lige et spørgsmål ang barselsdagpenge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.215 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Isabella_mor

jeg er jo som nogle af jer ved ansat i dansk supermarked..

min barsel ophører (ALLEREDE ) her den 29 November...

nu har jeg så modtaget et brev fra kommunen hvor jeg skal sende tilbage til dem hvornår jeg genoptager arbejdet.. dvs. jeg holder nu ferie i december måned for at jeg ikke skal vende tilbage til julestress og evt også at skulle arbejde juleaften osv, for den vil jeg gerne holde med min familie så derfor holder jeg ferie..

jeg skal selvfølgelig skrive til dem at jeg genoptager arbejdet pr. d 30. november.. og mere behøver de ikke at vide.. 

Jeg har så et spørgsmål... 

får jeg overhovedet nogle penge i december.. får jeg dagpenge eller mine feriepenge. 

dagpenge er vel forudbetalt, hvor min løn er bagudbetalt. så jeg er sgu lidt i tvivl om jeg får noget ind nu hvor jeg jo så har valgt ferie.. så burde jeg jo få mine feriepenge udbetalt..

hvad kender i til det.. for jeg har virkelig ikke lyst til at skulle stå og ikke have nogle penge i hele december måned...

HILFE... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Jeanetti

Du må få barselsdagpenge i december eftersom de ligeledes betales bagud, se linket nedenfor eksempel. Januar dagpenge udbetales i dette eksempel 27/1 så der må være tale om bagudbetaling

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Barsel/lonmodtager/UdbetalingDagpenge.aspx

Hvis du skal have ferie udbetalt af dit arbejde får du ligeledes dette bagud og det må derfor først komme slut december.

Hvis du derimod skal have dine feriepenge fra feriekonto (tidl opsparet ferie fra tidligere arbejdsplads) så kan du få dette forud

Anmeld

18. november 2011

Isabella_mor

Jeanetti skriver:

Du må få barselsdagpenge i december eftersom de ligeledes betales bagud, se linket nedenfor eksempel. Januar dagpenge udbetales i dette eksempel 27/1 så der må være tale om bagudbetaling

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Barsel/lonmodtager/UdbetalingDagpenge.aspx

Hvis du skal have ferie udbetalt af dit arbejde får du ligeledes dette bagud og det må derfor først komme slut december.

Hvis du derimod skal have dine feriepenge fra feriekonto (tidl opsparet ferie fra tidligere arbejdsplads) så kan du få dette forud

årh fantastisk, jamen jeg får halv optjent ferie penge og så får jeg halvt betalt faerie da jeg gik på månedsløn pga graviditet halvvejs inde i en feriepengeoptjeningsperiode eller hvad man siger...

så det var da dejligt at vide, så er jeg ikke helt ude og skide.. pyyha 

Tak  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.