spørgsmål om spiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.996 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Anonym trådstarter

Kan man mærke sin hormon spiral mens man dyrker sex? og er der ikke chancer for den kan falde ud? og kan man selv pille den ud? og hvor lang tid skal man lade den sidde i INDEN man elsker med sin kæreste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Angelspot

Anonym skriver:

Kan man mærke sin hormon spiral mens man dyrker sex? og er der ikke chancer for den kan falde ud? og kan man selv pille den ud? og hvor lang tid skal man lade den sidde i INDEN man elsker med sin kæreste?

Jeg har ikke selv en, så har ingen erfaing at tale ud fra. Men overvejer den selv så har læst mig til at man ikke kan mærke den under sex, at man ikke skal være bange for at den falder ud hvis den er sat ordentlig op af en gynækolog og man kan ikke selv tage den ud, da den sidder lidt i spænd. Jeg ved ikke hvor længe den skal sidde i før den virker.

Anmeld

22. november 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Opper lige for dig, da jeg selv skal have spiral på fredag Så er også nysgerrig efter nogle svar

Anmeld

27. november 2011

Sabina

Anonym skriver:

Hej.

Jeg kan ikke rigtigt give dg råd, ang. en hormonspiral. Mee-eeen , jeg har en kobberspiral, og jeg måtte dyrke sex lige efter, hvis jeg havde lyst til det (Men jeg var ret så øm efter, så vi ventede i en uge)

Min kæreste kan ikke mærke trådene fra spiralen, (Men det kunne han da jeg havde den første gang)

Min læge sagde til mig at hvis jeg stak fingrene op, ville jeg kunne mærke trådene, (Men det har jeg ikke lige lyst til, så det for min læge lov til at tjekke, når jeg skal derop igen ..

Anmeld

28. november 2011

Pianisten

Anonym skriver:

Jeg har godt nok en kobberspiral, men de sættes jo op på samme måde.

Man kan IKKE mærke spiralen mens man har sex. Kan man, sidder den forkert, og så skal du en tur til lægen.
Det eneste du kan mærke fra spiralen, er de to tråde, som hænger ned fra livmoderhalsen. Min livmoderhals sidder så højt oppe (eller mine fingre er så korte), at jeg ikke selv kan mærke dem, men det kan min kæreste, når han føler efter, men han siger, at han ikke kan mærke noget når vi har sex.

Der er risiko for at den kan falde ud, men chancerne er størst hos de kvinder der har født inde for et halvt år efter de har fået sat spiralen op. Derefter burde livmoderhalsen have trukket sig så meget sammen, at den ikke falder ud. Nogen kan dog tabe den under deres menstruation, men det er vidst også ret sjældent.

Du kan godt selv pille den ud ved at trække i snorene (hvis du kan nå dem), men det anbefales IKKE, og det er bedst at du får den pillet ud hos lægen.

Jeg fik min sat op på gynækologisk ambulatorium, da min læge ikke havde en scanner, og jeg ville være sikker på at den sad rigtigt. I den forbindelse sagde gynækologen, at jeg ikke måtte have sex før det holdt op med at pletbløde. Jeg pletblødte i ca. en uge, og så holdt det op i en uge. Så kom det så godt nok igen, men slet ikke i ligeså slem en grad. Man siger, at man pletbløder den første måneds tid, og det er meget normalt.

Men kvinders kroppe er jo forskellige fra kvinde til kvinde, så det kan alt sammen variere. Og nu er det her jo også en kobberspiral

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.