vand lig med skrål :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. november 2011

Troldemommi

Nu er Johanne lidt over to måneder gammel til dagligt er hun er nem at have med at gøre, hun græder ikke ret tit men,

når hun skal i bad så bliver der tændt for sirenen

hun græder/skriger fra hun kommer ned i vandet til hun kommer op igen og det er så hjerteskærende at høre på, jeg hader efterhånden at give hende et bad men det skal jo gøres :-(

Er der andre der har eller har haft en baby med vandskræk, og hvordan kom de over det ??

Jeg vil gerne gå til babysvømning med hende men pt er det udelukket

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Molly8

Monica P skriver:

Nu er Johanne lidt over to måneder gammel til dagligt er hun er nem at have med at gøre, hun græder ikke ret tit men,

hun græder/skriger fra hun kommer ned i vandet til hun kommer op igen og det er så hjerteskærende at høre på, jeg hader efterhånden at give hende et bad men det skal jo gøres :-(

Er der andre der har eller har haft en baby med vandskræk, og hvordan kom de over det ??

Monica

Tja, hvis det var mig, ville jeg nok gå over til etagevask for en tid. Hun er jo så lille, at hun ikke bliver "rigtig" beskidt og kan sagtens klare sig med etagevask i en måneds tid. Til den tid, kan det sagtens se helt anderledes ud.

Min Johan var i en periode bange for vandet, når det løb. Han elsker tilgengæld svømmehallen.

Kh Molly

Anmeld

25. november 2011

Klumpe-dumpe

Monica P skriver:

Monica

åh stakkels Johanne og stakkels Johannes mor

Hvordan bader du Johanne? (er det i badekar - sidder hun i badestol - har hun noget over sig, når hun bliver badet - bruger du badetermometer osv osv?)

Anmeld

25. november 2011

Troldemommi

Lille fe skriver:

åh stakkels Johanne og stakkels Johannes mor

Hvordan bader du Johanne? (er det i badekar - sidder hun i badestol - har hun noget over sig, når hun bliver badet - bruger du badetermometer osv osv?)

vi bader hende i køkkenvasken, bruger badetermometer ca 35 grader varmt vand og så lægger jeg er vaskeklud der er vredet op på hendes mave for at undgå hun fryser, men det hjælper bare ikke

håber det snart bliver bedre, hun kommer i bad 2 gange om ugen

Anmeld

25. november 2011

Zeus

Monica P skriver:

Monica

Det gjorde Cajsa også da hun var lille.. Hold op det gad hun bare ikke!

En dag gjorde jeg klar til at putte hende i bad, og forberedte mig selv på det skrig der ville komme - og hun sagde ikke en lyd?? Hun nød det lige pludseligt, fra det ene bad til det andet Og vi havde ikke gjort nogen anderledes..

Anmeld

25. november 2011

Troldemommi

Zeus skriver:

Det gjorde Cajsa også da hun var lille.. Hold op det gad hun bare ikke!

En dag gjorde jeg klar til at putte hende i bad, og forberedte mig selv på det skrig der ville komme - og hun sagde ikke en lyd?? Hun nød det lige pludseligt, fra det ene bad til det andet Og vi havde ikke gjort nogen anderledes..

Hvor dejligt, håber det samme sker her, har bare så ondt af min lille skat der bare er bund ulykkelig og føler mig som den dårligste mor i verden når hun er i bad

Anmeld

25. november 2011

Klumpe-dumpe

Monica P skriver:

vi bader hende i køkkenvasken, bruger badetermometer ca 35 grader varmt vand og så lægger jeg er vaskeklud der er vredet op på hendes mave for at undgå hun fryser, men det hjælper bare ikke

håber det snart bliver bedre, hun kommer i bad 2 gange om ugen

Så du holder hende på din ene arm, mens du bader hende?

Prøv at lægge hende, så hun har fødderne ned mod vaskekanten og det samme med den ene side af hendes krop, så hun mærker kanter hele tiden.

-Og så kunne evt. prøve at bruge en stofblee over hende, så også hendes ben bliver dækket.

Anmeld

26. november 2011

Silas&Mille

Silas havde det også sådan de første par måneder, så vi droppede badet i noget tid og vaskede ham med en våd klud. Efter lidt tid lavede vi bad igen og nu er han en rigtig lille vandhund. Nu skriger han når han bliver taget op af vandet

Anmeld

26. november 2011

Noahmor

Monica P skriver:

Monica

Kan se at du er fra Odense. 

Hvis du gerne vil gå til babysvømning med hende, så vil jeg anbefale dig at kontakte Bullerup svømmebad. 

Er en lille bitte privat svømmebad med babysvømningshold med meget kompetent personale. 

Det kan jo være at hun vil synes det er fantastisk og at det kan gøre at badetid derhjemme bliver noget sjovere. 

Man får en introduktionstime derude og der kan du jo se, hvordan hun reagerer på vandet. 

Anmeld

26. november 2011

Gaia

Det er meget normalt jo mere beviste om deres omgivelser de bliver. Vores datter havde også en periode hvor hunvar hunderæd og græd/ skreg. Ikke andet for en at tage det roligt og gøre badet kort. Jo heldigvis sådan at et så lille barn i. Behøver i bad mere end 2 gange om ugen, men mindre de selvf. Har lortet over det hele måske i skulle prøve at udskifte køkkenvasken med et badekar, det kan være det er mere behageligt?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.