nattøj og værelsestemp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. november 2011

ano14316

Hvilken temperatur har i der hvor jeres børn sover..?
Og hvor meget nattøj har de på..?

Her er der 20 gr. Og magnus har "bare" en natdragt på, og når man mærker på ham under dynen er temperaturen også fin, men hans fingre er iskolde om morgenen, og jeg er derfor i tvivl om det er nok tøj..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Frejsmor

Jeg synes det lyder meget passende.. Det er nok sådan ca. det samme her hos os..

Og det med de kolde hænder skal du ikke tage dig af, baby'er har ikke så godt blodomløb, så derfor kan de sagtens have kolde hænder selvom de er helt tilpas varme(det er også derfor man mærker efter temp. i nakken på dem), så mærkes han tilpas varm i nakken har han det helt fint..

Anmeld

18. november 2011

Muhmi

BabyBambi skriver:

Jeg synes det lyder meget passende.. Det er nok sådan ca. det samme her hos os..

Og det med de kolde hænder skal du ikke tage dig af, baby'er har ikke så godt blodomløb, så derfor kan de sagtens have kolde hænder selvom de er helt tilpas varme(det er også derfor man mærker efter temp. i nakken på dem), så mærkes han tilpas varm i nakken har han det helt fint..

Min mor har godt nok sagt at man skal have ca. 15 grader i et soveværelse for at luften er rigtig god....

Det har vi ikke, jeg HADER at fryse om næsen

Anmeld

18. november 2011

Frøken J.

Mellem 18 og 20 grader! Og kolde hænder er ok, hvis deres arme er lune, fik jeg at vide i patienthotellet!
Rose sover i en kortærmet body. Ikke mere. Men kun fordi hun er et meget varmt barn, og i og med hun sover med mig i sengen, som også er varm, får hun bare mega svedetur, hvis hun har mere på. Nogen gange sover hun også bare i ble, fx i nat, da jeg vågnede og kunne mærke hun svedte helt vildt. Vi er varme mennesker trods køligt soveværelse!

Anmeld

18. november 2011

Bshizzle

Her har vi osse mellem 18 og 21 grader..

Dog kan jeg heller ikke helt findeud af hvad tøj Nicolai skal ha på..
.. nogle dage har han bare mega svede tur på og andre dage føles han tilpas.. eller ret kold..

Syntes det er svært.. lige i nat havde han en bomulds kort body på samt en natdragt med fødder - og virkede tilpas.

- skal lige siges at han sover i hans lift i sengen med os.

Anmeld

18. november 2011

Chris86

Her har vi ca 18 grader og hun sover enten med body+natdragt eller langærmet body og natbukser...

Anmeld

18. november 2011

*Sofie*

Der er rimelig køligt på Malous værelse...ved ikk lige hvor mange grader helt nøjagtigt...
...men om natten når hun sover har hun sit nattøj på (en bluse og et par bukser) samt strømper på

Da hun var mindre og sov i natdragt, fik hun en kortærmet body på indenunder, om vinteren.

Anmeld

18. november 2011

Lou87

ano14316 skriver:

Hvilken temperatur har i der hvor jeres børn sover..?
Og hvor meget nattøj har de på..?

Her er der 20 gr. Og magnus har "bare" en natdragt på, og når man mærker på ham under dynen er temperaturen også fin, men hans fingre er iskolde om morgenen, og jeg er derfor i tvivl om det er nok tøj..?

Har ikk temperatur måler derinde, men radiatoren står mellem 2 og 3 hvis det ka hjælpe lidt

Her har hun kort body OG natdragt på.
Men det er også fordi hun altid sparker dynen af.

Med hensyn til kolde hænder er det meget normalt..
Feks i starten sover de tit med armene lidt oppe ved hovedet og så kommer der ikk altid blod ud til dem jo.
Men ja den bedste måde er og mærke på brystet eller i nakken.
Nakken er nok bedst, for er de små våde er de for varme og ja er de kolde så er de for kolde

Anmeld

18. november 2011

ano14316

Mange tak for svar alle sammen..

Anmeld

18. november 2011

Svenne

Kortærmet body og nattøj. Ingen stømper. Og han sover uden dyne. Vi har ca. 20 grader.. Der må helst ikke være varmere i et soveværelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.