Kitty-Katten skriver:
Hej. Jeg far en dreng på knap 3 uger som bare vil spise hele tiden! Han kom på flaske for 4 dage siden, for kunne ikke holde til at amme hver eneste time. Sundhedsplejersken var her så i går og sagde at han får for meget mme/ nan. Han har allerede taget 1 kg på siden fødslen og vejet nu 4900 gram. Så hun sagde at han måtte få 800 ml da det svaret til en sjette del af hans vægt. Men det er bare ikke nok! Han spiser oppe omkring 900-950 ml. Jeg har prøvet alt men han sluger bare flasken som om vi sulter ham. Han får ml 100-150 ml pr gang og vil spise hver anden til hver fjerde time... Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre!! Så gode råd og erfaringer må meget gerne gives.
Han skal have alt det han kan spise indtil han er mæt. Det skal nok regulere sig, og det skal vægten også nok. Hvis han kun får flaske og ikke bliver ammet kan man overveje at skifte til NAN 2, som mætter mere. Der står "fra 4 mdr" udenpå den, men inden i står der at den kan gives fra fødslen til børn der ikke ammes. Det havde vi gode erfaringer med til vores meget sultne Amanda.
Det der er problemet med mange sp'er er at de kører efter et skema, og det kan man ikke med små børn. De er forskellige. Min Amanda fx var en meget stor pige fra fødslen og brølende sulten. Hun drak meget mme og tit og hun måtte over på NAN 2 da hun var ca 1 mdr gammel. Da hun var knap 3 mdr gammel måtte hun på vælling og hurtigt derefter grød-opstart. Nogle børn passer ikke ind i skemaerne. Efter min personlige og helt uvidenskabelige mening så er det nok især børn hvor moren har gået meget over tid/børn der er meget store ved fødslen som har det problem.
I skal gøre det som I kan se at jeres barn trives med og ikke blindt stole på sp 
Anmeld