Min søn nægter at spise!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. februar 2009

KHS

Min ene søn på 1 ½ har altid haft en rigtig god appetit, og har været meget åben overfor næsten alle madvarer. Han er en glad, nysgerrig og stædig dreng.
I to dage har næsten intet spist! Han drikker meget, både vand, mælk og saftevand, men NÆGTER at spise! Jeg har prøvet med ALT. Og nu er jeg ved at være godt mør... Synes jo at han skal spise, for at få noget energi.
Indtil nu virker han til at være rimelig glad. Han leger og "skændes" med sin bror, men på et eller andet tidspunkt slipper energien jo op for ham.
Han er ved at få en kindtand, så måske det kan være dét der er i vejen... Han er også ramt at forkølelse... Måske det også kan være en årsag...
Ja, jeg ved det ikke. Jeg er ved at være i vildrede. Er der nogle af jer derude, der har et godt råd, eller som har været igennem det samme med jeres barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2009

KarinaIda

KHS skriver:

Min ene søn på 1 ½ har altid haft en rigtig god appetit, og har været meget åben overfor næsten alle madvarer. Han er en glad, nysgerrig og stædig dreng.
I to dage har næsten intet spist! Han drikker meget, både vand, mælk og saftevand, men NÆGTER at spise! Jeg har prøvet med ALT. Og nu er jeg ved at være godt mør... Synes jo at han skal spise, for at få noget energi.
Indtil nu virker han til at være rimelig glad. Han leger og "skændes" med sin bror, men på et eller andet tidspunkt slipper energien jo op for ham.
Han er ved at få en kindtand, så måske det kan være dét der er i vejen... Han er også ramt at forkølelse... Måske det også kan være en årsag...
Ja, jeg ved det ikke. Jeg er ved at være i vildrede. Er der nogle af jer derude, der har et godt råd, eller som har været igennem det samme med jeres barn?

Hej....
Jeg har ikke selv været igennem denne del endnu, da min datter ikke er så gammel.. Men min søster har en på samme alder som din, og hun har lige været igennem turen med hun ikke ville spise... Så hun stoppede bare med og give hende noget, men satte så noget frugt frem som hun kunne gå og tage af his hun fik lyst den lille... Og der endte det med hun spiste igen.... Men hun stoppede simpelthen med og tvinge hende til og spise, men bare satte det frem!!! Og så fik hun noget og drikke nærmest hele tiden....

så skrællede æbler skæret ud, agurk, banan, kiks, brød osv satte hun frem, og det hjalp til sidst.,..

Held og lykke

Anmeld

18. februar 2009

Camilla_a

Følger lige med her da jeg også har en søn på samme alder der også nægter at spise. Ved slet ik hvad jeg skal gøre, prøver med alle de ting han normal elsker, men lige lidt hjælper det. Han er en slank lille fyr og har ik 'råd' til at tabe sig. Han virker ik rigtig påvirket af det, han har stadig ligeså meget krudt i røven som ellers, selvom det har stået på en del tid. Han er dog begyndt at ha rigtig hård mave og har rigtig svært ved at komme af med noget og græder hver gang, ved ik om det er fordi han ik rigtig spiser...

Anmeld

19. februar 2009

Cris

Det er faktisk meget normalt, jeg har læst, at der sker en eller flere gange fra 1 år til de bliver 2. Der er ikke så meget at gøre og de kommer og beder om mad, når de er virkeligt sulten. Min søn er 1 år og der er nogle dag, hvor han spiser så pænt. Nogle andre dage vil han smide tallerken på gulvet og nogle gange lykkes det (heldighvis bruger jeg meget plastik tallerkener) nægter at spise og bliver sur, smider mad og nægter at spise. Så kommer han ned på gulvet og efter et styk tid tilbyder jeg en banan og han spiser den gerne! Man bliver helt forvirret, men det er så noget der hører til alderen... Måske kan han ikke lide mors mad nogle gange (han må hellere vanne sig til det! hehe) eller om han har så nogle dag, hvor han ikke rigtigt vil spise. Men æpler og bananer spiser han gerne hele tiden, og det må han godt. Tålmodighed er det, man skal bruge mest, synes jeg, puha!

Anmeld

19. februar 2009

Joan ( Smallie )

Camilla_a skriver:

Følger lige med her da jeg også har en søn på samme alder der også nægter at spise. Ved slet ik hvad jeg skal gøre, prøver med alle de ting han normal elsker, men lige lidt hjælper det. Han er en slank lille fyr og har ik 'råd' til at tabe sig. Han virker ik rigtig påvirket af det, han har stadig ligeså meget krudt i røven som ellers, selvom det har stået på en del tid. Han er dog begyndt at ha rigtig hård mave og har rigtig svært ved at komme af med noget og græder hver gang, ved ik om det er fordi han ik rigtig spiser...

Hej vil bare lige høre ad om du har fået kigget på hans øre? Når nu det har stået på et stykke tid kan det godt være hans øre det gør ondt i når han tykker hans mad og det er så det eneste symtom på der er væske i hans øre.

Bare lige et forslag harfra som måske kunne hjælpe

Joan

Anmeld

19. februar 2009

tascia

på mig lyder det som om du allerede har svarene :-)

min søn på 1½ har hver eneste gang han har fået en tand nægtet at spise ordentlig i 1 uge til 2 og eftersom han har fået alle sammen så har vi efterhånde været turen igennem en del gange.
hvis det var mig ville jeg tilbyde ham det han vil spise og så se tiden an...

og forkølelse kan jo også have en indflydelse på appetitten, det har det nemlig her hjemme!!!

//Natascia

Anmeld

19. februar 2009

Camilla_a

Joan ( Smallie ) skriver:

Hej vil bare lige høre ad om du har fået kigget på hans øre? Når nu det har stået på et stykke tid kan det godt være hans øre det gør ondt i når han tykker hans mad og det er så det eneste symtom på der er væske i hans øre.

Bare lige et forslag harfra som måske kunne hjælpe

Joan

Det har jeg slet ik tænkt på, vil lige ligge mærke til det. Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.