HJÆLP! Nogle som har forstand på medicin (metadon)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Anonym trådstarter

jeg skriver ikke her for at blive rakket ned på, men fordi jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig

har lige fundet ud af at min mand tager metadon, uden at jeg ved det. han går på et misbrugscenter og har gået det et stykke tid pga en behandlingsdom. men han har ikke på noget tidspunkt (hvad jeg ved af) været afhængig af stoffer. nu finder jeg så ud af at han tager metadon bag min ryg??????????

han har 45 mg til 5 dage? er der nogle som har forstand på dette og kan fortælle mig hvordan det høre sammen med misbrugscenter 

HJÆLP PIGER

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Happiness

Det er meget normalt at man bruger metadon til misbrugere. Altså når man tager stofferne fra dem. Dog plejer man ikke at få det med hjem når det er en behandlingsdom. Så burde han tage det i deres opsyn. Da det kan sælges ret dyrt til misbrugere.

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Det er meget normalt at man bruger metadon til misbrugere. Altså når man tager stofferne fra dem. Dog plejer man ikke at få det med hjem når det er en behandlingsdom. Så burde han tage det i deres opsyn. Da det kan sælges ret dyrt til misbrugere.

Tak, jeg er bare i chok 

ville bare gerne vilde noget om det før jeg konfrontere ham 

Anmeld

21. november 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg er uddannet farmakonom og har langet mange metadoner over skranken til metadon brugere.

Det bliver stort set altid udskrevet fra et misbrugscenter, af de læger som er tilknyttet.

Det er helt normalt at de får det med hjem.

De narkomaner der har svært ved at styre det skal måske komme og hente det hver dag.

Andre som har mere kontrol over deres misbrug kan sagtens få med hjem til 14 dage eller mere af gangen.

Det gør mig ondt, at din mand tager det uden at du ved det.

Dog skal det siges, at en af de kunder jeg havde var meget funktionel og udover metadonerne stoffri. Men desværre er de fleste jo blandingsmisbrugere og der ringer en alarmklokke hos mig, når det bliver holdt skjult for dig.

Anmeld

21. november 2011

Isabella_mor

mener at metadon er brugt til afvænning af narkomaner. men jeg syntes du skal spørge din mand om hvordan hans behandling går og selv lade ham komme ind på det i stedet for at stille dig op og konfrontere ham på negativ vis hvis det er noget der ikke er noget i.. bare så han ikke kommer til at føle sig forulempet.. han vil sikkert gerne fortælle dig om det hvis det er du spørger ham.. 

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Jeg er uddannet farmakonom og har langet mange metadoner over skranken til metadon brugere.

Det bliver stort set altid udskrevet fra et misbrugscenter, af de læger som er tilknyttet.

Det er helt normalt at de får det med hjem.

De narkomaner der har svært ved at styre det skal måske komme og hente det hver dag.

Andre som har mere kontrol over deres misbrug kan sagtens få med hjem til 14 dage eller mere af gangen.

Det gør mig ondt, at din mand tager det uden at du ved det.

Dog skal det siges, at en af de kunder jeg havde var meget funktionel og udover metadonerne stoffri. Men desværre er de fleste jo blandingsmisbrugere og der ringer en alarmklokke hos mig, når det bliver holdt skjult for dig.

En ting er også at han tager det, det ville jeg kunne acceptere, men at han ikke siger det til mig, det er meget mærkeligt

jeg har hjulpet ham igennem alt det møg han har lavet, og så kan han ikke engang være ærlig. især når han selv snakker om at det vigtigste er ærlighed. 

baaarh

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

mener at metadon er brugt til afvænning af narkomaner. men jeg syntes du skal spørge din mand om hvordan hans behandling går og selv lade ham komme ind på det i stedet for at stille dig op og konfrontere ham på negativ vis hvis det er noget der ikke er noget i.. bare så han ikke kommer til at føle sig forulempet.. han vil sikkert gerne fortælle dig om det hvis det er du spørger ham.. 

tak for svaret 

jeg vil forsøge mig. tror bare jeg er skuffet over at han ikke har været ærlig overfor mig. 

Anmeld

21. november 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

tak for svaret 

jeg vil forsøge mig. tror bare jeg er skuffet over at han ikke har været ærlig overfor mig. 

ja det forstår jeg godt, men der er nok en grund til det skal du se, han kan være flov over sin dom og vil helst bare gennemføre det alene, eller han kan føle at han ikke får den støtte han skal bruge og derfor holder det for sig selv fordi han ikke føler for at dele det når han ikke får støtte.

misbrugere har jo nogle issues i første omgang, og derfor er der tit mange ting bad deres misbrug som de skal bearbejde.. og han kan godt have nogle ting der ikke er bearbejdet og derfor holder han sit metadon forbrug skjult som enhver misbruger vil holde sit misbrug skjult.. det er en grænse der skal overskrides.. 

men tal med ham og fortæl ham hvad du føler for ham.. og hvad han betyder for dig og hvad det betyder for dig at han er åben og ærlig omkring sådan nogle ting og at du vil være der for ham og du gerne vil støtte ham i det han er igennem.. han vil måske benægte han har brug for det. men det er måske fordi han ikke er klar over det endnu.

går han til NA møder , terapi eller hvordan?? 

Anmeld

21. november 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

En ting er også at han tager det, det ville jeg kunne acceptere, men at han ikke siger det til mig, det er meget mærkeligt

jeg har hjulpet ham igennem alt det møg han har lavet, og så kan han ikke engang være ærlig. især når han selv snakker om at det vigtigste er ærlighed. 

baaarh

Jeg synes også det er under alt kritik, at han ikke har fortalt dig det, men det kan være, at han simpelthen bare ikke kan få taget sig sammen til det af forskellige årsager. (frygten for at fremstå svag, at han føler han svigter dig ved det e.l.)

Måske du kan få aktindsigt i hans behandling?

Hvis han vil give dig det kan det måske lette ham ikke at skulle få evt. problematiske ting sagt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.