at få børn tæt på hinanden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Anonym trådstarter

Er gravid med første barn. Elsker det og glæder mig så meget til hun kommer til verden til marts.. er meget utålmodig:-) vi har prøvet længe og endelig skal vi være forældre..

Nå men sagen er at min kæreste allerede er begyndt at planlægge barn nr. 2 .. ja han snakker endda om en nr.3 han vil gerne at de kommer lige i rap.. altså at vi bare begynder at prøve så snart jeg har født... Det snakker han meget om, hvor jeg er lidt mere, skal vi ikke lige se hvordan det går med den første. Vi har længe bare været os to, så bare det at der kommer et barn er en stor omvæltning, som vi selvfølgelig glæder os til og er klar til... Men føler ikke han er helt realistisk når han snakker om nr. 2 og 3... Har selvfølgelig fortalt ham dette og vi ser tiden an, når den første her er kommet til verden.

Nogen der har en kæreste der er lige sådan???

eller nogen der har erfaring med at få børn så tæt på hinanden.. fordele og ulemper?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Er gravid med første barn. Elsker det og glæder mig så meget til hun kommer til verden til marts.. er meget utålmodig:-) vi har prøvet længe og endelig skal vi være forældre..

Nå men sagen er at min kæreste allerede er begyndt at planlægge barn nr. 2 .. ja han snakker endda om en nr.3 han vil gerne at de kommer lige i rap.. altså at vi bare begynder at prøve så snart jeg har født... Det snakker han meget om, hvor jeg er lidt mere, skal vi ikke lige se hvordan det går med den første. Vi har længe bare været os to, så bare det at der kommer et barn er en stor omvæltning, som vi selvfølgelig glæder os til og er klar til... Men føler ikke han er helt realistisk når han snakker om nr. 2 og 3... Har selvfølgelig fortalt ham dette og vi ser tiden an, når den første her er kommet til verden.

eller nogen der har erfaring med at få børn så tæt på hinanden.. fordele og ulemper?

Hehe, nu skal han jo lige huske på at der jo godt kan gå nogle måneder før din krop er klar til at "gå igang" igen. For nogle kan der gå mange måneder før ens menstruation kommer og før ens cyklus bliver nogenlunde stabil...samt det faktum at mange bare ikke lige har lyst til sex lige efter at de har født 

Men ellers har jeg det faktisk på samme måde som din kæreste; jeg vil gerne lave nr. 2 så snart jeg er klar til det - og få så lille en aldersforskel som muligt på de 2 vi gerne vil have 

Men det er slet ikke noget man kan planlægge fast på forhånd; det kommer som du siger, nok også an på hvordan det kommer til at gå med den første. Hvis man får et "besværligt" barn er det ikke sikkert man lige kan overskue nr. 2 med det samme 

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

JJa

Hehe, nu skal han jo lige huske på at der jo godt kan gå nogle måneder før din krop er klar til at "gå igang" igen. For nogle kan der gå mange måneder før ens menstruation kommer og før ens cyklus bliver nogenlunde stabil...samt det faktum at mange bare ikke lige har lyst til sex lige efter at de har født 

Men ellers har jeg det faktisk på samme måde som din kæreste; jeg vil gerne lave nr. 2 så snart jeg er klar til det - og få så lille en aldersforskel som muligt på de 2 vi gerne vil have 

Men det er slet ikke noget man kan planlægge fast på forhånd; det kommer som du siger, nok også an på hvordan det kommer til at gå med den første. Hvis man får et "besværligt" barn er det ikke sikkert man lige kan overskue nr. 2 med det samme 

Ja ved godt der kan gå noget tid inden det kan lade sig gøre.. og gør nu heller ikke noget.. synes bare det er sjovt det er min kæreste der har det sådan.. han kan godt skræmme mig lidt:-)

Det tog os 2,5 år at blive gravid.. så ved det er noget man ikke kan planlægge.. kan også være det er derfor han har det sådan. At det har taget så lang tid med den første, så nu skal det bare gå stærkt med de næste

Anmeld

17. november 2011

Moar2011

Anonym skriver:

hej Tillykke med at det endelig lykkes jer  men men men tror han bliver klogere når hun først er kommet . - det er en STOR omvæltning men fantastisk

Anmeld

17. november 2011

Carina:-)

Din krop har bedst af 2 år imellem graviditeterne.

+ at flere eksperter mener at det er synd for børn at være tæt på hinanden ,da den "store" automatisk vil føle sig afvist.

Prøv at læse den her artikel

http://kvinder.bt.dk/index.php?id=432

Anmeld

17. november 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Han bliver klogere, han har INGEN idé om, hvor stor en omvæltning I får i jeres liv, når den lille kommer - og ja, i starten vil han synes, at det er nemt, det er primært dig, det hele hænger på, meeen omkring kravlestadiet begynder det at trække tænder ud, - der er altså en grund til, at det er vigtigt, at alt er på plads og at man har et solidt forhold, det er den største udfordring, men også den største glæde, så hvorfor ikke bruge noget tid på at nyde det i stedet for at springe ud i næste projekt med det samme, det tager utroligt meget fokus fra den førstefødte og kan skabe rigtigt mange problemer.

Uanset at I har haft ventetid på den førstefødte, så er der ingen garanti for, at det samme gør sig gældende for efterfølgende graviditeter, så jeg synes helt bestemt, at I skal vente til den første er fyldt mindst 1 år og så se, hvor I står.

Anmeld

17. november 2011

jeanett 26

Jeg har 3 børn tæt på hinanden

De ældste er 4år og det midters er 3år og så har vi en på 1½år

De har rigtig meget glæde af hinanden, og er meget opmærksom på hinanden. Leger godt sammen

Men er os meget selvstædig, og forskellige af personligheder

Men kan til tider være rigtig hårdt men fortryder ik at vi har fået dem så tæt.

Anmeld

17. november 2011

nathja

jeg har en datter på 3 år, en søn på 1 1/2 år og venter nr. 3 til april.. jeg har 18 måneder imellem nr. 1 og nr. 2 og 23 måneder mellem nr. 2  og nr. 3... her var ingen af graviditeterne planlagt men børnene er da meget ønsket her.. synes selv at de har en kæmpe glæde af hinanden og er supergode sammen, de aner ikke rigtigt hvad søskendejalouxi er da de som sådan ikke har oplevet at have mor og far for dem selv.. min søsters 2 unger er der 4 års forskel på og de kan bare ikke lege sammen uden at der bliver ballade.. har hele tiden gerne ville have mindst 3 børn men jeg har også haft nogle nemme graviditeter og uhyggelig nemme fødsler, men det var meningen at vi ville vente med nr. 3 til den midterste skulle i bh, men sådan blev det ikke men det gør heller ikke så meget.. der er meget arbejde i at have så tætte børn men hvis børnene er nemme og man selv er klar på det så er det også rigtig dejligt for man er allerede vandt til den manglende rutine og at dagh og nat næsten er det samme... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.