Er det rimeligt...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har influenza og og det har min datter også. Det vil sige hun er hjemme fra vugger og jeg er sygemeldt fordi jeg er syg. Min mand synes det er dumt at han skal tage barn syg når jeg nu alligevel er hjemme. Og det er jeg da sådan set enig med ham i, problemet er bare at jeg har minus overskud til at passe min datter i de 8-9 timer der går, til han er hjemme fra job igen. Jeg har hovedpine, er snotforkølet og hoster.Er jeg total urimelig, fordi jeg synes det ville være meget passende han tog en dag hjemme, så jeg kan få hvilet lidt? Jeg har været syg i en uge nu og føler ikke jeg får det bedre, og jeg har jo også et job jeg skal passe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

birthee

Anonym skriver:

Jeg har influenza og og det har min datter også. Det vil sige hun er hjemme fra vugger og jeg er sygemeldt fordi jeg er syg. Min mand synes det er dumt at han skal tage barn syg når jeg nu alligevel er hjemme. Og det er jeg da sådan set enig med ham i, problemet er bare at jeg har minus overskud til at passe min datter i de 8-9 timer der går, til han er hjemme fra job igen. Jeg har hovedpine, er snotforkølet og hoster.Er jeg total urimelig, fordi jeg synes det ville være meget passende han tog en dag hjemme, så jeg kan få hvilet lidt? Jeg har været syg i en uge nu og føler ikke jeg får det bedre, og jeg har jo også et job jeg skal passe.

Jeg har hørt rundt omkring at den influenza der bl.a. kører lige nu er en der tager 14 dage - 3 uger  Men bortset fra det, så ville det måske være meget fint af din mand at tage barnets første sygedag  så kan du få hvilet, og har dermed bedre chance for hurtigere at blive rask  tænker dog lidt, at det måske er dumt at gøre imorgen, hvis din datter også er syg næste uge??? han har ikke mulighed for at afspadsere eller holde en feriedag??

Anmeld

23. november 2011

birthee

Anonym skriver:

Og god bedring

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Jeg har hørt rundt omkring at den influenza der bl.a. kører lige nu er en der tager 14 dage - 3 uger  Men bortset fra det, så ville det måske være meget fint af din mand at tage barnets første sygedag  så kan du få hvilet, og har dermed bedre chance for hurtigere at blive rask  tænker dog lidt, at det måske er dumt at gøre imorgen, hvis din datter også er syg næste uge??? han har ikke mulighed for at afspadsere eller holde en feriedag??

14 dage - 3 uger???? Nej nej nej, det holder jeg ikke til:-( Jo hans job er ret fleksibelt og han kan også arbejde hjemmefra - selvom jeg godt er klar over at han ikke får lavet særlig meget, hvis han også skal passe vores datter. Det er bare som om han ikke anerkender at jeg er syg, hvis du forstår? Idag kom han hjem og fortalte hvor træt han var og jeg havde bare lyst til at slå ham Jeg tager også vores datter om natten og i og med jeg ikke får slappet rigtig af om dagen er jeg bare helt udkørt.Jeg må vist lige have en snak med ham... Tak for svar:-)

Anmeld

23. november 2011

Sasja77

Anonym skriver:

Nej du er bestemt ikke total urimelig!! DU er syg, JERES barn er syg ergo din mand må tage en barn syg dag/flexdag/fridag kald det hvad man vil men helt ærligt....Du skal altså have tid til at restituerer dig og så må din mand klare ærterne derhjemme!

Sådan er det i hvertilfælde herhjemme. Jeg er sikker på at hvis du havde overskud så ville du ikke bede ham om det og det ved han vel også?!? 

Og så skulle man måske lige vende den om. Mænd er jo nærmest ved at dø når de er en smule forkølet så jeg tror næppe at du var kommet uden om at melde barn syg hvis det havde været ham der lå med influenza

Anyway -god bedring jeg håber at du får ro til at komme ovenpå igen!!

Anmeld

23. november 2011

Muffin

Du er ikke spor urimelig nej. Men det er din mand heller ikke. Min veninde ligger med lungebetændelse og må alligevel passe deres syge datter uden mandens hjælp. Det er krisetider, jobsne hænger ikke på træerne- og hvem gider risikere at være den første der ryger pga sygdag med børnene ?

Så selv om du er syg, så se om du ikke kan klare det, eller ring efter din mor, søster, veninde eller svigermor og få noget hjælp den vej.

Anmeld

24. november 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Det er rimeligt!

Anmeld

24. november 2011

Anonym trådstarter

Sasja77 skriver:

Nej du er bestemt ikke total urimelig!! DU er syg, JERES barn er syg ergo din mand må tage en barn syg dag/flexdag/fridag kald det hvad man vil men helt ærligt....Du skal altså have tid til at restituerer dig og så må din mand klare ærterne derhjemme!

Sådan er det i hvertilfælde herhjemme. Jeg er sikker på at hvis du havde overskud så ville du ikke bede ham om det og det ved han vel også?!? 

Og så skulle man måske lige vende den om. Mænd er jo nærmest ved at dø når de er en smule forkølet så jeg tror næppe at du var kommet uden om at melde barn syg hvis det havde været ham der lå med influenza

Anyway -god bedring jeg håber at du får ro til at komme ovenpå igen!!

Han mener at han bør gemme sygedagene til næste gang hun er syg, og jeg giver ham jo sådan set ret, hvis det ikke var fordi jeg selv havde det så dårligt... Ha ha ja god pointe, havde det været ham der var syg, ville jeg HELT sikkert være nødt til at holde barn syg:-)

Anmeld

24. november 2011

lio

Jeg ser det sådan sygemeldt så kan ikke arbejde, så kan man heller ikke lave andet, for man er  jo syg, og influenza er en sygdom som gør en meget sløv og man skal have hvile i sengen, så forstå hvis du ikke har overskud til at tage dig af din datter hele dagen. - derudover forstår jeg godt din mands pointe.. var du hjemme med noget "lettere" kunne det være du kunne tige dig af datteren.

God bedring til jer begge to

Anmeld

24. november 2011

Stumpen

Jeg kan sagtens se sagen fra begge sider og tror egentlig det er et moralsk spørgsål om hvad man selv mener.. Men en dag eller to hvor du kan få slappet max af, vil måske give dig mere overskud i resten af sygeperioden til at tage dig af barnet også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.