Jer med drengebørn(HJÆLP)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.504 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Anonym trådstarter

Mit spørgsmål omhandler de nedre regioner på min søn! Er simpelthen nød til at spørge jer til råds, da jeg er ret nervøs

Jeg fik at vide, at jeg IKKE må trække forhuden tilbage for at rense, når jeg skifter ble. Det har jeg selvfølgelig ikke gjort. Men, i dag da jeg får kikket nærmere på min søns(penis) ser det faktisk ud som om at noget af forhuden er vokset sammen!! Ved godt det lyder mærkeligt, og tro mig det er svært at forklare præcist(han er 4 mdr.)... Skal det være sådan at det yderste hud(forhuden) er UMULIG at trække tilbage? Det eneste der er at se på forhuden, er et MEGET lille hul, som der kun lige akurat kan komme en stråle urin ud af. Selve penishovedet ville ALDRIG kunne komme frem af det lille hul? Synes bare det så anderledes ud da han vær yngre...Håber ikke jeg støder nogen ved mit spørgsmål, men jeg er rædselsslagende for at det er forhudsforsnævring Kan det passe at hullet vokser sig større, således at forhuden kan trækkes tilbage på et tidspunkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Carslund

Jeps det hul bliver større... Kunne du forestille dig en babypenis men en voksen mands forhud... Der vil komme mange folder... Nu er det jo svært for mig at sige om der faktisk er noget at komme efter, men tag da en snak med din SP... Det ved hun helt sikkert en masse om..

Anmeld

23. november 2011

Sissel

Jeg fik at vide at det ikke ville kunne lade sig gøre at trække forhuden tilbage.. Så tror ikke du skal være bekymret.. Ellers må du jo prøve at spørge din sundhedsplejerske næste gang hun kommer, om hun synes det ser normalt ud..

Anmeld

23. november 2011

Ryberg

Anonym skriver:

Mit spørgsmål omhandler de nedre regioner på min søn! Er simpelthen nød til at spørge jer til råds, da jeg er ret nervøs

Jeg fik at vide, at jeg IKKE må trække forhuden tilbage for at rense, når jeg skifter ble. Det har jeg selvfølgelig ikke gjort. Men, i dag da jeg får kikket nærmere på min søns(penis) ser det faktisk ud som om at noget af forhuden er vokset sammen!! Ved godt det lyder mærkeligt, og tro mig det er svært at forklare præcist(han er 4 mdr.)... Skal det være sådan at det yderste hud(forhuden) er UMULIG at trække tilbage? Det eneste der er at se på forhuden, er et MEGET lille hul, som der kun lige akurat kan komme en stråle urin ud af. Selve penishovedet ville ALDRIG kunne komme frem af det lille hul? Synes bare det så anderledes ud da han vær yngre...Håber ikke jeg støder nogen ved mit spørgsmål, men jeg er rædselsslagende for at det er forhudsforsnævring Kan det passe at hullet vokser sig større, således at forhuden kan trækkes tilbage på et tidspunkt?

For at berolige dig lidt, så ser min søns tissemand ud akkurat som du beskriver det!

Hvis du selvfølgelig er nervøs så snak med sundhedsplejersken om det, men de små tissegøjer de har nu er slet ikke udviklet til at skulle trækkes tilbage - sådan har jeg forstået det... hvornår man må gøre det er der heller ikke en bestemt alder på, det kommer vidst af sig selv..

Men synes nu det lyder meget normalt

Anmeld

23. november 2011

Camulla

Anonym skriver:

Puha, det lyder da ikke godt... Jeg har virkelig ikke forstand på det. Min dreng er 3 år nu og jeg har netop for ikke særlig længe siden fået at vide, at man SKAL trække forhuden tilbage og rense? Har dog aldrig hørt det før nu, så har ikke gjort det før nu og der var heldigvis ikke noget problem i at trække det tilbage...

Jeg synes du skal forhøre din læge i morgen...

Held og lykke  

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

Åhh hvor er i søde Det beroligede mig meget! Jeg ringer til min SP i morgen...Kender i det, jeg har bare haft SÅ ondt i maven...Frygter konstant at min lille skat fejler noget. Men det lyder som om at det er helt normalt!

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

Camulla skriver:

Puha, det lyder da ikke godt... Jeg har virkelig ikke forstand på det. Min dreng er 3 år nu og jeg har netop for ikke særlig længe siden fået at vide, at man SKAL trække forhuden tilbage og rense? Har dog aldrig hørt det før nu, så har ikke gjort det før nu og der var heldigvis ikke noget problem i at trække det tilbage...

Jeg synes du skal forhøre din læge i morgen...

Held og lykke  

ja det må jeg lige gøre...

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det plejer den normalt at gøre..at vokse sig større.
Og når smådrengene kommer i "pillealderen" så begynder de som regel selv at rumstere med forhuden, og så giver den sig gradvist.

Så indtil videre skal du endelig ikke bekymre dig, men tag evt. en snak med SP, hvis du er urolig.
Min søn er delvist omskåret, fordi hans vitterligt var forsnævret, og led af gentagne betændelser under forhuden, men det klarede lægen med et lille snit, og så var alle problemer løst. Han sagde, at det er først i 4-6 års alderen, man normalt kan vurdere om en dreng evt lider af det, med mindre de får de der gentagne betændelser.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2011

Muffin

Bare lige et beroligene ord, det du beskriver er helt normalt. Og hvis det endelig er forhudsforsnævring- så er det altså ikke så slemt, det er nemt at ordne.

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det plejer den normalt at gøre..at vokse sig større.
Og når smådrengene kommer i "pillealderen" så begynder de som regel selv at rumstere med forhuden, og så giver den sig gradvist.

Så indtil videre skal du endelig ikke bekymre dig, men tag evt. en snak med SP, hvis du er urolig.
Min søn er delvist omskåret, fordi hans vitterligt var forsnævret, og led af gentagne betændelser under forhuden, men det klarede lægen med et lille snit, og så var alle problemer løst. Han sagde, at det er først i 4-6 års alderen, man normalt kan vurdere om en dreng evt lider af det, med mindre de får de der gentagne betændelser.

Kærligst
Sussie

åhh hvor det letter!! Har virkelig været bekymret! Tak for dit svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.