HJÆLP - stimulering af mælkeproduktion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.649 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Røverdatter

Hej alle..

Jeg har brug for råd til hvordan jeg kan stimulere mælkeproduktionen.. Der er nemlig sket det, at siden lørdag har der været knapt så meget mælk som der plejer. Det skal lige siges at jeg havde et meget meget overfyldt bryst, som startede natten til fredag og først stoppede med at være ømt om lørdagen (det kan også ha været brystbetændelse, det ved jeg ikke)

Min dreng er ret stor af sin alder, han er 7 uger og vejer allerede lidt over 6 kg. han er 63 cm lang, så han er en stor dreng og har brug for meget mælk.. Om natten, når han har sovet tre-fire timer og vil spise er der nok mælk, men i løbet af dagen, hvor han ikke sover så lang tid ad gangen synes jeg det mærkes hurtigt tomt. ( bruger suttebrik, så jeg kan se at det er meget tomt )

Han bliver urolig og frustreret, og det er utrolig synd. Jeg vil meget gerne undgå flaske, så håber virkelig i har nogle råd. Har forsøgt med hvidtøl, massage og varmt vand/varmepude... Er der noget i kan anbefale???

Vil lige fortælle at jeg har været væk hjemmefra i weekenden, men det har overhovedet ikke været stressende eller noget, faktisk totalt modsat - meget afslappende at besøge min familie. Men kan den rejse på 3 timer frem og tilbage og væk fra den vante rutine være med til at reducere mælkeproduktionen??

hjælp mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Det er meget normalt at man i perioder føler at man ikke har mælk nok. Men itakt med at dit barn vokser så skal mælkeproduktionen også øges. Det sker ved at dit barn lige pludseligt konstant vil ammes, derved finder din krop ud af hvor meget den nu skal producere for at mætte baby(faktisk ret smart) det plejer at tage 2 dage og så passe mængden igen.

brystbetændelse= meget høj feber og stærke smerter i dit bryst.

Men til at få mælken til at løbe hurtigere til, så har jeg altid brugt alkoholfri øl eller et varmt bad eller ligge mig ned og dufte til min babyshår/hoved.

Anmeld

21. november 2011

AndreasMor84

Ét af problemerne med at anvende suttebrik kan jo være, at han ikke stimulere brystet godt nok så der ikke dannes den rigtige mængde mælk.. jeg bruger dem selv og har heldigvis ikke det problem, men min SP sagde, at med suttebrik kan mængden godt falde ca. 20% 

Hvis du er i tvivl om, hvor meget mælk der er, kan du jo malke ud en dag og give ham det på en flaske for at se, hvor meget han egentlig spiser.

Jeg malker desuden også ud til en aftenflaske netop for at få stimuleret brystet ordentligt nu hvor jeg anvender brik. Måske det var en mulighed for dig også.

Anmeld

21. november 2011

Røverdatter

merethe skriver:

Det er meget normalt at man i perioder føler at man ikke har mælk nok. Men itakt med at dit barn vokser så skal mælkeproduktionen også øges. Det sker ved at dit barn lige pludseligt konstant vil ammes, derved finder din krop ud af hvor meget den nu skal producere for at mætte baby(faktisk ret smart) det plejer at tage 2 dage og så passe mængden igen.

brystbetændelse= meget høj feber og stærke smerter i dit bryst.

Men til at få mælken til at løbe hurtigere til, så har jeg altid brugt alkoholfri øl eller et varmt bad eller ligge mig ned og dufte til min babyshår/hoved.

Okay, så den kan, måske, bare være en periode - det håber jeg.

jeg ahr nemlig også tænkt på det med at mælkeproduktionen øges.. Men da jeg førhen kunne se i suttebrikken at den nærmest var helt fyldt op når han holdte pause, er den nu næsten altid tom, og han virker mere sulten. men ja, jeg må vel se tiden an Og tak for råd, jeg vil ligge mig med ham og putte

Jeg havde ikke feber, men mit bryst var konstant hårdt og meget meget ømt - det kan godt være det bare var overfyldt..

tak for svar 

Anmeld

21. november 2011

Røverdatter

AndreasMor2011 skriver:

Ét af problemerne med at anvende suttebrik kan jo være, at han ikke stimulere brystet godt nok så der ikke dannes den rigtige mængde mælk.. jeg bruger dem selv og har heldigvis ikke det problem, men min SP sagde, at med suttebrik kan mængden godt falde ca. 20% 

Hvis du er i tvivl om, hvor meget mælk der er, kan du jo malke ud en dag og give ham det på en flaske for at se, hvor meget han egentlig spiser.

Jeg malker desuden også ud til en aftenflaske netop for at få stimuleret brystet ordentligt nu hvor jeg anvender brik. Måske det var en mulighed for dig også.

Ja, jeg har også fået det at vide med suttebrikken, og jeg har prøvet at afvænne ham fra den nogle gange - uden succes. Så jeg har bare valgt at fortsætte, men så er det måske en meget go idé at malke lidt ud. Selvom at jeg endnu ikke har prøvet det - det bliver spændende 

Har bare ingen problemer haft siden fødslen med amning med suttebrik. Og brystet føltes først tomt efter episoden med det meget overfyldte bryst.. hmm.. Jeg må give det et par dage og håbe på jeg har nok til ham 

tak!

Anmeld

21. november 2011

Carslund

har du prøvet at pumpe lidt efter amning... Det er ikke behageligt, men kan "snyde" brystet til at tro at nu skal han have mere, og dermed kommer der måske mere næste gang...

man kan købe nogen billige pumper der er helt ok til dette formål men ellers med fingrene... SP kan evt vise dig hvordan..  

pøj pøj!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.