Sødmælk adr bader.... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. november 2011

grønbæk

Vores datter synes altså sødmælk er noget ulækkert noget! Hun er rigtg god til at drikke af glas/kop, men kun vand! Kommer vi sødmælk i, så skal hun ikke have noget. Har også forsøgt at lune det lidt, så hun måske synes bedre om det.

Hun får én flaske om dagen og den gives inden hun puttes til nat kl. 19.00. Nu tænker jeg så - må jeg blande MME og sødmælk og på den måde vende hende til smagen langsomt?? Og så give det i flasken selvfølgelig.

Gode erfaringer søges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

chael

grønbæk skriver:

Vores datter synes altså sødmælk er noget ulækkert noget! Hun er rigtg god til at drikke af glas/kop, men kun vand! Kommer vi sødmælk i, så skal hun ikke have noget. Har også forsøgt at lune det lidt, så hun måske synes bedre om det.

Hun får én flaske om dagen og den gives inden hun puttes til nat kl. 19.00. Nu tænker jeg så - må jeg blande MME og sødmælk og på den måde vende hende til smagen langsomt?? Og så give det i flasken selvfølgelig.

Gode erfaringer søges

Jeg er af den mening, at flasken KUN er til mme.

Så hellere købe letmælk, eller skummetmælk.

Så enten må hun vænne sig til det, eller få noget andet mælk

*Camilla

Anmeld

23. november 2011

K&S

grønbæk skriver:

Gode erfaringer søges

Hvor gammel er din datter?

Anmeld

23. november 2011

Mette.

grønbæk skriver:

Gode erfaringer søges

MIn datter ville heller ikke have sødmælk og vil stadig ikke (hun er 19 mdr.).

Vi prøvede letmælk i stedet, og det virkede, så sødmælk var åbenbart for meget for hende. Måske i også skal prøve letmælk.

Anmeld

23. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Her gad thea heller ik sødmælk, så det måtte vi opgive. Da hun så startede i dp, begyndte hun drikke letmælk og mini mælk og det er det hun har fået siden. Vh Stine

Anmeld

23. november 2011

grønbæk

Min datter er 10 mdr.

Måske jeg skulle prøve letmælk!

Anmeld

23. november 2011

Isabella_mor

grønbæk skriver:

Min datter er 10 mdr.

Måske jeg skulle prøve letmælk!

du kan jo bare nøåjes med at komme det i hendes havregrød eller hvad hun får om morgenen.. altså simpelthen lave det på sødmælk i stedet for med vand hvis du gør det på den måde.. 

det er ikke ENORME mængder sødmælk de skal have når de kun er 10 mdr.. så bare rolig..

mos en banan til snack og hæld lidt sødmælk på... så får hun det på den måde.. du må bare være kreativ..

når hun blir 1 år må hun få letmælk... 

hvis man følger retningslinjerne fra sundhedsstyrelsen..

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

grønbæk skriver:

Gode erfaringer søges

Før du begynder på det..så prøv at købe rismælk i stedet og se om hun bedre kan lide det

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2011

Svenne

Jeg kan altså godt forstå hende! Sødmælk er da ulækkert!

SP sagde, at drikker de minimælk eller letmælk, så skal der bare en ekstra klat smør i kartoffelmosen.
Så jeg tror roligt, du kan prøve letmælk! Det er da bedre end ingen mælk.

Anmeld

23. november 2011

dpb

Altså ingen af vores tre drenge har syntes sødmælk var et hit... og kan ærlig talt godt forstå dem De fik letmælk eller minimælk istedet og så lidt ekstra fedstof i deres mos af forskellig slags  og ingen af dem har nogensinde manglet noget iflg. sp i den tid de har været på "fast" føde og alle tre har den dag i dag også en sund appetit...

Holder klart på at man ikke skal prøve at "tvinge" sit barn til at spise/drikke noget det ikke bryder sig om... tror derimod at det kan give et bagslag af dimensioner...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.