Julegaver og julemand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. november 2011

lukasmor

Jeg har lige presset flere spørgsmål ind

Det er min søns første jul og jeg aner overhovedet ikke hvad han skal have af gaver
Han er knap 11 mdr. til jul og vi tænker at han skal have for omkring 1000,- (trods der lige er dumbet en ekstraregning fra seas ind på 4000,-!! TAK Seas, 1000 tak!)
Hvad ønsker i jer til jeres søn på omkring den alder? Havde tænkt på sådan en Wheely Bug men der står at børn først kan bruge dem når de er 1,5 år?? Kan de virkelig ikke bruge dem før?

Min svigerfar skal være julemand i år og så er mit spørgsmål......
Hvordan reagerede jeres børn på julemanden da de var omkring den alder? Lukas har set kunstige julemænd i centre og der har han bare virket nysgerrig og vil røre ved skægget Jeg tænker bare om han bliver bange når julemanden pludselig er levende?

Det var vidst dét

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Lou87

Her var min pige kun 4,5 mdr til sin første jul og i år er hun 16.5 mdr.
Hverken sidste år eller i år tænker vi over "prisen".... vi køber det vi synes hun skal have, måske koster det "kun" 500 kr, men de har jo sleeeeet ingen forstand på det der endnu, så synes ikk det gør noget hvis det ikk li er 1000 kr man køber for. (set med henblik på den store seas regningen) Bare barnet synes det er en god gave
Tror først det er når man bliver større man er mere bevidst om prisen.

Da vores pige blev et år ønskede vi os ting som:

-Alderssvarende legetøj (kig evt br og toysrus hjemmeside, der kan du vælge alder og se hva du evt ku skrive på)
-Tøj i den str hun skulle til næste gang
-Wheely Bug (jo ka sagtens bruges derfra)
-Juniordyne og sengetøj
-Gyngestativ og babygynge
-Cykelstol og cykelhjelm
-Penge/gavekort til fotograf

Håber du kan bruge noget af det

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

Lukasmor skriver:

Jeg har lige presset flere spørgsmål ind

Det er min søns første jul og jeg aner overhovedet ikke hvad han skal have af gaver
Han er knap 11 mdr. til jul og vi tænker at han skal have for omkring 1000,- (trods der lige er dumbet en ekstraregning fra seas ind på 4000,-!! TAK Seas, 1000 tak!)
Hvad ønsker i jer til jeres søn på omkring den alder? Havde tænkt på sådan en Wheely Bug men der står at børn først kan bruge dem når de er 1,5 år?? Kan de virkelig ikke bruge dem før?

Min svigerfar skal være julemand i år og så er mit spørgsmål......
Hvordan reagerede jeres børn på julemanden da de var omkring den alder? Lukas har set kunstige julemænd i centre og der har han bare virket nysgerrig og vil røre ved skægget Jeg tænker bare om han bliver bange når julemanden pludselig er levende?

Det var vidst dét

Jeg kander mange småbørn, der er blevet rædselslagne for tid og evighed for de der levende julemænd, og har mere eller mindre traumatiseret dem resten af livet.
For mit eget vedkommende var jeg også bange for dem som lille
Og jeg kan stadig ikke rigtigt lide folk udklædte som julemænd.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. november 2011

lukasmor

Lou87 skriver:

Her var min pige kun 4,5 mdr til sin første jul og i år er hun 16.5 mdr.
Hverken sidste år eller i år tænker vi over "prisen".... vi køber det vi synes hun skal have, måske koster det "kun" 500 kr, men de har jo sleeeeet ingen forstand på det der endnu, så synes ikk det gør noget hvis det ikk li er 1000 kr man køber for. (set med henblik på den store seas regningen) Bare barnet synes det er en god gave
Tror først det er når man bliver større man er mere bevidst om prisen.

Da vores pige blev et år ønskede vi os ting som:

-Alderssvarende legetøj (kig evt br og toysrus hjemmeside, der kan du vælge alder og se hva du evt ku skrive på)
-Tøj i den str hun skulle til næste gang
-Wheely Bug (jo ka sagtens bruges derfra)
-Juniordyne og sengetøj
-Gyngestativ og babygynge
-Cykelstol og cykelhjelm
-Penge/gavekort til fotograf

Håber du kan bruge noget af det

Nej du har ret, det med prisen ved jeg godt men det er nok bare mere mig der gerne vil give ham noget "stort" hihi.. Jeg ved heller ikke hvor meget de har forstand på at åbne gaver når de er 11 mdr. - ved du det?

Gavekort til fotograf er en super god ide hvis ikke det var fordi vi allerede har et fra dåben, vi ikke har brugt endnu. Men det var jo en ide til næste jul

Juniordyne er en super ide!! Den er nu skrevet på

Tøj har han aaaaaalt for meget af så ingen bløde pakker til den unge mand (bortset fra dynen)

1000 tak for svar!

Anmeld

21. november 2011

lukasmor

SussieThyssen skriver:

Jeg kander mange småbørn, der er blevet rædselslagne for tid og evighed for de der levende julemænd, og har mere eller mindre traumatiseret dem resten af livet.

Kærligst
Sussie

Åhh det er bestemt ikke vores intention!
Synes bare at han skulle have en julemand på hans første jul..
Vi må bare bede svigerfar hold kæft til Lukas selv nærmer sig - han er meget udadvendt så det kunne være han selv blev nysgerrig

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

Lukasmor skriver:

Åhh det er bestemt ikke vores intention!
Synes bare at han skulle have en julemand på hans første jul..
Vi må bare bede svigerfar hold kæft til Lukas selv nærmer sig - han er meget udadvendt så det kunne være han selv blev nysgerrig

God ide at gribe det an på den måde 

Anmeld

21. november 2011

Lou87

Lukasmor skriver:

Nej du har ret, det med prisen ved jeg godt men det er nok bare mere mig der gerne vil give ham noget "stort" hihi.. Jeg ved heller ikke hvor meget de har forstand på at åbne gaver når de er 11 mdr. - ved du det?

Gavekort til fotograf er en super god ide hvis ikke det var fordi vi allerede har et fra dåben, vi ikke har brugt endnu. Men det var jo en ide til næste jul

Juniordyne er en super ide!! Den er nu skrevet på

Tøj har han aaaaaalt for meget af så ingen bløde pakker til den unge mand (bortset fra dynen)

1000 tak for svar!

Velbekomme

Hmm tror det er forskelligt fra barn til barn hvor meget de gider pakke ud - men altså jeg blev overrasket over min datter til hendes 1 års, for hun blev ved og synes det var interessant
Glæder mig lidt til og se hva hun sys om det her til jul..

Anmeld

21. november 2011

lukasmor

Lou87 skriver:

Velbekomme

Hmm tror det er forskelligt fra barn til barn hvor meget de gider pakke ud - men altså jeg blev overrasket over min datter til hendes 1 års, for hun blev ved og synes det var interessant
Glæder mig lidt til og se hva hun sys om det her til jul..

Ja det er det nok og måske er papiret og mere spændende bliver i hvert fald sjovt at se

Ja din datter får nok lidt mere ud af julen dette år og er noget mere bevist om tingene

Anmeld

21. november 2011

Ka+Ma=Be

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Sådan har jeg det også!  Det gælder dog alle udklædte skikkelser (det går bedre og bedre med julemænd)

Jeg "mødte" honeymonster som barn. Og har været total traumatiseret lige siden  Han var bare KÆMPESTOR 

Anmeld

21. november 2011

Tona

Katte87 skriver:

Sådan har jeg det også!  Det gælder dog alle udklædte skikkelser (det går bedre og bedre med julemænd)

Jeg "mødte" honeymonster som barn. Og har været total traumatiseret lige siden  Han var bare KÆMPESTOR 

Jeg mødte Fætter BR og blev rædselsslagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.