Penicillin - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.585 visninger
21 svar
0 synes godt om
19. november 2011

trunte89

Min datter på næsten 4 år har lungebetændelse, og skal have penicillin.
Men der er så godt som umuligt at få i hende!
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til hvordan jeg kan få penicillinen i hende. Vi fik først piller, og den første kom ned uden problemer, den anden med voldsom tvang. Men så kan vi heller ikke få mere i hende! Idag har jeg så været nede og hente noget flydende penicillin i stedet, men dedt kan jeg heller ikke få i hende

Hjælp mig piger! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Frk.S

Nu ved jeg ikke hvordan i HAR forsøgt, men kunne i ikke give hende pillen på en skefuld yoghurt?

Anmeld

19. november 2011

Turtles

trunte89 skriver:

Min datter på næsten 4 år har lungebetændelse, og skal have penicillin.
Men der er så godt som umuligt at få i hende!
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til hvordan jeg kan få penicillinen i hende. Vi fik først piller, og den første kom ned uden problemer, den anden med voldsom tvang. Men så kan vi heller ikke få mere i hende! Idag har jeg så været nede og hente noget flydende penicillin i stedet, men dedt kan jeg heller ikke få i hende

Hjælp mig piger! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!

Har lige fået det bedste råd mht flydende medicin og det virkede.
Bland det op med saftevand med kun meget lidt vand sådan at saften overtager smagen?? Håber det virker

Go bedring.

Anmeld

19. november 2011

trunte89

Turtles skriver:

Har lige fået det bedste råd mht flydende medicin og det virkede.
Bland det op med saftevand med kun meget lidt vand sådan at saften overtager smagen?? Håber det virker

Go bedring.

Har prøvet med saft, sodavand og juice, og pillen har jeg knust i youghurt og is. Intet hjælper hun er SÅ stædig

Anmeld

19. november 2011

wamse

jeg blandende det sammen med sukkervand. Har også prøvet at blande det, og så sprøjte det ind i svælget med en engangssprøjte fra apoteket. 

Anmeld

19. november 2011

Nemesis

du knuser pillen mellem to skeer lægger det yderst på skeen, bagved lægger du en bunke sukker og dernæst drypper du vand på indtil det er dækket.

Så har du et glas saft, sodavan eller kakaomælk stående ved siden af og så tager hun det i en mundfuld.

Sukkeret bagerst er det der rammer smagsløgene og derfor smager hun ikke pillen.

Er der evt små rester i munden skylles de ned med drikkelsen.

:-) Sisse

Anmeld

19. november 2011

trunte89

wamse skriver:

jeg blandende det sammen med sukkervand. Har også prøvet at blande det, og så sprøjte det ind i svælget med en engangssprøjte fra apoteket. 

Har prøvet bare at sprøjte det ind i munden, men så bliver det med det samme spyttet ud igen. Plejer eller ikke at have problemer med det.

Anmeld

19. november 2011

trunte89

ladydan1 skriver:

du knuser pillen mellem to skeer lægger det yderst på skeen, bagved lægger du en bunke sukker og dernæst drypper du vand på indtil det er dækket.

Så har du et glas saft, sodavan eller kakaomælk stående ved siden af og så tager hun det i en mundfuld.

Sukkeret bagerst er det der rammer smagsløgene og derfor smager hun ikke pillen.

Er der evt små rester i munden skylles de ned med drikkelsen.

:-) Sisse

God ide med at blande det med sukker, det skal prøves!

Anmeld

19. november 2011

LLN

trunte89 skriver:

God ide med at blande det med sukker, det skal prøves!

Nu er hun så stor, så kan du ikke forklare hende at hun skal have medicinen for at blive rask. Hvis hun er en stor pige og tager det kan hun så få noget hun rigtig godt kan lide bagefter, og er det slik så er det sådan det må være.

Anmeld

19. november 2011

trunte89

Frk.S skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan i HAR forsøgt, men kunne i ikke give hende pillen på en skefuld yoghurt?

Det er prøvet, og også i is. Od det flydende har vi prøvet med saftevand, sodavand og juice

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.