Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Nogen der har en brandgod idé til et enme til min historieopgave??? Det skal være indenfor en af følgende perioder: "Antikken" (Grækenland/Romerriget), "Middelalderen" eller "Renæssancen/reformationen".Skal skrive ca. 8 sider med et fokus, så det ikke bliver for bredt. Kan altså ikke bare skrive om eksempelvis reformationen generelt, men skal fokusere på en bestemt del/dele af et emne indenfor en bestemt periode. Det kunne fx være "gladiatorer" indenfor Romerriget, eller Luther indenfor reformationen. Men tror ikke det er det jeg vil...HILFE!!!!!!!!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ansemusen skriver: Nogen der har en brandgod idé til et enme til min historieopgave??? Det skal være indenfor en af følgende perioder: "Antikken" (Grækenland/Romerriget), "Middelalderen" eller "Renæssancen/reformationen".Skal skrive ca. 8 sider med et fokus, så det ikke bliver for bredt. Kan altså ikke bare skrive om eksempelvis reformationen generelt, men skal fokusere på en bestemt del/dele af et emne indenfor en bestemt periode. Det kunne fx være "gladiatorer" indenfor Romerriget, eller Luther indenfor reformationen. Men tror ikke det er det jeg vil...HILFE!!!!!!!!
Jeg kan ganske vidst ikke hjælpe dig, men vil høre om du selv er kommet frem til et emne??
filosof Platon og hans indvirken på resten af verden ... en anden foilosof.. eller måske leonardo da vinci ...
havde deres teorier hold nu hvor vi kender noget mere til hvordan verden er opbygget ..
det vi også være en idé at huske kildekritik
god fornøjelse
hvad med middelalderen og så Jellingestenen i Danmark? beskriv betydningen af den og husk at tage med at man har fundet ud af den er mere ment som pral end egentlig korrekt historisk info
Stumpen skriver: Jeg kan ganske vidst ikke hjælpe dig, men vil høre om du selv er kommet frem til et emne??
Jeg har valgt at skrive om pesten. Fokus er endnu ikke helt klart. Men sandsynligvis kommer problemformuleringen til at hedde noget i stil med 'Hvordan påvirkede pesten samfundet i Europa dengand og nu?'
Og så bruger jeg nogle underspørgsmnål til at finde frem til svaret.¨
Skal nok blive spændende selvom jeg normalt ikke synes historie er spor spændende *griner*
Ansemusen skriver: Jeg har valgt at skrive om pesten. Fokus er endnu ikke helt klart. Men sandsynligvis kommer problemformuleringen til at hedde noget i stil med 'Hvordan påvirkede pesten samfundet i Europa dengand og nu?' Og så bruger jeg nogle underspørgsmnål til at finde frem til svaret.¨ Skal nok blive spændende selvom jeg normalt ikke synes historie er spor spændende *griner*
jeg synes det lyder som et spændende emne..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128