Et par fine kager:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.967 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. november 2011

MariaMus

2 kager til min mormors fødselsdag. En chokoladekage med orange-nougat-chokolade creme og chokoladeovertræk. Den anden med lyse mandelbunde, tobleronecreme og hindbærmousse. Uhm... glæder mig til at smage dem i aften

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

K&S

WOW, hvor er de flotte

Hvilken chokolade har du brugt til at smøre den 1. kage op?

Anmeld

24. november 2011

MariaMus

K&S skriver:

WOW, hvor er de flotte

Hvilken chokolade har du brugt til at smøre den 1. kage op?

Tak, er også så stolt

Jeg har brugt en mørk 70 % chokolade, som jeg har smeltet i vandbad med smør, lidt fløde og lidt sirup. Derefter kølede jeg det lidt ned og smurte det ud over kagen. Det virker som om, at chokolade har fået en rigtig god tekstur, hverken for hård eller for blød

Anmeld

24. november 2011

K&S

MariaMus skriver:

Tak, er også så stolt

Jeg har brugt en mørk 70 % chokolade, som jeg har smeltet i vandbad med smør, lidt fløde og lidt sirup. Derefter kølede jeg det lidt ned og smurte det ud over kagen. Det virker som om, at chokolade har fået en rigtig god tekstur, hverken for hård eller for blød

Mums, det lyder lækker

Har du nogle mål på alle ingredienserne?

Anmeld

24. november 2011

MariaMus

K&S skriver:

Mums, det lyder lækker

Har du nogle mål på alle ingredienserne?

Jeps, 400 gram hakket mørk chokolade, 100 gram stuetempereret smør tilsættes lidt ad gangen, 6 spsk stuetemp. fløde og 2 spsk sirup. Sådan var opskriften, jeg brugte dog kun 360 gram chokolade, og har en del til overs, som nu står og lokker i køleskabet

Kagen var ekstrem stor, så til en alm. kage, ville jeg nok kun bruge en halv portion. 

Anmeld

24. november 2011

K&S

MariaMus skriver:

Jeps, 400 gram hakket mørk chokolade, 100 gram stuetempereret smør tilsættes lidt ad gangen, 6 spsk stuetemp. fløde og 2 spsk sirup. Sådan var opskriften, jeg brugte dog kun 360 gram chokolade, og har en del til overs, som nu står og lokker i køleskabet

Kagen var ekstrem stor, så til en alm. kage, ville jeg nok kun bruge en halv portion. 

Tusind tak, det må jeg snart prøve

Anmeld

25. november 2011

Nessie

Fine kager

Anmeld

25. november 2011

iris-mor

Uha ja det er fine kager!! Bliver bare så lækkersulten!!

Anmeld

25. november 2011

Hougaard92

MariaMus skriver:

2 kager til min mormors fødselsdag. En chokoladekage med orange-nougat-chokolade creme og chokoladeovertræk. Den anden med lyse mandelbunde, tobleronecreme og hindbærmousse. Uhm... glæder mig til at smage dem i aften

hvor er de fine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.