Prævention efter fødsel. Gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Anonym trådstarter

Nu har jeg født. Så nu skal jeg finde en ny prævention.

Men det er lidt svært da jeg har begrænset muligheder.

Jeg kan ikke tåle at få mere østrogen ind i kroppen af en eller anden årsag. Så der er kun hormonfrie eller gestagen præparater tilbage.

Jeg har haft en P-stav men den vandret, og måtte få den opereret ud. Så dén tør jeg ikke få igen.

Samtidigt er jeg ret utryg ved tanken om en spiral Har hørt så meget negativt om slemme mens smerter, voldsomme blødninger, uønsket graviditet osv.

Hvad vil i anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Filippa & Liva

Hvad med en hormon spiral?

Har hørt den skulle være god og lige netop hjælpe mod at man ikke får kraftige menssmerter og blødninger?

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Hvad med en hormon spiral?

Har hørt den skulle være god og lige netop hjælpe mod at man ikke får kraftige menssmerter og blødninger?

Det er umiddelbart også den jeg overvejer mest.

Jeg synes bare det virker så ubehageligt med en spiral At skulle have noget sat op dernede. Tanken gør mig ihvertfald meget utryg

Anmeld

22. november 2011

nathja

jeg vil anbefale at du venter og slapper af oven på din fødsel også tager stilling den dag du snakker med lægen til din 8 ugers undersøgelse så i sammen kan finde frem til det der passer dig bedst.. min læge mener at man skal lade sin krop komme sig ovenpå sin fødsel inden man starter op med prævention i form af piller, stav, spiral og lignende..

Anmeld

22. november 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

Det er umiddelbart også den jeg overvejer mest.

Jeg synes bare det virker så ubehageligt med en spiral At skulle have noget sat op dernede. Tanken gør mig ihvertfald meget utryg

Jeg forstår dig godt.

Jeg har selv født for en måned siden og skal snart have lagt en hormon spiral op her, har aldrig før prøvet det så er også en smule nervøs.

Men min læge mente den ville være rigtig god for mig så jeg håber det er den rette prævention.

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Jeg forstår dig godt.

Jeg har selv født for en måned siden og skal snart have lagt en hormon spiral op her, har aldrig før prøvet det så er også en smule nervøs.

Men min læge mente den ville være rigtig god for mig så jeg håber det er den rette prævention.

Jeg håber der er nogle herinde der har en hormonspiral der kan fortælle deres erfaringer

For det virker jo også meget tiltalende ikke at skulle bekymre sig om noget de næste år

Anmeld

22. november 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

Jeg håber der er nogle herinde der har en hormonspiral der kan fortælle deres erfaringer

For det virker jo også meget tiltalende ikke at skulle bekymre sig om noget de næste år

Prøv at læse denne debat:

https://www.baby.dk/debat/147109pi1/kend-din-krop/hormonspiral--ingen-bloedninger.aspx

Jeg har selv lige siddet og læst den og der er vist en del forskellige meninger om den.

Anmeld

22. november 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

jeg vil anbefale at du venter og slapper af oven på din fødsel også tager stilling den dag du snakker med lægen til din 8 ugers undersøgelse så i sammen kan finde frem til det der passer dig bedst.. min læge mener at man skal lade sin krop komme sig ovenpå sin fødsel inden man starter op med prævention i form af piller, stav, spiral og lignende..

Jeg skal nemlig snart til 8 ugers undersøgelse. det er derfor jeg tænker på det nu

Anmeld

22. november 2011

nathja

Anonym skriver:

Jeg skal nemlig snart til 8 ugers undersøgelse. det er derfor jeg tænker på det nu

ja havde overhovedet ikke skænket det en tanke da jeg skulle til min så jeg havde ingen præferencer da det kom til stykket dog ville jeg ikke have spiral af nogen som helst art da min mor har haft en og har fået smadret sit underliv fuldstændig fordi de ikke kunne finde den da den skulle tages ud.. men jeg har haft fået minipiller

Anmeld

22. november 2011

MaleneJensen

Jeg har også kun hørt dårligt om spiral.. Har hørt nogle som blev gravide alligvel og man kan blive steril pga det.. Min mor har haft sådan en og hun sagde når hende og min far var sammen kunne hun mærke den så det var ikke rart, så hun vil ikke anbefale det.. det eneste jeg så lige kan forslå er Kondom?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.