Slimløsende til baby ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.154 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. november 2011

Maja_4000

Caroline er 11 måneder og hun hoster .. Ikke meget , men man kan høre at der sidder noget slim , og det er som om hun ikke rigtigt kan hoste det op .. Hun hoster slet ikke "igennem" ..
Man må ikke give hostesaft jo .. Vel ? Men er der andet man kan give ?
Synes det er synd for hende .. Ved hvor irriterende det er jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Clisolka

Maja_4000 skriver:

Caroline er 11 måneder og hun hoster .. Ikke meget , men man kan høre at der sidder noget slim , og det er som om hun ikke rigtigt kan hoste det op .. Hun hoster slet ikke "igennem" ..

Maja, jeg hopper lige med i dit indlæg og lurer med  Isabella hoster også igen

Anmeld

19. november 2011

Corn

jeg bruger saltvand fra apoteket. jeg drypper naesen selvom den ikke er stoppet, da saltvandet oploeser slimen i svaelget og derved hjaelper paa hosten og rallen.

man kan lave det selv, det er bare saa nemt i de der ampuller fra apoteket

Anmeld

19. november 2011

JeNoVa

Min ene datter på 8 måneder har hostet i over en måned, og var så endelig til lægen i forgårs. Hun fik recept på noget slimløsende medicin, så jeg går ud fra, det er okay, når lægen siger det.

Anmeld

19. november 2011

Maja_4000

Babymor2010 skriver:

Maja, jeg hopper lige med i dit indlæg og lurer med  Isabella hoster også igen

Helt i orden

Anmeld

19. november 2011

Maja_4000

Corn skriver:

jeg bruger saltvand fra apoteket. jeg drypper naesen selvom den ikke er stoppet, da saltvandet oploeser slimen i svaelget og derved hjaelper paa hosten og rallen.

man kan lave det selv, det er bare saa nemt i de der ampuller fra apoteket

Saltvand i næsen .. Den havde jeg ikke selv regnet ud Virker det godt ?

Anmeld

19. november 2011

Maja_4000

JeNoVa skriver:

Min ene datter på 8 måneder har hostet i over en måned, og var så endelig til lægen i forgårs. Hun fik recept på noget slimløsende medicin, så jeg går ud fra, det er okay, når lægen siger det.

Er det sådan noget hostesaft så , eller ? :b

Anmeld

19. november 2011

JeNoVa

Maja_4000 skriver:

Er det sådan noget hostesaft så , eller ? :b

Nej, det er noget medicin, som hun skal drikke 3 ml af to gange i døgnet. Det lader til, at det smager godt.

Jeg kan desværre ikke huske, hvad det hedder, og jeg er på arbejde lige nu (ikke så meget at lave), så jeg kan heller ikke undersøge det.

Hvis hun har slim i lungerne, som min datter har, hjælper hostesaft vist ikke. Muligvis burde du lade lægen lytte til hendes lunger.

Anmeld

19. november 2011

SussieThyssen

Maja_4000 skriver:

Kun hvis lægen ordinerer det.

Såbørn har tit snask siddende, men det generer slet ikke dem på samme måde som det generer os..så du skal bare lade hende boble, når der er tilstrækkeligt meget, så hoster hun det op.
Faktisk er slimen en beskytter af de fine fimrehår i lungerne, så hos småbørn er det slet ikek så vigtigt at fjerne det, med mindre lægen som sagt ordinerer, det i forbindelse med fx lungebetændelse eller bronchittis.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. november 2011

Corn

ja det virker og er helt uskadeligt. bruger det alle mine tre drenge naar snotten melder sig. det loesner saa deres soevn ikke forstyrres og de faar det ikke 'galt' i halsen, eller store hoste anfald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.