Børnehaver vil udstyre børn med chip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

288 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Stumpen

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-45757136:børnehaver-vil-udstyre-børn-med-chip.html

Hvad siger I til det??

Jeg synes det er helt hen i vejret -men måske godt i tråd med vores overvågningssamfund...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Happiness

Blev også lidt forragret da jeg hørte det i nyhederne!

Det burde sgu ikke være nødvendigt! Ja det sker FÅ gange at børn stikker af fra institutionerne. Men så hellere få fikset de hegn, de låger eller gjort noget ved flugtstierne !Det burde jo nok også være LANGT billigere, nu når vi er i spare tider

Anmeld

18. november 2011

wamse

Jeg synes godt nok, at det er trist at mennesker behandles som maskiner. Måske vi kunne smække en stregkode i nakken på dem også

Det handler da for mig om, at hvert menneske har brug for at blive set, og på denne her måde, så skal perspnale ind og tjekke af, om alle er kommet. Sådan som de gør nu, men et kryds/flueben, der sikre man da, at alle børn er blevet set. 

Anmeld

18. november 2011

Ciss

Hellere end at bruge pengene til at investere i dyr teknologi, ville jeg have brugt dem til at ansætte en ekstra person, hvis det er sådan, at pædagogerne er så belastet med arbejdsopgaver, at det at sætte et kryds på en liste bliver et problem...

Det er sikkert en gammeldags holdning, men jeg er meget taknemmelig for, at det er et varmt og levende menneske, som hver morgen ønsker min datter velkommen i børnehaven. Jeg ville uanset aldrig bare kunne smide hende af inden for porten, selvom systemet så havde registreret hende.

Og at systemet bruges på demente.... tja, sikkert praktisk, men det er vel heller ikke en sektor, som ligefrem er overbemandet....

Anmeld

18. november 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Syntes også det er grotesk - vi kan vel lige så godt få chippen indopereret når vi bliver født.

Arguemntet var at der kunne spares tid, når pædagogerne skulle sætte kryds på sedlen.....i vores børnehave krydser vi selv ind og ud, skriver afhentningstid og info om hvis børnene bliver hentet af andre.

Kan ikke se det kan være så stor en tidsrøver. Alternativt - sæt en computer op, hvor vi med et kort kan tjekke in. Det fungerer i motionscentre, arbejdspladser og lign.

Ved godt at nogle forældre så måske glemmer at krydse af når de hentet barnet, men lur mig om de så ikke kan huske at de har set lille peter blive hentet. Og en hurtig gennemgang af rummene, hvor de måske alligevel tjekker at vinduer er lukkede og døre låste, så er de sikre på at alle er hentede.

Har lidt svært ved at se at problemet kan være stå stort. Er der nogen pædagoger her, kunne det være sjovt at høre jeres mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.