Passe barn hjemme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg, når min barsel slutter, skal ud på det overfyldte ledighedsmarked... Nu har jeg så fundet ud af at man i min kommiune kan få 4500 kr. om ugen for at passe sit barn hjemme... Vores datter er skrevet op til privat dagpleje fra 1. marts 2012, men nu overvejer jeg alligevel om jeg skal beholde hende hjemme et par måneder... Vi har et rigtig godt bibliotek, mulighed for at komme i musikalsk legestue en gang om ugen osv... selvfølgelig er der også lidt økonomi i det, i og med at jeg vil få mere ud af økonomisk at passe hende hjemme, frem for at sende hende ud og blive passet... samtidig vil det passe bedre med opstart af uddannelse, som vil være til august eller september hvis jeg får en elev-plads...

Hvad gør I der passer hjemme? Hvordan får i dagen til at gå, hvordan introducerer i jeres barn for andre børn osv???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Zelinasmor

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg, når min barsel slutter, skal ud på det overfyldte ledighedsmarked... Nu har jeg så fundet ud af at man i min kommiune kan få 4500 kr. om ugen for at passe sit barn hjemme... Vores datter er skrevet op til privat dagpleje fra 1. marts 2012, men nu overvejer jeg alligevel om jeg skal beholde hende hjemme et par måneder... Vi har et rigtig godt bibliotek, mulighed for at komme i musikalsk legestue en gang om ugen osv... selvfølgelig er der også lidt økonomi i det, i og med at jeg vil få mere ud af økonomisk at passe hende hjemme, frem for at sende hende ud og blive passet... samtidig vil det passe bedre med opstart af uddannelse, som vil være til august eller september hvis jeg får en elev-plads...

Hvad gør I der passer hjemme? Hvordan får i dagen til at gå, hvordan introducerer i jeres barn for andre børn osv???

Aner intet om det der.  Men må jeg spørge hvilket kommune du bor i? Synes det lyder vildt.

Anmeld

18. november 2011

Rockertand

Det er knap og nap 20.000 kr om måneden for at passe sit eget barn.....hmm, det lyder da rimeligt usandsynligt?

Hvor står det henne? Jeg er sikker på, at der er rigtig mange, der gerne vil benytte sig af den mulighed.

I øvrigt er vi alle under den samme lovgivning, så hvis det er gældende i én kommune, må det gælde i alle.

Anmeld

18. november 2011

roenlund

Nu er det blevet sparet væk men i min kommune kunne man få lige knap 5000 om mdr for at passe eget barn, det andet lyder af vildt meget....

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

Nu er det blevet sparet væk men i min kommune kunne man få lige knap 5000 om mdr for at passe eget barn, det andet lyder af vildt meget....

jeg synes også det lyder af meget, men har fået det at vide af en der så det som sidste udvej i forhold til at de ikke kunne få nogen plads til deres barn...

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Til den ældste havde jeg ung pige i huset, så de hyggede sig derhjemme, og det havde jeg også til nr 2. Med nr 2 var der også legestue 2 gange om ugen, og ellers så snakkede jeg med nogle nabomødre, så ungerne kunne lege om eftermiddagen og i weekenden, og det gik fint.
De perioder hvor jeg selv har gået hjemme har jeg aldrig kedet mig, men haft nok at se til.
Vi er generelt ikke særligt sociale i denne her familie, så jeg har egentligt ikke haft brug for ret meget aktivitet uden for hjemmet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Aner intet om det der.  Men må jeg spørge hvilket kommune du bor i? Synes det lyder vildt.

har lige været inde og læse om det, det er 4.869 kr. pr. måned - hende jeg snakkede med må have læst forkert...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.