Phillip spiser, spiser og spiser. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.757 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Julemusen

Hej. Jeg far en dreng på knap 3 uger som bare vil spise hele tiden! Han kom på flaske for 4 dage siden, for kunne ikke holde til at amme hver eneste time. Sundhedsplejersken var her så i går og sagde at han får for meget mme/ nan. Han har allerede taget 1 kg på siden fødslen og vejet nu 4900 gram. Så hun sagde at han måtte få 800 ml da det svaret til en sjette del af hans vægt. Men det er bare ikke nok! Han spiser oppe omkring 900-950 ml. Jeg har prøvet alt men han sluger bare flasken som om vi sulter ham. Han får ml 100-150 ml pr gang og vil spise hver anden til hver fjerde time... Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre!! Så gode råd og erfaringer må meget gerne gives.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

*Louise*

Hver 2-4 time er fint.... Nikoline er 3 mdr og hun spiser 180-210 ml hver 3 time ca....

Din dreng er måske en lille sulten en og har brug for maden.

Jeg syntes ikke du skal tænke på at han har taget meget på, for søren det er da beder han tager lidt for meget på end at du sulter ham!!

Så længe han eller er glad og tilfreds så lad ham spise det han giver udtryg for at have behov for....

Anmeld

17. november 2011

TaAsJu

Jeg vil også sige giv ham det han har lyst til.. ´Havde selv et flaske barn som var en stoooor pige fra fødslen og hun spiste også meget mere end 1/6 del af sin vægt!! og hun er stadig høj, men ikke tyk længer

Anmeld

17. november 2011

Jonatansmor

Kitty-Katten skriver:

Hej. Jeg far en dreng på knap 3 uger som bare vil spise hele tiden! Han kom på flaske for 4 dage siden, for kunne ikke holde til at amme hver eneste time. Sundhedsplejersken var her så i går og sagde at han får for meget mme/ nan. Han har allerede taget 1 kg på siden fødslen og vejet nu 4900 gram. Så hun sagde at han måtte få 800 ml da det svaret til en sjette del af hans vægt. Men det er bare ikke nok! Han spiser oppe omkring 900-950 ml. Jeg har prøvet alt men han sluger bare flasken som om vi sulter ham. Han får ml 100-150 ml pr gang og vil spise hver anden til hver fjerde time... Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre!! Så gode råd og erfaringer må meget gerne gives.

Min dreng spiste også som en fuldvoksen mand fra dag 1. Han fik hvad han bad om, gør han stadig.

Så han er pt oppe på 4 hele rugbrødder plus det løse til frokost

Anmeld

17. november 2011

Tona

Kitty-Katten skriver:

Han skal have alt det han kan spise indtil han er mæt. Det skal nok regulere sig, og det skal vægten også nok. Hvis han kun får flaske og ikke bliver ammet kan man overveje at skifte til NAN 2, som mætter mere. Der står "fra 4 mdr" udenpå den, men inden i står der at den kan gives fra fødslen til børn der ikke ammes. Det havde vi gode erfaringer med til vores meget sultne Amanda.

Det der er problemet med mange sp'er er at de kører efter et skema, og det kan man ikke med små børn. De er forskellige. Min Amanda fx var en meget stor pige fra fødslen og brølende sulten. Hun drak meget mme og tit og hun måtte over på NAN 2 da hun var ca 1 mdr gammel. Da hun var knap 3 mdr gammel måtte hun på vælling og hurtigt derefter grød-opstart. Nogle børn passer ikke ind i skemaerne. Efter min personlige og helt uvidenskabelige mening så er det nok især børn hvor moren har gået meget over tid/børn der er meget store ved fødslen som har det problem.

I skal gøre det som I kan se at jeres barn trives med og ikke blindt stole på sp

Anmeld

17. november 2011

Julemusen

Tusind tak for svarerne! Det er bare så svært med det første barn. Man vil så gerne gøre det hele rigtigt. Og når man så får at vide af sp ay man overfodre sit barn, så bliver man led af det. Især når det er en dreng der bare vil have mere og mere.

Anmeld

22. november 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg har også skulle amme nærmest døgnet rundt, men da han blev de 6 uger begyndte det hele at ændre sig...han er begyndt at sove længere tid og spiser hurtigere (før kunne der gå 2 timer på et måltid). har været tudefærdig mange mange gange indtil vi er nået så langt. Men det er svært at sige hvordan det kommer til at udvikle sig hos dig da alle babyer er forskellige og nogle har et større behov end andre og det skal de have lov til

Anmeld

22. november 2011

MissTas

Kitty-Katten skriver:

har i prøvet at trække den lidt tid gang for gang, ved at give ham narre sut i stedet.. ofte det hjælper og kan trække ham måske kun 15-20 min de første dage, derefter kan han så måske trækkes 30-45 min osv.

Det lærte jeg da jeg var i praktik i sundhedsplejen

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

Kitty-Katten skriver:

Jeg synes du skal give ham det han kan spise. Min sp sagde at Isabella skulle spise til hun var mæt, også selvom det gik over en 6. Del af hendes vægt. Det der er vigtigt er at de spise en 6. Del af deres vægt ikke mindre. Isabella har også siden hun kom ud spist rigtig meget. Hun spiste hver 3. Time og sov igennem fra hun var en måned da hun kom på flaske. Isabella ligger et stykke overgennemsnittet vægt og højdemæssigt. Men hellere være en basse end for tynd. Jeg ville ikke have det godt med ikke at give mit barn det hun har behov. Er man sulten er man sgu sulten

Anmeld

22. november 2011

MetteMe

Kitty-Katten skriver:

En fra min mdr gruppe fik samme besked. Der sagde lægen at hun kunne give ham en flaske med kamillethe istedet for et måltid. Ved ikke om det kunne være en mulighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.