Opdeling i vuggestuerne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. februar 2009

lonemus

I vores vuggestue er der 3 stuer, med 11 børn på hver. På alle stuerne er børnene fra 0-3 år.

Stefanie er nu 2½ år og har været i blandt de ældste hele tiden.
Desværre er de to ældste hun legede godt med nu startet i børnehave.
Nu er Stefanie og en dreng de ældste, men i dag fik jeg at vide, at drengen stopper i næste uge og skal i børnehave.
Så nu er Stefanie den ældste - den næste i rækken er lidt over 2 år.
DET bekymrer mig rigtig meget, for Stefanie har brug for at lege med børn på hendes alder og ikke kun babyer. Hun skal rustes til børnehaven, hvilket jeg ikke mener hun kan blive længere på sin stue.

Jeg har talt med pædagogerne om det. Alle 33 børn samles dagligt på legepladsen, hvor Stefanie leger meget med nogle jævnaldrenede piger fra en anden stue. De opsøger hinandem dagligt.
Pædagogerne siger de indimellem lader nogle af de store børn komme på besøg på Stefanie's stue. således hun kan få lidt jævnaldrende legekammerater - og omvendt kommer Stefanie på besøg på deres stuer.
Det lyder jo fint nok, men.......det sker bare ikke så tit.......jeg spørger jo hver dag hvad de har lavet, enten har de været ude og i denne tid har de travlt med at lave fastelavnsris på hver stue.

Hvad pokker gør jeg...det bekymrer mig, at hun er den ældste....hvis hun kun går sammen med de små bliver hun jo ikke rustet til børnehaven.

Lone - som er dybt frustreret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2009

qp

Jeg kan ikke forstå hvordan dette kan frustrere dig... Din datter opsøger jo selv de ældre børn og leger med dem og der er jo ikke lang tid til, at hun skal i børnehave. Idet hun selv opsøger større børn og allerede har opbygget en relation til dem mener jeg ikke du på nogen måde skal bekymre dig om hun bliver rustet nok til børnehaven.... For hun er jo bevidst omrkring sin egen rolle i vuggestuen, ved hvad hun vil og går efter det.
Selvfølgelig skal det, at din datter er ældst ikke forhindre pædagogerne i, at arbejde med de andre børn, hvorfor du må acceptere, at de ikke kan rende med din datter på besøg til de andre eller har tid til, at have besøg af de større børn på stuen når de enten er ude eller laver fastelaventsting... hvilket i øvrigt lyder enormt positivt.

Vh Marcus' mor

Anmeld

18. februar 2009

Christinahr

Jeg forstår dig udemærket. Aia er meg frembrusende og leger med de to store børn i vuggestuen eller børn fra børnehaven - for det meste. Om 3 mdr flytter de to større børn i bh og hun er dens tørste tilbage. Jeg er også bekymret for hun kommer til at mangle udfordring men håber på at pædagogerne giver hende den rigtige mændge tid sammen med de større børn. Her er der kun en vuggestuegruppe så der er ikke noget at gøre.

Jeg tænker om hun ikke kan rykke gruppe?

Anmeld

18. februar 2009

charlottekri

jeg tror heller ikke at du skal bekymre dig så meget!!! der er jo ikke større forskel på dem der lige er kommet i børnehave og din datter og på den ældste efter din datter... du skal også passe på ikke at gøre hende ældre end hun egentlig er... Hun skal nok finde ud af det hele selv, for når hun er sammen med de andre børn, kan hun jo sagtens finde ud af det, og hvis hun hygger sig på sin stue og ikke er ked af det eller noget, så skal det hele nok gå!!!
nu går min datter så i dagpleje og er ikke så gammel endnu, men der er da et helt år op til den næste, men det mærker man da ikke på hende...

Anmeld

18. februar 2009

lonemus

Det kan godt være jeg beymrer mig for meget, men jeg syntes bare ikke der er så mange udfordringer for hende på hendes egen stue - nogle dage har pædagogerne også sagt hun har kedet sig! Hun er rigtig god til at tage sig af de mindre - nogle gange render hun sågar og rydder op efter dem, hvor jeg ved pædagogerne stopper hende, da hun ikke skal rydde op efter de små. Det skal hun da selvfølgelig heller ikke, i stedet skal hun jo søge nogle andre store børn, som hun kan lære noget af. Det kan hun så ikke mere! og det er detm som bekymrer mig meget.
Hun er nu også den eneste der har et sprog, hvilket jo heller ikke bliver stimuleret rigtigt, mener jeg!

Hun kan ikke rykke et trin op, da alle stuerne har alle aldre. Der er flere store børn på de 2 andre stuer, men nu kun små tilbage på min datters. - og de nye der starter vil jo også være små!

Jeg mener skam heller ikke pædagogerne kun skal rende rundt med min datter. Det jeg mener er, at alle børn skal stimuleres efter hver alder - og lige nu er der ikke længere noget for min datter.
Jeg ved pædagogerne nogle gange går på biblioteket med de store børn kun, lidt fra alle stuer. Her er min datter selfølgelig med - og hun elsker det. Det er også rigtig flot, men problemet opstår når der kun sker 1 gang hver 14. dag.

Jeg vil tage en snak med pædagogerne om det i næste uge, for jeg syntes ikke det kan være rigtigt. De har selv sagt det var ikke så godt, derfor mener jeg de må gøre noget ved det.

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.