Dryppe øjne på baby .. Hvordan ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.122 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Maja_4000

Caroline på 11 måneder har fået øjenbetændelse

Og jeg må bare IKKE dryppe hendes øjne ! Igår var min kæreste hjemme , så gik det nemt .. Men nu er jeg alene , og har jo kun 2 hænder

Synes jeg har prøvet alt .. Men sidder I ikke med nogle guldkorn derude ?

- Maja , som er hjemme med en syg Caroline - Og selv har influenza :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Sara.

Jeg ville ligge hende på sofaen med hovedet mellem dine ben... så kan du bruge dine ben til at hjælpe med at holde hendes krop lidt... imens du bruger hænderne til at dryppe....

Anmeld

23. november 2011

Jonatansmor

Maja_4000 skriver:

Og jeg må bare IKKE dryppe hendes øjne ! Igår var min kæreste hjemme , så gik det nemt .. Men nu er jeg alene , og har jo kun 2 hænder

Eller sidde med hende nede på gulvet med hendes ryg op ad din mave. Så kan du også styre hendes hovede.

Sådan gjorde min mor da vi var små. Ikke behageligt for nogen parter, men det skal jo gøres

Anmeld

23. november 2011

*Sofie*

Maja_4000 skriver:

Har lige været det samme igennem med Malou. Det er bare mega øv!!

Jeg viklede hende ind i et håndklæde til sidst (som en spændetrøje), for jeg kunne ikk både holde hendes ben og arme, mens jeg skulle tvinge hendes øjne åbne. Det var forfærdeligt, og hun skreg og skreg og skreg

God bedring, til jer begge to

Anmeld

23. november 2011

Maja_4000

lærkes_mor skriver:

Jeg ville ligge hende på sofaen med hovedet mellem dine ben... så kan du bruge dine ben til at hjælpe med at holde hendes krop lidt... imens du bruger hænderne til at dryppe....

Det har jeg prøvet

Anmeld

23. november 2011

Maja_4000

*Sofie* skriver:

Har lige været det samme igennem med Malou. Det er bare mega øv!!

Jeg viklede hende ind i et håndklæde til sidst (som en spændetrøje), for jeg kunne ikk både holde hendes ben og arme, mens jeg skulle tvinge hendes øjne åbne. Det var forfærdeligt, og hun skreg og skreg og skreg

God bedring, til jer begge to

Det har jeg også overvejet .. Men ved ikke om jeg kan få mig selv til det

Anmeld

23. november 2011

AnneBJ

Jeg fik rigtig ofte dryppet øjne som barn - også som helt lille. Jeg synes jo ikke det var fantastisk, men det SKULLE gøre. Mine forældre gjorde følgende: 

Jeg lå på ryggen på gulvet. De satte sig "over" mine hofter (de sad ikke på mig!!) med et ben på hver side. Altså de sad på knæ. Så lagde de sig ned, så deres underarm holdt mine arme væk, og holdt mit hoved stille. På den måde er hånden stadig fri til at åbne øjet, og den anden hånd fri til at dryppe.

Det lyder hårdt, og det er svært at forklare, men det gjorde på ingen måde ondt. Det var fastholdelsen der gjorde jeg protesterede.

Anmeld

23. november 2011

Kloster

Stille og rolig måde, piger:

Læg barnet på ryggen. Lad dråben dryppe i det inderste af øjet (altså ind på næseryggen) Pyt med om barnet lukket øjnene. Når det åbnet øjet igen (for det vil barnet automatisk gøre) nå lader dråben sig ligeså stilly flyde ud.

Stille og roligt og uden ubehag... Syng evt ell fortæl en fin historie imens.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.