mælken er nedkølet...

Anmeld

26. november 2011

Marisen81

Dubai skriver:

Du maa malke ud over en dag (i forskellige beholdere) og saette det i koeleskabet for saa at haelde det sammen om aftenen og fryse det ned.

Det er saadan jeg har forstaaet det i hvert fald

Ved du hvorfor det skal være i forskellige beholdere? Det har jeg ikke gjort ved de portioner jeg allerede har frosset ned, og ville da være ked af at skulle kassere det.

Anmeld

26. november 2011

AndreasMor84

Marisen81 skriver:

Ved du hvorfor det skal være i forskellige beholdere? Det har jeg ikke gjort ved de portioner jeg allerede har frosset ned, og ville da være ked af at skulle kassere det.

hvordan har du frosset det ned?

vil nu klart anbefale dig at købe en ny pumpe.. så går det altså noget hurtigere, På et bryst der ikke er blevet ammet på her, kan jeg hurtigt få 100 ml i løbet af 5-10 min..

Anmeld

26. november 2011

Marisen81

AndreasMor2011 skriver:

hvordan har du frosset det ned?

vil nu klart anbefale dig at købe en ny pumpe.. så går det altså noget hurtigere, På et bryst der ikke er blevet ammet på her, kan jeg hurtigt få 100 ml i løbet af 5-10 min..

Hold da op! Sikke meget besvær jeg kunne slippe for. 100 ml er godt nok meget!

Jamen jeg har malket ud i en sutteflaske og stilt det i køleskabet indtil der var nok til at jeg kunne malke igen. Efter et døgn er det så kommet i køleskabet.

Anmeld

26. november 2011

AndreasMor84

Marisen81 skriver:

Hold da op! Sikke meget besvær jeg kunne slippe for. 100 ml er godt nok meget!

Jamen jeg har malket ud i en sutteflaske og stilt det i køleskabet indtil der var nok til at jeg kunne malke igen. Efter et døgn er det så kommet i køleskabet.

malker du så ud igen direkte i den kolde mælk?

ja håndudmalkning er tidskrævende

Anmeld

26. november 2011

Marisen81

AndreasMor2011 skriver:

malker du så ud igen direkte i den kolde mælk?

ja håndudmalkning er tidskrævende

Ja det gør jeg... Er det helt slemt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.