Kan det passe? ang. SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. november 2011

Anonym trådstarter

Hvis man er enlig mor at man både får SU som er ca 4500,- samt forsøgertillæg på 5400,-?? 

Eller er der noget jeg har misforstået?

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/enlig/Sider/default.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Zelinasmor

Anonym skriver:

Hvis man er enlig mor at man både får SU som er ca 4500,- samt forsøgertillæg på 5400,-?? 

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/enlig/Sider/default.aspx

Du får 2x4500 krs SU OG 5400krs SU-Lån hvis du er enlig forsørger og bor selv.

MEN. Hvis du er på barsel får du ingen tillæg og heller ikke højere su end den almindelige. Det er først efter barsel at de beløb der træder i kraft.

Anmeld

25. november 2011

baby012

xoxotasha skriver:

Du får 2x4500 krs SU OG 5400krs SU-Lån hvis du er enlig forsørger og bor selv.

MEN. Hvis du er på barsel får du ingen tillæg og heller ikke højere su end den almindelige. Det er først efter barsel at de beløb der træder i kraft.

det er ikke helt korrekt  

man har mulighed for at vælge dobbelklip, altså 2*5400 kr under sin barsel.. men så er der kun 6 mdr. barsel .. 

Anmeld

25. november 2011

Zelinasmor

gravid20 skriver:

det er ikke helt korrekt  

man har mulighed for at vælge dobbelklip, altså 2*5400 kr under sin barsel.. men så er der kun 6 mdr. barsel .. 

Det er jeg godt klar over. Men det er jo ikke sikkert at hun ønsker det. Det er da de færreste der sender deres børn i DP allerede efter 5-6mdr  Men ja, det kan hun. Men det har jo ikke noget med tillæg at gøre, og/eller fordi hun er enlig. Jeg kan også få dobbelt-klip selvom jeg bor med faren til mit barn.

Anmeld

25. november 2011

felicity

Anonym skriver:

su for enlig forsørger og alm su ja... jeg er selv studerende og enlig forsørger.  får vidst 8400 ca pr. mdr

har su lån oveni os.. så får lidt mere udbetalt!

Anmeld

25. november 2011

bobbles

Anonym skriver:

da jeg var på SU sidste år og jeg fik forsørger tillæg der fik jeg udbetalt 8.900 kr men kun hvis du er alene

Anmeld

25. november 2011

132319

xoxotasha skriver:

Det er jeg godt klar over. Men det er jo ikke sikkert at hun ønsker det. Det er da de færreste der sender deres børn i DP allerede efter 5-6mdr  Men ja, det kan hun. Men det har jo ikke noget med tillæg at gøre, og/eller fordi hun er enlig. Jeg kan også få dobbelt-klip selvom jeg bor med faren til mit barn.

Det er der nu mange der gør.

Jeg har også svært ved at se hvordan man som enlig skulle kunne klare sig på enkelt SU, under sin barsel.

Det kunne jeg i hvert fald ikke så jeg tog 6 måneders barsel og så var jeg heldig med at det faldt sammen med sommerferien så min søn var 8 måneder da han kom i vuggestue og han  var MERE end klar til at starte

Anmeld

25. november 2011

baby012

xoxotasha skriver:

min datter kommer da afsted når hun er 8 måneder pga. dobbel klippene..

Nej det er ikke ekstra tillæg, men det er nogen gange det eneste man kan gøre for at få det hele til at hænge sammen når man er syuderende og enlig  

- ville bare informere om at det er en mulighed, for det er ikke alle der ville kunne klare at miste det ekstra tillæg i deres budget  

Anmeld

25. november 2011

baby012

132319 skriver:

Det er der nu mange der gør.

Jeg har også svært ved at se hvordan man som enlig skulle kunne klare sig på enkelt SU, under sin barsel.

Det kunne jeg i hvert fald ikke så jeg tog 6 måneders barsel og så var jeg heldig med at det faldt sammen med sommerferien så min søn var 8 måneder da han kom i vuggestue og han  var MERE end klar til at starte

Enig .. kan slet ikke se hvordan det skulle hænge sammen herhjemme på enkelt su .. 

og min datter kommer da også afsted når hun er 8 mdr. (dejligt med sommerferie midt i det hele ) og der tror jeg da hun er klar .. man høre da om nogen som kommer afsted tidligere . tror ikke de tager skade af at komme afsted "allerede" der  

Anmeld

25. november 2011

132319

gravid20 skriver:

Enig .. kan slet ikke se hvordan det skulle hænge sammen herhjemme på enkelt su .. 

og min datter kommer da også afsted når hun er 8 mdr. (dejligt med sommerferie midt i det hele ) og der tror jeg da hun er klar .. man høre da om nogen som kommer afsted tidligere . tror ikke de tager skade af at komme afsted "allerede" der  

De er klar i den alder

Min datter var 10 måneder og det var et helvede, fordi hun var blevet for vant til at være hjemme.

...I øvrigt har man jo som studerende ofte korte dage og de små sover jo til middag så det er ikke ret mange vågne timer, de er der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.