Falsk strubehoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.121 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Barbamama

Hjælp mig piger!!!

Min datter har haft falsk strubehoste siden lørdag nat. Hun er blevet smittet ved sin dagpleje. I nat var første nat hvor hun ikke havde feber, så der er fremgang, men hun hoster stadig meget.

Nu kommer mit problem så: Hvornår må jeg sende hende i dagpleje igen?? Hvor længe smitter hun? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet. Der står bare at det smitter, men ikke noget om hvor længe!

Så....HILFE!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Talbutikken

michella80 skriver:

Hjælp mig piger!!!

Min datter har haft falsk strubehoste siden lørdag nat. Hun er blevet smittet ved sin dagpleje. I nat var første nat hvor hun ikke havde feber, så der er fremgang, men hun hoster stadig meget.

Nu kommer mit problem så: Hvornår må jeg sende hende i dagpleje igen?? Hvor længe smitter hun? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet. Der står bare at det smitter, men ikke noget om hvor længe!

Så....HILFE!

Min søn led meget af strubehoste som lille og jeg sende ham afsted, når hans hoste var mere eller mindre aftaget...

Fant lige dette på nettet:

Falsk strubehoste

Smitte: Sygdommen smitter gennem luften ved host og nys. Det er kun enkelte af de børn, der udsættes for smitte, der får falsk strubehoste. Sygdommen er derfor ikke særlig smitsom.

Daginstitution/dagpleje:
Barnet holdes hjemme til temperaturen er normal, og barnet kan deltage i de aktiviteter, det plejer, uden at kræver særlig pasning.

Anmeld

23. november 2011

Barbamama

Talbutikken skriver:

Min søn led meget af strubehoste som lille og jeg sende ham afsted, når hans hoste var mere eller mindre aftaget...

Fant lige dette på nettet:

Falsk strubehoste

Smitte: Sygdommen smitter gennem luften ved host og nys. Det er kun enkelte af de børn, der udsættes for smitte, der får falsk strubehoste. Sygdommen er derfor ikke særlig smitsom.

Daginstitution/dagpleje:
Barnet holdes hjemme til temperaturen er normal, og barnet kan deltage i de aktiviteter, det plejer, uden at kræver særlig pasning.

Fantastisk!!! Tak!! Ja hun er i rigtig godt humør om dagen! Hun har problemer med at sove til middag, så det er ikke helt godt endnu. Hun plejer at sove to timer og sover nu kun 45-60min og så vågner hun SKRIGENDE og ryster over hele kroppen. Jeg tror hun vågner fordi hun føler hun ikke kan få luft for hun hoster helt vildt når hun vågner. Det er så synd.

Så er jeg stadig lidt i tvivl om jeg kan sende hende af sted. Jeg er hjemme med hende i dag, men hun er da feberfri nu. Det er mest når hun sover problemet er der.

Anmeld

23. november 2011

Talbutikken

Sover hun ude eller inde, for den friske luft er rigtigt god til falsk strubehoste. Mens varme kun gør det værre.

Anmeld

23. november 2011

Barbamama

Talbutikken skriver:

Sover hun ude eller inde, for den friske luft er rigtigt god til falsk strubehoste. Mens varme kun gør det værre.

Vi har prøvet begge dele. Der er jo mega tåget og fugtigt udenfor, så det er heller ikke godt. Jeg kørte en tur med hende i går og hun hostede helt vildt! Men hun sover bedre inde i vores seng end i hendes egen. Jeg tror måske det er fordi hun har gulvtæppe på inde på hendes værelse. Så nu rykker jeg hendes seng ind til os i aften. De sidste 4 nætter har hun sovet i vores seng sammen med os.

Anmeld

23. november 2011

Talbutikken

michella80 skriver:

Vi har prøvet begge dele. Der er jo mega tåget og fugtigt udenfor, så det er heller ikke godt. Jeg kørte en tur med hende i går og hun hostede helt vildt! Men hun sover bedre inde i vores seng end i hendes egen. Jeg tror måske det er fordi hun har gulvtæppe på inde på hendes værelse. Så nu rykker jeg hendes seng ind til os i aften. De sidste 4 nætter har hun sovet i vores seng sammen med os.

Ja, i har jo prøvet alt  så er det nok kun tiden det tager at kommen ovenpå..

Rigtigt god bedring med hende

Anmeld

23. november 2011

Barbamama

Talbutikken skriver:

Ja, i har jo prøvet alt  så er det nok kun tiden det tager at kommen ovenpå..

Rigtigt god bedring med hende

Tak skal du have. Og tak for hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.