Kan jeg amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. november 2011

EKBJ

Har gået og tænkt lidt over hvor stor chance der er for at jeg kan amme? Hvis jeg ikke kan amme, hvad kunne grunden så være? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Fenja09

Har du en speciel grund til at tro at du måske ikke kan amme? Mange af dem som ikke kan amme skyldes f.eks brystbetændelse, smerter, sår og for lidt mælk. Der er sikkert andre årsager, men har fint selv kunne amme og håber at gøre det til vores lille pige er omkring et halvt år.

/Fenja

Anmeld

23. november 2011

BinaMor

det kommer an på hvor meget du gerne vil amme ( i de fleste tilfælde.)

jeg ville gerne. har ammet 2 børn uden problemer.

nogle enkelte får et lorte ammeforløb pga smerter

men som tommelfinger regel er vi altså alle indrettet til at kunne made vores børn.

Anmeld

29. november 2011

AndreasMor84

De fleste kan amme, hvis de vil. Der kan i nogle tilfælde dog ikke være nok mælk og så dropper mange at amme.
Man skal dog være indstilet på, at det gør ondt at etablerer en amning og mange opgiver pga. dette. Min start var også meget smertefuld og endte med både sår, betændelse i sårene og brystbetændelse. Men jeg bed det i mig og nu kører det bare

Anmeld

29. november 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jeg mener at have hørt at det kun er 3% der fysisk ikke er i stand til at amme.

Men når det så er sagt, så er amning ikke altid noget man bare gør, ens amme forløb kræver meget af en. Der er mange faktorer der spiller ind, blandt andet stress. Men nogen ammer helt problem frit mens andre kæmper en kamp for det.

Vil råde dig til at tage et kig på ammenet, der kan du få svar på alle spørgsmål om amning og evt komplikationer i den forbindelse.

Anmeld

29. november 2011

EKBJ

Fru Skovrup skriver:

Jeg mener at have hørt at det kun er 3% der fysisk ikke er i stand til at amme.

Men når det så er sagt, så er amning ikke altid noget man bare gør, ens amme forløb kræver meget af en. Der er mange faktorer der spiller ind, blandt andet stress. Men nogen ammer helt problem frit mens andre kæmper en kamp for det.

Vil råde dig til at tage et kig på ammenet, der kan du få svar på alle spørgsmål om amning og evt komplikationer i den forbindelse.

Jeg er begyndt og få væske ud af brysterne. Er det tegn på mælke dannelse eller? :-) 

Anmeld

29. november 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Det kan være præ mælk prøv at google det

Anmeld

29. november 2011

Røverdatter

EKBJ skriver:

Jeg er begyndt og få væske ud af brysterne. Er det tegn på mælke dannelse eller? :-) 

Det kunne godt tyde på det ja. Jeg fik også lidt 'væske' i slutningen af graviditeten, men tror nu nærmere at det er lidt råmælk, og ja - det er et fint tegn på at du godt kan amme.

Men som andre skriver, så er det individuelt hvor meget man skal kæmpe for at få det op og køre. Det har været utrolig nemt for mig. Havde et lille sår på det ene bryst én enkelt gang, og har lige haft en smule brystbetændelse for en uges tid siden, men det gik hurtigt over og vil anbefale dig at amme hvis du gerne vil. Det bliver hyggeligt med tiden, og det er nemmere i forhold til flasken og arbejdet der ligger i det..

held og lykke

Anmeld

29. november 2011

EKBJ

Himmelsmil skriver:

Det kunne godt tyde på det ja. Jeg fik også lidt 'væske' i slutningen af graviditeten, men tror nu nærmere at det er lidt råmælk, og ja - det er et fint tegn på at du godt kan amme.

Men som andre skriver, så er det individuelt hvor meget man skal kæmpe for at få det op og køre. Det har været utrolig nemt for mig. Havde et lille sår på det ene bryst én enkelt gang, og har lige haft en smule brystbetændelse for en uges tid siden, men det gik hurtigt over og vil anbefale dig at amme hvis du gerne vil. Det bliver hyggeligt med tiden, og det er nemmere i forhold til flasken og arbejdet der ligger i det..

held og lykke

Jeg vil rigtig gerne amme! Og håber sådan at jeg kan:-) 

Anmeld

29. november 2011

Mor til Mike

EKBJ skriver:

Har gået og tænkt lidt over hvor stor chance der er for at jeg kan amme? Hvis jeg ikke kan amme, hvad kunne grunden så være? 

Stor set alle kvinder kan amme.

Men, der er selvfølgelig en lille bid der ikke kan.

Det kan enten være hvis dit brystvæv er for stramt, eller at din mælk ikke løber ordentlig til, eller at du ikke får nok mælk eller hvis du har fået en brystreduktion.

Men sandsynligheden for at du er en af dem der ikke kan, er meget lille.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.