Lidt hjælp ang. et problem med en "bekendt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. november 2011

IngenKoPåIsen

Hej piiiiger! Jeg har et lille problem, som jeg gerne vil uddybe yderligere senere.. Jeg kender en som er alene med sine børn (4), og jeg VED hun har en hjemme-hos'er mange gange om ugen, og i ret mange timer ad gangen.. Nu er mit spørgsmål, hvornår bliver der sat en hjemmehos'er på? Hvor slemt skal det være? Håber nogle kan hjælpe....... OG jeg vil gerne sige at det INTET har med min datter og mig at gøre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

skønneunger

Malunsesmutti skriver:

Hej piiiiger! Jeg har et lille problem, som jeg gerne vil uddybe yderligere senere.. Jeg kender en som er alene med sine børn (4), og jeg VED hun har en hjemme-hos'er mange gange om ugen, og i ret mange timer ad gangen.. Nu er mit spørgsmål, hvornår bliver der sat en hjemmehos'er på? Hvor slemt skal det være? Håber nogle kan hjælpe....... OG jeg vil gerne sige at det INTET har med min datter og mig at gøre!

det er meget forskelligt hvornår kommunen vurderer at en hjemmehoser skal komme på besøg, men det er vel som regel når der opstår bekymringer eller de vurderer at familien kunne bruge lidt hjælp til at gøre hverdagen bedre for børnene og så bare se hvordan moderen klarer sit job som mor

Anmeld

21. november 2011

SjeBets

jeg havde en hjemmehosser i mit hjem, men der er jo 1000 grunde til at man kan have sådan en. Vi havde en for at se om hun muligvis kunne hjælpe/aflaste os i forhold til min datters hjerneskade. 

Anmeld

21. november 2011

Bare mig..

SjeBets skriver:

jeg havde en hjemmehosser i mit hjem, men der er jo 1000 grunde til at man kan have sådan en. Vi havde en for at se om hun muligvis kunne hjælpe/aflaste os i forhold til min datters hjerneskade. 

Undskyld jeg spørg, men hvad er en hjemmehoser?

Anmeld

21. november 2011

SjeBets

Nicolinesmor170510 skriver:

Undskyld jeg spørg, men hvad er en hjemmehoser?

det er helt ok, hende der kom hos os, var en familie konsulent, men som sagt de kan komme i hjemmet af mange grunde, min datter er hjerneskadet og da vi lige fik diagnose, tilbød de os en, for at hjælpe os til at give min datter den bedst mulig hverdag. Da jeg jo at naturlige årsager ikke vidste hvordan det ville være bedst for hende. 

Men har også en bekendt hvor der kommer en i deres hjem, fordi hendes kæreste har før fået fjernet en datter, så de tjekker at tingene bliver gjort som de skal. Min fætter havde en i deres hjem, men deres søn havde meget meget svær ADHD, så som aflastning og hjælp til ham, kom hun der, da han ikke kunne forenes med at skulle fra sit hjem. Som sagt mange mange grunde ... Men kort fortalt en der kommer i hjemmet 

Anmeld

21. november 2011

Corn

Malunsesmutti skriver:

Jeg arbejder i et familiehus, hvor vi blandt andet har det man kaldte "hjemmehosser" ansat.

I vores kommune skal man visiteres til hjemmehosser igennem sin socialrådgiver i Børn & Unge, familierådgiver

Der er mange grunde til at hjemmehossere kommer hos borgere, men sygdom hos forældre eller børn, pludselige kriser, dødsfald, aflastning, manglende forældreevne, igangværende sager olign.

Der kan være store som små grunde til støtten, og det behøver ikke nødvendigvis at være "slemt".

Anmeld

21. november 2011

IngenKoPåIsen

Corn skriver:

Jeg arbejder i et familiehus, hvor vi blandt andet har det man kaldte "hjemmehosser" ansat.

I vores kommune skal man visiteres til hjemmehosser igennem sin socialrådgiver i Børn & Unge, familierådgiver

Der er mange grunde til at hjemmehossere kommer hos borgere, men sygdom hos forældre eller børn, pludselige kriser, dødsfald, aflastning, manglende forældreevne, igangværende sager olign.

Der kan være store som små grunde til støtten, og det behøver ikke nødvendigvis at være "slemt".

Okay.. Hvis man nu bor så tæt på nogle, der har sådan en hjemme hos sig, og man tit bemærker at moderen opfører sig anderledes/forfærdeligt når hjemmehos'eren ikke er der, ville det så være en ide at kontakte denne hjemmehos'er?

Anmeld

21. november 2011

Bare mig..

SjeBets skriver:

det er helt ok, hende der kom hos os, var en familie konsulent, men som sagt de kan komme i hjemmet af mange grunde, min datter er hjerneskadet og da vi lige fik diagnose, tilbød de os en, for at hjælpe os til at give min datter den bedst mulig hverdag. Da jeg jo at naturlige årsager ikke vidste hvordan det ville være bedst for hende. 

Men har også en bekendt hvor der kommer en i deres hjem, fordi hendes kæreste har før fået fjernet en datter, så de tjekker at tingene bliver gjort som de skal. Min fætter havde en i deres hjem, men deres søn havde meget meget svær ADHD, så som aflastning og hjælp til ham, kom hun der, da han ikke kunne forenes med at skulle fra sit hjem. Som sagt mange mange grunde ... Men kort fortalt en der kommer i hjemmet 

Okay. Så blev jeg det klogere

Mange tak for svar!

Anmeld

21. november 2011

Corn

Malunsesmutti skriver:

Okay.. Hvis man nu bor så tæt på nogle, der har sådan en hjemme hos sig, og man tit bemærker at moderen opfører sig anderledes/forfærdeligt når hjemmehos'eren ikke er der, ville det så være en ide at kontakte denne hjemmehos'er?

Man kan sagtens henvende sig til den person, men ellers er man jo altid velkommen til at ringe til familierådgivningen og derved lave en slags "underretning", især hvis det er noget man føler man bør melde

Anmeld

21. november 2011

astridt

Malunsesmutti skriver:

Ja det vil jeg sige, vil være rigtig sødt af dig over for børnene!

Jeg er folkeskolelærer. og har flere gange sat sådanne tiltage igang af forskellige årsager (Det kan også være i tilfælde af at forældrene ikke kan magte at få børnene op og i skole til tiden eller andet "mildt", men mange gange er der alvorligere grunde til det)

Derfor vil det gavne børnenes tarv, at der er nogle der bemærker at tingene foregår anderledes når kommunen ikke er der til at opservere!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.