Kærlighed eller ej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har et problem.

Min kæreste og jeg gik fra hinanden for et par uger siden, efter en længere periode med uenigheder osv.

Vi har to børn sammen og den yngste er kun 3 mdr. så det var da ikke liiige hvad jeg havde forestillet mig.
Da vi tog "snakken", sagde jeg til ham at jeg ønskede at vi gav forholdet en chance, men at det krævede at vi begge gjorde en indsats: jeg ville ikke være den eneste der kæmpede for det. Han valgte så at flytte i stedet...

Nu er det så at jeg har forliget mig med tanken, og jeg følet mig på en måde befriet? Selvfølgelig er jeg også ked at det, for jeg havde da en drøm om "villa, volvo og vovse" sammen med ham.

Alligevel glæder jeg mig bare sådan til han er flyttet helt ud, så jeg kan komme igang med "mit nye liv".

Problemet er så at han nu siger at han virkelig gerne vil have at vi fortsætter forholdet, men at vi bor hver for sig, hvilket jo også kan være en løsning.. MEN men men..

Nu hvor jeg har sagt til ham at vi godt kan arbejde på forholdet, har jeg det slet ikke godt mere, jeg kan ikke sove, jeg bliver ked af det, sur og jaloux. Jeg føler mig fanget, og følelsen af at være en dørmåtte har igen indfundet sig, selvom han er flyttet...

Da forholdet bare var slut følte jeg mig spændt, fri, stærk...

Alligevel har jeg SÅ svært ved at sige NEJ til ham når han står der foran mig, og jeg hader det!

Der er en lille del af mig der jo ville ønske at vi bare kunne være sammen og have det godt, og være den gode familie som vi begge ønsker. Jeg har de sidste 3 år brugt AL min energi på at få vores familie til at fungere (førstebarnet var ikke planlagt, og vi havde lidt startproblemer), så derfor føler jeg det også som et nederlag at vi nu ikke længere skal være sammen...

Alligevel, kan jeg jo dog mærke at jeg bare slet ikke har lyst til at være sammen med ham lige nu.

Men hvorfor kan jeg så ikke nosse mig sammen, sige det til ham og holde fast ved mit standpunkt.. ????

Sådan noget kan man jo ikke bare lige sende en sms omkring..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

SjeBets

Anonym skriver:

Jeg har et problem.

Min kæreste og jeg gik fra hinanden for et par uger siden, efter en længere periode med uenigheder osv.

Vi har to børn sammen og den yngste er kun 3 mdr. så det var da ikke liiige hvad jeg havde forestillet mig.
Da vi tog "snakken", sagde jeg til ham at jeg ønskede at vi gav forholdet en chance, men at det krævede at vi begge gjorde en indsats: jeg ville ikke være den eneste der kæmpede for det. Han valgte så at flytte i stedet...

Nu er det så at jeg har forliget mig med tanken, og jeg følet mig på en måde befriet? Selvfølgelig er jeg også ked at det, for jeg havde da en drøm om "villa, volvo og vovse" sammen med ham.

Alligevel glæder jeg mig bare sådan til han er flyttet helt ud, så jeg kan komme igang med "mit nye liv".

Problemet er så at han nu siger at han virkelig gerne vil have at vi fortsætter forholdet, men at vi bor hver for sig, hvilket jo også kan være en løsning.. MEN men men..

Nu hvor jeg har sagt til ham at vi godt kan arbejde på forholdet, har jeg det slet ikke godt mere, jeg kan ikke sove, jeg bliver ked af det, sur og jaloux. Jeg føler mig fanget, og følelsen af at være en dørmåtte har igen indfundet sig, selvom han er flyttet...

Da forholdet bare var slut følte jeg mig spændt, fri, stærk...

Alligevel har jeg SÅ svært ved at sige NEJ til ham når han står der foran mig, og jeg hader det!

Der er en lille del af mig der jo ville ønske at vi bare kunne være sammen og have det godt, og være den gode familie som vi begge ønsker. Jeg har de sidste 3 år brugt AL min energi på at få vores familie til at fungere (førstebarnet var ikke planlagt, og vi havde lidt startproblemer), så derfor føler jeg det også som et nederlag at vi nu ikke længere skal være sammen...

Alligevel, kan jeg jo dog mærke at jeg bare slet ikke har lyst til at være sammen med ham lige nu.

Men hvorfor kan jeg så ikke nosse mig sammen, sige det til ham og holde fast ved mit standpunkt.. ????

Sådan noget kan man jo ikke bare lige sende en sms omkring..

det er sq en dum løsning undskyld mig , min eks mente også at vi skulle flytte hver for sig så skulle jeg havde vore lille datter på 4 mdr og så kunne han komme og gå som det passede ham, Jeg sagde ja ok .. og fandt et andet sted at bo, men den dag jeg flyttede sagde jeg til ham.Det her vil bare ikke gå, så jeg synes bare vi skal holde NU. og så sagt så gjort. Vi holdte, han var sur, mut og irretable , han havde jo lige regnet den ud. Få alt det gode ud af mig og tøsepigen, men smutte når vi blev trælse .. nææh nej .

Jeg synes du skal takke nej og finde dig selv, og derefter kan du så revudere om det skal være eller ikke ... 

Stor kram til dig, har en teori om hvem du er ... 

Anmeld

19. november 2011

SussieThyssen

Vanens magt min ven.

Du har trods alt brugt mange følelser og lagt meget energi i forholdet, som nu er skrottet..og så det at du skal vende dig til at være helt alene....men tro mig..nissen er der, selvom I evt. prøver igen..så lad være.

Få det sagt, og se at komme videre. Vær gode venner, men ikke mere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.