Dreng på 1½ - sover meget dårlig om natten - gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. februar 2009

Ibse77

Hej

Min søvn på 1,7 år har indtil for 3 mdr siden sovet så nogenlunde igennem med her for 3 mdr siden begyndte han at vågne om natten og skrige og skrige og skrige ca. 2 timer hver nat.

Han er ørebarn og har dræn i så det burde ikke være der det trykker.

Så efter manglende nattesøvn er jeg rimelig åben overfor gode råd og ting.

Vores ældste søn har aldrig haft de søvn problemer og han er også ørebarn.

Jeg har efterhånden fået den opfattelse at det er blevet en vane for ham at vågne ca kl 1 om natten og så være mere eller mindre vågen til 3.3 hver nat og det er altså ved at være hårdt at klare sit arbejde ved siden af og så samtidig have overskud når amn kommer hjem.

Hvordan kommer jeg ud af den onde spiral?????

Smil Iben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2009

morlotte

hejsa..
det er svært at give gode råd i den situation... men når han skriger virker det så som om han har ondt???? jeg har en dreng på næsten 5 han havde en periode på ca. 6 uger hvor han vågnede om natten og skreg men han havde ikke ondt havde jeg i hvert fald ikke fornemmelsen af ( han var ca. 2år) så jeg snakkede med min sundhedsplejske som sagde det kunne skyldes dårlige drømme eller at han bare havde fået den ide at han skulle være kæle midt om natten fordi han holdte op med at skrige med det samme jeg kom ind til ham og så snart jeg gik skreg drengen igen og sådan kunne det kører længe så kontaktede hende igen og vi blev enige om jeg skulle give ham lidt at drikke og så lade ham skrige da hun var sikker på det var fordi han var kæle. men det skal man selvfølgelig ikke hvis man fornemmer de har ondt det ville da være synd. men det hjalp på lukas han fik lov til at ligge og græde lidt og som min sundhedsplejeske sagde så tager de ikke skade af det... men kan selvfølgelig ikke hører hvordan din søn er ked af det. så kan vidst ikke hjælpe dig mere end jeg har prøvet på nu..... håber snart du får nogle roligere nætter held og lykke

Anmeld

18. februar 2009

heaven

hey.... umiddelbart synes jeg det lyder lidt hen af det man kalder night-terror (google det evt).... det er perioder hvor de bearbejder indtryk, og de drømmer meget. Når han skriger - kan du så komme i kontakt med ham, eller virker han lidt fjern? det er et af tegnende på fænomenet.... Du siger der er system i det, at det er kl 01.00.... jeg læste mig mig frem til at når man nu ved det er på bestemt tidspunkt - så kan du gøre det at du i nogle nætter i træk ligesom halvvækker ham KORT TID FØR HAN NORMALT BEGYNDER, dvs ca 10 i 01... altså lige vende ham om på den anden side, eller løfte ham lidt op - altså så du kan mærke han gi`r sig og har registreret en ændring... det skulle hjælpe i løbet af nogle dage, og det gjorde det her....

til sidst vil jeg sige at det er meget normalt at børn sover uroligt i perioder. Hvis det er helt tovlig, så prøv sovecoach.dk - det er der mange der har haft succes med...
men umiddelbart, og efter hans alder at dømme - så tror jeg det er en fase hvor han drømmer meget og bearbejder hans indtryk.

håber det gav mening

Jannie - der har været i samme båd som dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.