Hvilken tut til flaske ved mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. november 2011

MaybeBaby

Hmm... Verden mest mystiske overskrift, men har lige haft SP på 2 mdr besøg og han har sgu tabt sig fra 4750 til 4400! :-O Jeg så i går at babyerne fra min mødregruppe herinde alle brugte 62-68, og så tænkte jeg: wtf, da ham her stadig bruger 56 i det meste. Så vejede ham selv i går, men troede ikke på, da den kun stod på 4,4. Men efter at SP havde været her i en time siger hun så: ja, jeg kan altså godt forstå, at du slet ikke har bemærket noget, da han er så veltilpas. Både han og jeg fik så mange roser, at jeg slet ikke kunne tage det MEN løsningen bliver så, at vi jo skal have hans vægt op ved at give ham 100 ml MME om dagen, så han oplever følelsen af at blive RIGTIG mæt, så han også vil kræve mad noget oftere ved mig. men den eneste flaske jeg har er fra Avent, hvor tutten foroven er med det mindste hul. Bliver det for lille i forhold til tykkelsen af Nan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Zeus

MaybeBaby skriver:

Hmm... Verden mest mystiske overskrift, men har lige haft SP på 2 mdr besøg og han har sgu tabt sig fra 4750 til 4400! :-O Jeg så i går at babyerne fra min mødregruppe herinde alle brugte 62-68, og så tænkte jeg: wtf, da ham her stadig bruger 56 i det meste. Så vejede ham selv i går, men troede ikke på, da den kun stod på 4,4. Men efter at SP havde været her i en time siger hun så: ja, jeg kan altså godt forstå, at du slet ikke har bemærket noget, da han er så veltilpas. Både han og jeg fik så mange roser, at jeg slet ikke kunne tage det MEN løsningen bliver så, at vi jo skal have hans vægt op ved at give ham 100 ml MME om dagen, så han oplever følelsen af at blive RIGTIG mæt, så han også vil kræve mad noget oftere ved mig. men den eneste flaske jeg har er fra Avent, hvor tutten foroven er med det mindste hul. Bliver det for lille i forhold til tykkelsen af Nan?

Hvis du stadig skal amme ham ved siden af, vil jeg anbefale at i bruger nr 1 sutten.. Det må ikke være for nemt for ham, at spise af flasken, da han så næsten automatisk vil foretrække den

Anmeld

24. november 2011

MaybeBaby

Zeus skriver:

Hvis du stadig skal amme ham ved siden af, vil jeg anbefale at i bruger nr 1 sutten.. Det må ikke være for nemt for ham, at spise af flasken, da han så næsten automatisk vil foretrække den

Godt tænkt! mange tak for svar

Anmeld

24. november 2011

HeidiØ

MaybeBaby skriver:

Ej, det var faktisk lige et indlæg jeg ku ha skrevet! Jeg vejede også William for sjov igår, han har sku også tabt sig lidt - han er bare glad hele tiden! Men han er bare begyndt at spise mindre og færre gange om dagen.. hmm.. jeg tror jeg vil prøve den med mme en gang om dagen .. og med tut 1 her, sys bare det fosser ud af en 2'er endnu!

Anmeld

24. november 2011

Bshizzle

Jeg er rigtig glad for mine Avent flasker.. bruger ergo osse nr 1 sut.
Jeg hygge-ammer ved siden af... og som der blir skrevet, så må du ikke gå op i en større sut, for så vil han bare blive vant til at mælken kommer hurtigere fra flasken end ved dig.

Vi er osse begyndt at give Nicolai mere MME da han har arvet hans Far's gen med hensyn til mad !!  

Anmeld

24. november 2011

MaybeBaby

HeidiØ skriver:

Ej, det var faktisk lige et indlæg jeg ku ha skrevet! Jeg vejede også William for sjov igår, han har sku også tabt sig lidt - han er bare glad hele tiden! Men han er bare begyndt at spise mindre og færre gange om dagen.. hmm.. jeg tror jeg vil prøve den med mme en gang om dagen .. og med tut 1 her, sys bare det fosser ud af en 2'er endnu!

Hvor meget har han tabt sig? Og SP sagde at vi skulle starte med at give ham alle 100 ml på én gang og se hvad han siger til det, men der kunne godt komme gylp, da hans mave måske var lille endnu. Og ellers bare 50 ml om morgen og aften - alt hvad der lige passede

Anmeld

24. november 2011

Kofoed.

Vil foreslår du bruger 1, netop fordi det ellers bliver for nemt, men vi bruger 2 hos MAM og 1 ved avent (lidt endnu, skifter avent en gang i næste måned).

Anmeld

24. november 2011

HeidiØ

MaybeBaby skriver:

Hvor meget har han tabt sig? Og SP sagde at vi skulle starte med at give ham alle 100 ml på én gang og se hvad han siger til det, men der kunne godt komme gylp, da hans mave måske var lille endnu. Og ellers bare 50 ml om morgen og aften - alt hvad der lige passede

Okay! .. jamen kan huske vi havde ham på vægten d. 12/11, der vejede han 6000 gram - men igår kun 5600 gram.. virkelig mærkeligt når han bare er så glad og tilfreds hele tiden. Han er måske så obs på alt andet han glemmer at spise.. I dont know!

Men ja, det er jo lidt hårdere mod maven - vi må forsøge os frem

Anmeld

24. november 2011

lycly

Min datter er 4 mdr, og vi er først lige gået over til de sutter med flere huller. Dem med de mindste huller har fungeret fint, og hvis du ammer, så er det nok meget godt at bruge de mindste, for der kommer rigtig meget ud af de store. Meget mere end der gør fra brystet, så det kan godt blive lidt overvældende

Anmeld

24. november 2011

MaybeBaby

HeidiØ skriver:

Okay! .. jamen kan huske vi havde ham på vægten d. 12/11, der vejede han 6000 gram - men igår kun 5600 gram.. virkelig mærkeligt når han bare er så glad og tilfreds hele tiden. Han er måske så obs på alt andet han glemmer at spise.. I dont know!

Men ja, det er jo lidt hårdere mod maven - vi må forsøge os frem

Ja, det var også lidt, men sikke en dejlig vægt og så må du veje ham igen på torsdag og så om det ikke har hjulpet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.