Camillago skriver:
Jeg er også stor beundrer af dine kager. Jeg er selv begyndt at kaste mig ud i kagekunsten og planlægger at lave kage til min datters dåb. Har i den forbindelse lige et par spørgsmål:
1. Hvor lang tid før kan man lave kagen/Hvor længe kan den holde sig?
2. Når du stabler to kager oven på hinanden, er der så en form for stativ, eller står de bare oven på hinanden?
3. Når man skal pynte kagen, fx med blomster, skal der så bruges noget "klister" eller hænger de ved af sig selv?
Det var vist alt i denne omgang.
Hilsner
Camilla
Tusind tak
1. Hvor lang tid før kan man lave kagen/Hvor længe kan den holde sig? Hvis det er en kage med flødefyld så max 3 dage efter min mening. Men der er fok meget forskellige
2. Når du stabler to kager oven på hinanden, er der så en form for stativ, eller står de bare oven på hinanden? De kan sagtens stables direkte oven på hinanden, MEN der skal kagepap imellem hver etage samt afstivere i form at kraftige sugerør eller træpinde i alle bærende etage så den ikke kolapser under trykket.
3. Når man skal pynte kagen, fx med blomster, skal der så bruges noget "klister" eller hænger de ved af sig selv? Der er forskellige muligheder. Jeg selv bruger kun vand, men man kan også bruge past æggehvide eller tyloselim. Jeg har aldrig haft behov for at bruge andet end vand. Man skal ikke bruge så meget og man skal sørge for at der ikke kommer vand nogle steder det ikke skal være da det efterlader skjolder.
Håber det gav mening

Anmeld