Spise med bestik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.020 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2011

Anonym trådstarter

Godaften,

Min datter på 1 år og 3 uger kan ikke finde ud af at spise med ske eller gaffel. Hvor gamle var jeres børn før de kunne spise med bestik (ikke kniv)???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Kindfed

Min dreng begyndte at bruge gaffel da han var omkring 14 måneder, men der gik en lille måneds tid endnu, før det rigtigt virkede. Det ryger stadig ind i øret engang imellem  

Skeen blev indført omkring 13 måneder, men kun ved lidt faste ting som yoghurt med havregryn

Anmeld

19. november 2011

FamilenStorm

Anonym skriver:

Godaften,

Min datter på 1 år og 3 uger kan ikke finde ud af at spise med ske eller gaffel. Hvor gamle var jeres børn før de kunne spise med bestik (ikke kniv)???

Hejsa..

Min datter er 13 mdr og en uge.. Og hun er ved at forstå det.. Hun spiser stort set selv, ikke sagt at det sviner en del, men hun har fanget hvordan det fungere, dog mest med skeen.. Hun bruger lidt gaflen på samme måde.. Der har hun ikke helt teknikken endnu til at kunne stikke..

Tror dog det er lidt forskelligt hvornår de kan de forskellige ting.. Kommer an på hvor "deres" fokus er :-) Så det kommer liige pludselig :-)

Anmeld

19. november 2011

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Hejsa..

Min datter er 13 mdr og en uge.. Og hun er ved at forstå det.. Hun spiser stort set selv, ikke sagt at det sviner en del, men hun har fanget hvordan det fungere, dog mest med skeen.. Hun bruger lidt gaflen på samme måde.. Der har hun ikke helt teknikken endnu til at kunne stikke..

Tror dog det er lidt forskelligt hvornår de kan de forskellige ting.. Kommer an på hvor "deres" fokus er :-) Så det kommer liige pludselig :-)

Hun spiser ikke rigtig med fingrne. Kun hvis man giver hende noget i hånden. Hvordan kan jeg få hende interesseret i maden?

Anmeld

21. november 2011

jv30

Stine er knap 13 måneder og har spist med både gaffel og ske de sidste 3 måneder. Til at starte med gad hun ikke - og gider stadig ikke i vuggestuen For det er jo nemmere at blive madet..

Men nu får hun gaflen i hånden, tager den i munden og giver den tilbage igen for at få fyldt op. Nogle gange sviner det en del - men de skal jo lære det

Vi gav hende noget af det, hun rigtig godt kan lide, fx frugtstang eller ostehaps - og så ville hun gerne selv prøve. Rosiner var også et hit

Og nu spiser hun fint aftensmad med sin lille gaffel - når det altså passer hende........

Anmeld

21. november 2011

Clisolka

Isabella på snart 13 mrd. er ikke så god til det endnu. 

Vi er begyndt herhjemme med skeen - den har hun fuldstændig fat i, hun ved hvor den skal hen  Gaflen har hun ikke rigtigt luret af endnu, men øvelse gør mester 

Anmeld

21. november 2011

LR85

Min dreng er 22 måneder og han vil stadig helst spise med hænderne. Han har en gaffel men bruger den kun i starten a måltidet  

Det kommer når det kommer de har jo deres egen udvikling som man nok bare må støtte, der hvor de er

Anmeld

21. november 2011

twinboys

Anonym skriver:

Godaften,

mine dagplejebørn er mellem 10mdr og 1år og 3mdr...

Anmeld

21. november 2011

sne190810

Min datter er 15 måneder.

Hun kan ikke selv spise med hverken ske eller gaffel.

Hun sidder og giver mig skeen, hvor jeg kommer noget mad på, lægger den på bordet/tallerkenen hvor hun derefter tager skeen/gaflen i munden.

Hun kan ikke rigtig finde ud af endnu, hvordan hun skal skovle mad på skeen/gaflen.

Forleden opdagede jeg hun sad og prøvede at spidde nogle rosiner op fra gulvet, med en gaffel.   Mega flot, syntes jeg! Hun var dog ikke 'stærk' nok til at trykke gaflen hårdt nok ned i rosinerne til de gad blive siddende på gaflen.
MEN det virker da til hun har fanger lidt af fidusen, hva'? Og det er jo det vigtigeste  

Jeg har ikke så travlt med alt det de bør og skal kunne, i en vis alder. Alle børn er forskellige, og har hver deres tempo. Det skal nok komme det hele, det er jeg ganske sikker på ...

Anmeld

21. november 2011

Anonym skriver:

Godaften,

Min datter er 18mdr. og det er først inden for den sidste mdr's tid at hun er begyndt af forstå pointen i det!!

Meen, hun bruger nu mest hænderne, hvis man ik holder øje med hende!!  Jeg har ik så travlt med det.. Hun skal nok lære det!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.