Jeg kan godt følge dig, ingen tvivl der. Og ja...har også kendt forældre som dem du beskriver der.
OMG at afgive sit 5 uger gamle barn og bare drage af 
Men børn kan rent faktisk holde til utroligt meget, når bare de føler sig elsket. Men jeg tror også at vi somme tider pylrer FOR meget omkring vores poder, jeg selv inkl.
Jeg er og har altid været af den gamle skole, du ved de 3 R'er (Ro, Regelmæssighed, Renlighed) og så bjerge af kærlighed og omsorg, samt en fast hånd, men måske går vi også for meget over i den anden grøft??
Jeg tænker på nogle mennesker jeg engang kendte, som havde gjort det til en livsstil at rejse jorden rundt på motorcykel. De fik det første barn et eller andet sted i Sydamerika, og det næste et sted i Malaysia. De havde hver sin motorcykel med sidevogne, og så blev unger og udstyr blot stoppet ned i sidevognene, og så kørte de blot videre med hele oppakningen.
Hvor meget af de 3 R'er der var til stede der, kan nok diskuteres, og den form for normadetilværelse, med en dag her, to dage der uden noget fast ståsted, skulle man jo tro ville bringe en utrolig rodløshed med sig.
Jeg mødte dem igen, for en del år siden, og der var ungerne blevet omkring 8-10 år gamle, og familien var stadig på farten. Der havde de så skiftet motorcyklerne ud med en sejlbåd, og lå nu og sejlede jorden rundt i stedet.
Men ungerne var utroligt selvstændige, de talte flere sprog, og var bogligt velfunderede. De havde aldrig været en dag i skole, for forældrene underviste dem selv, og på mange punkter var børnene meget mere robuste, end almindelige danske børn.
Den slags giver jo stof til eftertanke, og jeg tænker ofte, at det faktisk ikke er omgivelserne, der skaber et kærligt hjem, men kærligheden i sig selv.

Kærligst
Sussie
Anmeld