kaldt på job under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.659 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. november 2011

tandbørsten

hej piger,

nogen her som kan hjælpe mig ??

min mand har barsel, men er blevet kaldt på job for at hjælpe dem med nogen programmer de ikke kunne finde ud af - men må de overhovedet det ??

må man gerne be sine medarbejder om at komme på job når de har barsel ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

come2

Det tror jeg bestmet ikke. Prøv at kontakte fagforeningen

Anmeld

17. november 2011

K&S

tandbørsten skriver:

hej piger,

min mand har barsel, men er blevet kaldt på job for at hjælpe dem med nogen programmer de ikke kunne finde ud af - men må de overhovedet det ??

Det tror jeg helt bestemt ikke - er han taget afsted?

For så skal han i hvert fald kræve en erstatnings-barsel-dag

Anmeld

17. november 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

syntes måske lige det er overilet nok at kontakte fagforeningen. Hvis ikke din mand er interesseret i at hjælpe arbejdspaldsen er han jo i sin gode ret til at sige fra, og så kan arbejdspladsen ikke andet end at acceptere det.

Formoder det er en enkelt ting, som de har problemer med, og hvis din mand er den eneste i firmaet, som kender til det, sker der vel ikke noget ved at han hjælper dem - de timer han bruger kan han jo holde i den anden ende.

Anmeld

17. november 2011

JJH

tandbørsten skriver:

hej piger,

Det må ikke tvinge ham til at komme på arbejde, men en forespørgsel er vel okay, og siger han så ja, er det jo hans eget valg.

De må ikke ringe og sige du skal arbejde imorgen og skal møde kl. ...

Anmeld

17. november 2011

Laura.

2skønnebørn skriver:

syntes måske lige det er overilet nok at kontakte fagforeningen. Hvis ikke din mand er interesseret i at hjælpe arbejdspaldsen er han jo i sin gode ret til at sige fra, og så kan arbejdspladsen ikke andet end at acceptere det.

Formoder det er en enkelt ting, som de har problemer med, og hvis din mand er den eneste i firmaet, som kender til det, sker der vel ikke noget ved at han hjælper dem - de timer han bruger kan han jo holde i den anden ende.

Anmeld

17. november 2011

morethanperfect

tandbørsten skriver:

hej piger,

Nej det må de faktisk ikke , men det min kæreste også en times tid , og det kunne jeg ikke se noget problem i ..

Men hvis ingen af jer syns det er okay , så syns jeg i sku ta en snak med chefen

Anmeld

17. november 2011

tandbørsten

han er kun afsted for et par timers arbejde og min mand er kørt - hvis han sagde nej ville hele fabrikken stå stille i noget tid, i hvert fald indtil der kunne komme en tekniker :-)

det irriterede mig bare lidt da min mand altid er på arbejde og så synes jeg det var lidt utroligt at man ikke engang kunne ha ro i sin barsel, derfor spurgte jeg om de overhovedet måtte, da jeg synes de strammer kysen lidt for hårdt indi mellem :-)

Anmeld

17. november 2011

Rockertand

tandbørsten skriver:

han er kun afsted for et par timers arbejde og min mand er kørt - hvis han sagde nej ville hele fabrikken stå stille i noget tid, i hvert fald indtil der kunne komme en tekniker :-)

det irriterede mig bare lidt da min mand altid er på arbejde og så synes jeg det var lidt utroligt at man ikke engang kunne ha ro i sin barsel, derfor spurgte jeg om de overhovedet måtte, da jeg synes de strammer kysen lidt for hårdt indi mellem :-)

Forstår dig godt, men din mand har jo selv sagt ja.

Under min første barsel blev min mand spurgt efter 10 dage, og så tog han afsted, jeg syntes, at det var i orden, jeg havde jo styr på det hele, og han var rastløs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.