JEG bestemmer om det skal være en abort !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Anonym trådstarter

Hejsa alle ! 

jeg har lige et lidt "varmt" emne jeg gerne vil høre jeres mening om. 

Når jeg gang på gang læser, herinde, at mange piger skriver at kæresten skal absolut ikke bestemme om en evt. graviditet skal være en abort, bliver jeg faktisk ret harm ! 

Der bliver hele tiden lagt vægt på at mændende intet har at sige i sådan en sag. Dette er jeg langt fra enig i. Og jeg kan virkelig ikke sætte mig ind i hvordan det som mand må være at få afvide af sin kæreste hun er gravid, og man i sit hjerte ikke ønsker barnet, eller føler sig klar på nogen måde. 

Jeg har det sådan at jeg synes at begge parter har noget at sige i den situation. Det er klart at hvis manden forsøger at påtvinge kvinden en abort er det ikke i orden ! MEN har man som kvinde ikke forpligtelse til at lytte til manden også !? 

Det virker lidt som om når emnet bliver debatteret, så føler kvinderne at de har al ret til at undeminerer mandens tanker og følelser fordi det er kvinden der bærer barnet ?

misforstå mig ikke ! man skal selvfølgelig ikke få en abort med mindre man selv vil, men manden har lige så meget ret til at have tungen på vægtskålen. 

Hvad er jeres holdning til dette ? synes i ikke at mændene har lige så meget ret til at få deres meninger og holdninger ud i sådan en situation, der skal to til at lave et barn og derfor bliver jeg sur når kvinderne igen og igen sidder herinde og øffer over at deres mænd ikke er klar, og nu står de i den og den situation. 

bliver der lyttet til mændende, eller er det bare ærgeligt hvis manden ikke er klar, og så har han bare at finde sig i den "umodenheds-sviner" han får herinde ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Muhmi

Åååh det er blevet diskuteret så meget det her... Men vil da gerne svare igen....

Det er ok at manden har noget at sige og han skal da også være med i diskutionen.... Men i sidste ende er det kvindens psyke og krop der skal gennemgå det hele desværre.... Så selvom manden har noget at sige så er det i sidste ende kvinden der har magten... Har selv gået med til at få abort for en mands skyld og det gør jeg aldrig igen.................

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

Selvfølgelig skal manden høres og man skal også snakke om tingene, men igen..i den sidste ende er det ikke ham, der kan stå med afgørelsen..det er ikke ham, der skal laves et indgreb på, og det er ikke hans krop, der spirer et nyt liv i.
Og de følelser, som der opstår i en gravid, kan ikke opvejes mod noget som helst, hvis man føler i sit hjertes inderste at man må få det barn, man nu engang er gravid med.

Vi kan hurtigt blive enige om, at man skal have respekt for mandens mening, og der er ingen grund til at nedgøre hans mening, men ofte oplever man jo, at manden gerne tager chancen, og når så kvinden bliver gravid, så vil han ikke påtage sig ansvaret alligevel. Den slag´s mænd, har jeg ikke ret meget til overs for.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. november 2011

Muhmi

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig skal manden høres og man skal også snakke om tingene, men igen..i den sidste ende er det ikke ham, der kan stå med afgørelsen..det er ikke ham, der skal laves et indgreb på, og det er ikke hans krop, der spirer et nyt liv i.
Og de følelser, som der opstår i en gravid, kan ikke opvejes mod noget som helst, hvis man føler i sit hjertes inderste at man må få det barn, man nu engang er gravid med.

Vi kan hurtigt blive enige om, at man skal have respekt for mandens mening, og der er ingen grund til at nedgøre hans mening, men ofte oplever man jo, at manden gerne tager chancen, og når så kvinden bliver gravid, så vil han ikke påtage sig ansvaret alligevel. Den slag´s mænd, har jeg ikke ret meget til overs for.

Kærligst
Sussie

ENIG!!

Anmeld

18. november 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Hejsa alle ! 

Når jeg gang på gang læser, herinde, at mange piger skriver at kæresten skal absolut ikke bestemme om en evt. graviditet skal være en abort, bliver jeg faktisk ret harm ! 

Der bliver hele tiden lagt vægt på at mændende intet har at sige i sådan en sag. Dette er jeg langt fra enig i. Og jeg kan virkelig ikke sætte mig ind i hvordan det som mand må være at få afvide af sin kæreste hun er gravid, og man i sit hjerte ikke ønsker barnet, eller føler sig klar på nogen måde. 

Jeg har det sådan at jeg synes at begge parter har noget at sige i den situation. Det er klart at hvis manden forsøger at påtvinge kvinden en abort er det ikke i orden ! MEN har man som kvinde ikke forpligtelse til at lytte til manden også !? 

Det virker lidt som om når emnet bliver debatteret, så føler kvinderne at de har al ret til at undeminerer mandens tanker og følelser fordi det er kvinden der bærer barnet ?

misforstå mig ikke ! man skal selvfølgelig ikke få en abort med mindre man selv vil, men manden har lige så meget ret til at have tungen på vægtskålen. 

Hvad er jeres holdning til dette ? synes i ikke at mændene har lige så meget ret til at få deres meninger og holdninger ud i sådan en situation, der skal to til at lave et barn og derfor bliver jeg sur når kvinderne igen og igen sidder herinde og øffer over at deres mænd ikke er klar, og nu står de i den og den situation. 

bliver der lyttet til mændende, eller er det bare ærgeligt hvis manden ikke er klar, og så har han bare at finde sig i den "umodenheds-sviner" han får herinde ? 

Manden har helt klart noget at sige.

Kvinden skal bare føde barnet og så give det til faren hvis de ikke ville have det. Tænkt hvis det var omvent og mændene gik gravid, og ville have abort, men vi gerne vville beholde. Det er ikke fair. Begge har noget at sige. Jeg ville bringe min baby til verdenen hvis det er, så faren kunne få del i det, og man kan hurtigt fortryde at man ikke ville have noget med det at gørenår man ligger med vidunderet i armene første gang

Anmeld

18. november 2011

twinboys

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. november 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hejsa alle ! 

Det er kvindens krop altså hendes valg..

Men synes dog at det er forkasteligt at mænd der med det samme går deres vej og ikke ønsker at være fædre skal betale børnebidrag..

Anmeld

18. november 2011

lycly

Det er en lidt underlig diskussion, fordi det altid er den vej rundt. At man ikke selv må bestemme at man vil have barnet. Hvad så hvis man selv absolut ikke vil have barnet, skal fyren så slå igennem og bestemme at man SKAL gennemgå graviditet og få det barn?? 

Jeg synes og vil altid synes at man skal snakke med fyren omkring det, men den endelige beslutning er pigens.

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

man skal selvfølgelig ikke lade sig presse til en abort, og det er helt sikkert kvinden der står med det sidste ord, det er vi helt enige om, Men jeg bliver meget forarget når en mand siger fra, og er ærlig om sine følelser (hvilket mænd ikke er skide gode til) så smutter kvinden herind og kalder ham dit og dat ! jeg synes bare at manden har lige så meget ret til ikke at være klar som kvinden har til at være det. Melder manden fra med det samme og siger han ikke vil have noget med barnet at gøre så synes jeg man skal respekterer det, og ikke smutte herind og øffe over at han stikker halen mellem benene, han er jo bare ærlig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.